Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #1 Skrevet 12. januar 2012 Fikk den vakkre sønnen min for en uke siden nå. Han ble tatt med vakum og jeg ble klippet ganske mye. Det jeg lurer på er hvor lenge føler man seg voldtatt av ett lufttrykkborr i begge hull?? Jeg fikk også en del heroroider. Jeg synes det er så slitsomt å ha det vondt der for jeg spenner meg så fryktelig så jeg får vondt over alt. Tror jeg mentallt hadde trodd at etter fødselen skulle jeg få tilbake kroppen mi med en gang. Gikk på en smell der kan man si Hvor lenge hadde dere vondt?
LuksusLiv Skrevet 12. januar 2012 #2 Skrevet 12. januar 2012 Gratulerer med sønnen din! Jeg måtte bruke dusjen på toalettet i 14 dager før det sluttet å svi når jeg tisset. Etter det var det ømt i minst 2 uker til. Hemoroider fins det behandling for, spør på apoteket. God bedring, hehe...
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #4 Skrevet 12. januar 2012 Jeg tok hasteKS med ene ungen, og da gikk det flere uke før jeg ikke hadde smerter. De to første var verst. Og inngrep gjør alltid at det er verre litt lenger, enn ved normale fødsler. Vakum er et inngrep, så smør deg med tålmodighet Hemorroidene kan du kjøpe en krem for på apoteket i første omgang. Går det ikke over, så kan de opereres bort. Og du... kroppen din kan du regne med å få tilbake etter ca 1 år(som normalen er) 9 måneder med "deformering", krever minst like lang tid for å ordnes opp i
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #5 Skrevet 12. januar 2012 Gratulerer med sønnen din.. Her så ble det bedre når renselen forsvant, ca. 6 uker. regn med at kroppen bruker tid på å heale seg selv, er tross alt en stor påkjenning du har vært gjennom.
pinky82 Skrevet 12. januar 2012 #6 Skrevet 12. januar 2012 Gratulerer med sønnen din! Jeg måtte bruke dusjen på toalettet i 14 dager før det sluttet å svi når jeg tisset. Etter det var det ømt i minst 2 uker til. Hemoroider fins det behandling for, spør på apoteket. God bedring, hehe... Tusen takk! Han er helt klart verdt smerten, men blir så sliten av å ha vondt. Men nå slipper jeg hvertfall å bekymre meg over at noe er galt siden det er vondt ennå. Det er tydeligvis vanlig. Trøster litt det.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #7 Skrevet 12. januar 2012 Det kan ta lang tid. Jeg hadde vondt veldig lenge. Hermorider har jeg enda, 3 år siden fødsel. Men folk er forskjellige.
pinky82 Skrevet 12. januar 2012 #8 Skrevet 12. januar 2012 Takk for svar Da skal jeg smøre meg med både tålmodighet og hemoroidekrem Litt lettere å takle smerten når jeg vet at det er helt normalt.
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 12. januar 2012 #9 Skrevet 12. januar 2012 Uff, jeg er ikke akkurat sjalu på deg nå nei. Jeg ble "bare" klippet, ikke noe vakuum, men jeg husker jeg sto og klamra meg til armlenet på sofaen 6 dager etter fødsel og grein fordi det var så vondt. Jeg hadde vondt ganske lenge, men den aller værste smerten ble borte etter ca 14 dager, bikket mer over til veldig ømt etter det. Jeg syns også det ble værre før det ble bedre, og det var værst 6-8 dager etter fødselen syns jeg! Gratulerer så mye, og "god bedring"
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #10 Skrevet 12. januar 2012 jeg ble også tatt med vakum og ble klippet.. den første uka var det helt jævlig.. men i løpet av uke 2 kom det seg sakte men sikkert.. etter 3-4 uker var det ikke vondt i det heletatt lenger men det varierer jo sikkert fra person til person
pinky82 Skrevet 12. januar 2012 #11 Skrevet 12. januar 2012 Uff, jeg er ikke akkurat sjalu på deg nå nei. Jeg ble "bare" klippet, ikke noe vakuum, men jeg husker jeg sto og klamra meg til armlenet på sofaen 6 dager etter fødsel og grein fordi det var så vondt. Jeg hadde vondt ganske lenge, men den aller værste smerten ble borte etter ca 14 dager, bikket mer over til veldig ømt etter det. Jeg syns også det ble værre før det ble bedre, og det var værst 6-8 dager etter fødselen syns jeg! Gratulerer så mye, og "god bedring" Takk, han er helt klart verdt det. Men kjenner at jeg var liksom så klar for å få tilbake kroppen min etter fødselen. Ja naiv ser jeg nå. Og blir så sliten av å ha vondt. Men "deilig" å høre at jeg ikke er alene. Jeg ender opp med å ta paracet innimellom for det gjør så vondt. Og da spenner jeg meg så det gjør vondt i hele kroppen. Heldigvis hjelper det å se på baby gull og susse litt på han
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 12. januar 2012 #12 Skrevet 12. januar 2012 Jeg fikk paralgin forte av legen. Det hjalp i alle fall! Ja! Er det ikke teit at ingen advarer om det i forkant? Jeg visste virkelig ikke at det kom til å være Så vondt etterpå, og jeg tror at hvis jeg hadde kunnet forberede meg litt på at det var Sååå vondt, så ville det ikke vært like ille..om du skjønner? Hehe...
pinky82 Skrevet 12. januar 2012 #13 Skrevet 12. januar 2012 Jeg fikk paralgin forte av legen. Det hjalp i alle fall! Ja! Er det ikke teit at ingen advarer om det i forkant? Jeg visste virkelig ikke at det kom til å være Så vondt etterpå, og jeg tror at hvis jeg hadde kunnet forberede meg litt på at det var Sååå vondt, så ville det ikke vært like ille..om du skjønner? Hehe... ja litt advarsel om at; hallo ikke tro at kroppen er den samme med en gang og du kommer til å føle deg mørbanka en stund! Jeg var så klar for å begynne å bevege meg og føle meg som menneske igjen. Men den gang ei!!!!! Og i går gråt jeg kjempe masse pga det, men selvsagt det er jo hormonene som gjør det ekstra ille. hehe
Soleie m/3 gull :) Skrevet 12. januar 2012 #14 Skrevet 12. januar 2012 Med første min ble jeg klippet og han ble tatt med tang, når det var gått 9 dager hadde jeg like vondt som den første dagen, om ikke vondere. Tenkte at dette ikke var normalt og gikk til legen. HELDIGVIS, for der var det en kjempe infeksjon i stingene. Måtte gå på 2 antibiotika kurer før det var vekke Har du sjekket at du ikke har det?
pinky82 Skrevet 13. januar 2012 #15 Skrevet 13. januar 2012 Med første min ble jeg klippet og han ble tatt med tang, når det var gått 9 dager hadde jeg like vondt som den første dagen, om ikke vondere. Tenkte at dette ikke var normalt og gikk til legen. HELDIGVIS, for der var det en kjempe infeksjon i stingene. Måtte gå på 2 antibiotika kurer før det var vekke Har du sjekket at du ikke har det? Det gjør ikke like vondt heldigvis, og vi har titta der nede og alt ser "bra" ut. Er nok hemoroidene har jeg funnet ut som gjør vondest. viste ikke at det kunne gjøre så vondt. Men selvsagt gir det seg ikke så er det lege tur ja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå