Gå til innhold

Trenger hjelp ang. samlivsbrudd..:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sambo vurderer gå fra hverandre! Jeg orker rett og slett ikke mer! Han har ADHD og tapper meg fullstendig for engeri! Har aldri møtt noe mer"slitsomt" menneske i hele mitt liv... han er snill som dagen er lang, men han sliter meg ut.. bruker meg fullstendig opp, og jeg har det IKKE bra lenger! Prøvd i det lengste med det går bare ikke :(

Hva har jeg krav på av penger?

Jeg har ei lita jente på 5 mnd.. hvordan gjør vi det ift henne? jeg ammer ikke.. må hun da overtatte?

Vi har en bolig jeg har VELDIG lyst til å ta over.. men vet ikke om det lar seg gjøre økonomisk..(tror dessverre ikke det :/)

Vi har lån på 2.500.000,- , pluss studielån på 300.000,-...

Jeg har inntekt på ca 400.000,- (evt. alenemor-støtte, bedre skatteklasse etc)...

Han tjener også ca. 400.000,-.

Hva tror dere muligheten er? dere som jobber i bank f.eks? (hvis mine foreldre evt. er med som medlåntakere da?)

Skikkelig i villrede her... :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og sambo vurderer gå fra hverandre! Jeg orker rett og slett ikke mer! Han har ADHD og tapper meg fullstendig for engeri! Har aldri møtt noe mer"slitsomt" menneske i hele mitt liv... han er snill som dagen er lang, men han sliter meg ut.. bruker meg fullstendig opp, og jeg har det IKKE bra lenger! Prøvd i det lengste med det går bare ikke :(

Hva har jeg krav på av penger?

Jeg har ei lita jente på 5 mnd.. hvordan gjør vi det ift henne? jeg ammer ikke.. må hun da overtatte?

Vi har en bolig jeg har VELDIG lyst til å ta over.. men vet ikke om det lar seg gjøre økonomisk..(tror dessverre ikke det :/)

Vi har lån på 2.500.000,- , pluss studielån på 300.000,-...

Jeg har inntekt på ca 400.000,- (evt. alenemor-støtte, bedre skatteklasse etc)...

Han tjener også ca. 400.000,-.

Hva tror dere muligheten er? dere som jobber i bank f.eks? (hvis mine foreldre evt. er med som medlåntakere da?)

Skikkelig i villrede her... :/

Først: Det du kan søke om støtte er:

- Overgangsstønad

- En ekstra barnetrygd

- Barnebidrag

- Bostøtte

- Stønad til barnepass (når hun begynner i barnehage)

- Kontantstøtte (om hun ikke skal i barnehage etter fylte 1 år).

For å søke om disse stønadene, bortsett fra bostøtte, så må dere ha vært til mekling, dere må være folkeregistrert på ulike adresser og du må fremvise meklingsattesten.

Så det andre:

Det er på meklingsmøte dere blir enig om samværet. Om du er den som har vært hjemme i permisjon så er det også du som vil få hovedomsorgen for barnet. Slik er det uansett om man ammer eller ikke så lenge du som mor er skikket til å ha barnet, og det vil jeg tro at du er.

Overnatting anbefales ikke før barnet er over 1 år, men det kommer an på hvor god tilknytning far og barn har til hverandre.

Det som anbefales er hyppige og korte samvær hjemme hos mor, på trilletur el. Dette for at barnet skal opprettholde kontakten med far og skal bli trygg på far slik at man på sikt kan trappe opp samværet og at far kan ha barnet på overnatting.

Dette kan de på familievernkontoret.

Noe mer?

Ja, lykke til! :-)

Skrevet

får ikke bostøtte når hu tjener 400 tusen i året.

Skrevet

Jeg ramser opp hva hun kan søke på. Jeg sier ikke at hun vil få alle sine søknader innvilget.

Skrevet

Jeg ramser opp hva hun kan søke på. Jeg sier ikke at hun vil få alle sine søknader innvilget.

oki :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...