Gå til innhold

Dere med morkaken forran..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kjente dere ordentlige og regelmessige spark? Nå (uke 19-20) kjenner jeg fint lite. Sist svangerskap kunne min mann kjenne bevegelse utpå magen på dette tidspunkt.

Gleder meg sånn til å få daglige tegn fra lille :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er visst vanlig å kjenne det ganske sent, men jeg kjente det like tidlig som sist. Uke 15 :-S Tror det er veldig uvanlig. Er vel heller vanlig at man kjenner det etter uke 20.

Skrevet

Jeg hadde det i forrige svangerskap og da jente jeg ingenting før i uke 22.

Skrevet

jeg kjente det såvidt selv i uke 20, min samboer kjente det ikke før i uke 25..

Skrevet

Daglig spark var vel uke 25-26 tror jeg.... den dag i dag (uke32) kjenner jeg ikke så fryktelig mye :S men alt er bra da :)

Skrevet

er uke 27 og kjenner masse:) begynt såvidt fra uke 16-17 og økte på fra uke 22-23..min mann kjente ikke noe særlig før uke 22

Skrevet

tror det varierer litt fra unge til unge. Har hatt morkaka foran i alle mine 3 svangerskap. I første tok det lang tid før jeg kjente noe, mens både nr. 2 var og er kjempeaktive. Denne gangen kjente jeg noe veldig tidlig, og så mye fra 18-19 uker. Flere uker siden mannen og storesøsknene kunne kjenne spark. Er 24 uker på vei nå og det er lett å se spark på utsiden av magen når jeg ligger nede. Imponert over hvor mye den lille tuppa inni magen jobber!

Skrevet

Jeg husker ikke helt når tid familien kunne kjenne spark, men tror det var rundt uke 24.

Nå viser det seg også at babyen ligger i tverrleie slik at sparkene kommer ned i bekkenet, og ikke "ut i selve magen" så det kan jo også ha noe å si..

Er nå i uke 31, og håper virkelig hun snur seg snart....

Men nå både kjenner jeg og ser spark på utsiden av magen.

Men dette er også den roligste ungen av mine 3...

Skrevet

Jeg er 20+3 på vei m tvillinger som begge har morkakene foran, og kjenner det bare såvidt. Første gangen jeg kjente noe var under ei uke siden. Ser også fram til å kjenne litt mer, i forrige svangerskap var det full rulle døgnet rundt:-)

Skrevet

Jeg hadde morkaken forran forrige svangerskap og kjente da liv ca uke 16. Morkaken lå visstnok litt langt oppe forran, og kjente derfor mest spark nederst og sidene av magen. Var ganske snodig å være hos jordmor hvor hun registrerte masse aktivitet og jeg kjente iINGENTING;)

Skrevet

Jeg er i uke 20 nå, og kjenner bare littegrann på sidene om jeg ligger på ryggen og klemmer litt på magen. Hun som utførte ul på meg sa at det ikke var uvanlig at det gikk helt til uke 24 før vi med morkaken foran kjente liv ordentlig.

Skrevet

Jeg kjente litt bobler nederst i magen uke 17-20... Nå er jeg 23+ og kjenner mer, men ikke halvparten så mye som med nr. 1 og 2 hvor placenta hadde annen plassering! Kjenner bevegelser, men ikke ordentlige spark midt på magen.

Skrevet

Kjente daglig bobling fra uke 18-19. Det tok lang tid før man kunne kjenne det utvendig.Sikkert rundt uke 24-25 .. Også er det ganske annerledes fra sist, når morkaka ikke lå foran som de andre sier.. og forskjellig fra baby til baby:)

Skrevet

Takk jenter :-) Kjenner mer og mer nå, og det er deilig! Stort sett langt nede på magen. Både den kommende pappaen og storesøsteren har kjent hilsen fra lille, så nå er det ekstra stas i heimen :-)

Skrevet

Hvordan vet dere om livmoren er forran? Ingen har sagt noe til meg om den er forran eller bak :(

Skrevet

Ulyralyd avslører om den ligger forran eller bak :-) Fikk vite det på tidlig og ordinær UL.

Har ikke noe å si, bortsett fra at morkaken da fungerer som en slags "padding", så den vordende mor kjenner gjerne bevegelse senere og (i hvertfall i starten) svakere enn om den ligger bak!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...