Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #1 Skrevet 12. januar 2012 Når jeg fikk min prinsesse så var det en far innlagt på barsel sammen med mor til en baby. De lå på et rom sammen. Hva kunne grunnen til det være? Det er jo ikke vanlig at far får være på sykehuset med mor, da er de i tilfelle på barselhotellet. Ble bare litt nysgjerrig på hvorfor far fikk lov å være der?
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #2 Skrevet 12. januar 2012 Samboeren til søsteren min fikk satt en seng inn på rommet til søsteren min etter fødselen. Ungen var født 8 uker for tidlig og lå i respirator... Men han var der bare første par nettene da, resten av tiden de lå på sykehuset (2-3 uker) var det bare mor som hadde seng der.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #3 Skrevet 12. januar 2012 Når jeg fikk min prinsesse så var det en far innlagt på barsel sammen med mor til en baby. De lå på et rom sammen. Hva kunne grunnen til det være? Det er jo ikke vanlig at far får være på sykehuset med mor, da er de i tilfelle på barselhotellet. Ble bare litt nysgjerrig på hvorfor far fikk lov å være der? Man blir ikke innlagt med mindre man er syk. De hadde sikkert plass eller at barnet kanskje var sykt eller noe? Vanskelig for oss å vite.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #4 Skrevet 12. januar 2012 Det kan være psyken til mor? Komplikasjoner hos barnet? Han er nok ikke registrert som pasient, men følge til pasienten.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #5 Skrevet 12. januar 2012 Vel, nå er vel ikke far INNLAGT selv om han får være der sammen med mor og barn. Det kan være flere grunner til at han fikk være der, og det er sannsynligvis ikke noe å misunne de i hvert fall. Det er ikke utenkelig at fødselen var i overkant tøff, og at det oppstod komplikasjoner (f.eks totalruptur).
Gjest Hemmeliganonym Skrevet 12. januar 2012 #6 Skrevet 12. januar 2012 Mannen min sov på sykehuset sammen meg de 3 dagene vi var på barsel der. Fordi vi ønska det og betalte for det
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #7 Skrevet 12. januar 2012 På sykehuset her fikk fedrene sove der om det var plass på rommene. Var ikke så mange fødene, og da funket enkeltrommene på samme måte som familierom. (pappan må betale for å være der, men får gratis mat, max 3 dager)
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #8 Skrevet 12. januar 2012 Da vi fikk tvillingene fikk far ei seng inn på rommet mitt, betalte ca 200kr i døgnet for at han skulle være der, han fikk også mat. De ble tatt med keisersnitt og jeg hadde svangerskapsforgiftning, så jeg skulle ta det mest mulig med ro. Han gjorde da alt med ungene borsett fra amming da. Tror han var der tre netter før han måtte på jobb igjen. De nettene han ikke var der hadde pleierne ungene om natta, fikk nesten ikke lov til å gjøre noe selv.
valkyrien Skrevet 12. januar 2012 #9 Skrevet 12. januar 2012 Når jeg fikk min prinsesse så var det en far innlagt på barsel sammen med mor til en baby. De lå på et rom sammen. Hva kunne grunnen til det være? Det er jo ikke vanlig at far får være på sykehuset med mor, da er de i tilfelle på barselhotellet. Ble bare litt nysgjerrig på hvorfor far fikk lov å være der? Jeg lå inne i to uker før babyen kom (svangerskapsforgiftning) og 1 uke etter (ks, stort blodtap, infeksjon) og mannen min "bodde" på sykehuset sammen med meg i de ukene. Vi fikk lov til å ha det sånn fordi jeg sliter med en del angst og litt annet psykisk.
3 er nok! Skrevet 12. januar 2012 #10 Skrevet 12. januar 2012 Min mann har overnattet på sykehuset ved begge mine fødsler, men han var jo ikke innlagt da. Første gang var fordi jeg har en sykdom de på barsel ikke kunne så mye om, så det var enklere for de om han var der og passet på selvom jeg strengt talt var i stand til det selv. Tror det var mest betryggende for de som jobbet der. Andre fødsel var fordi jeg hadde så store komplikasjoner etter fødsel at jeg var sengeliggende i en uke uten mulighet for å komme meg ut av senga. Trengte da hjelp med babyen, mer hjelp enn de kunne gi meg på Barsel avdelinga, og da var det enklest at han var der med meg.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #11 Skrevet 13. januar 2012 Det er alltid noen som skal spekulere i om det er mors psyke som er problemet. Må le litt av den. Så uvanlig er det vel ikke at mor og far ønsker å dele denne tiden?
ellen-propellen Skrevet 13. januar 2012 #12 Skrevet 13. januar 2012 Sykehuset her har familierom på barsel,så her kan far være med hele tiden. Ei som jeg lå sammen med hadde ks,og da var far med. De bodde en times kjøring unna. De hadde ikke familierom,men ett vanlig rom.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #13 Skrevet 13. januar 2012 Min samboer ble ikke innlagt, men han fikk bo på barsel sammen med meg og babyen. Jeg hadde KS og bodde på barsel i fire dager, og hele tiden bodde pappaen der sammen med oss. Han sov på en sofa som sto på rommet. Jeg fikk beskjed om at han fikk kun lov til å bo der fordi jeg hadde fått enerom. Tror nok praksisen varierer fra sykehus til sykehus, og sikkert også ettersom hvor stor pågang det er, hvor langt det er mellom sykehus og hjem o.l.
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 13. januar 2012 #14 Skrevet 13. januar 2012 Vi fikk familierom når vi var der, men det var fordi vi spurte etter det og fordi de fleste hadde sjekket ut den dagen vi kom inn Ingen kompilkasjoner eller tøff fødsel her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå