Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #1 Skrevet 12. januar 2012 Min baby er 5,5 mnd og jeg har fullammet hele veien. Begynner med mat ved 6 mnd alder som anbefalt, men vil gjerne amme i tillegg så lenge som mulig (til et års alder ca). Jeg har også lyst på å bli gravid igjen så fort som mulig, men går det når man ammer? Jeg har ikke fått mensen igjen enda, ammer fremdeles mye om natta. Hvis jeg får igjen mensen og blir gravid, må jeg da slutte å amme? Eller går det å amme selv om man er gravid? Innbiller meg at det da blir veldig mye hormontull? Hva må jeg gjøre for å greie å bli gravid i løpet av de neste mnd ( i tillegg til sex da selvsagt;) ) ?
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #2 Skrevet 12. januar 2012 Gravid blir man ved å ha ubeskyttet sex. Eggløsning kommer før mensen og mensen kan kan få tilbake selv om man fullammer. Man kan fint amme når man er gravid.
LuksusLiv Skrevet 12. januar 2012 #3 Skrevet 12. januar 2012 Det er vel ikke så mye annet å gjøre enn å ha sex og håpe på en eggløsning. Du kan jo prøve å kutte ut nattamming, det kan øke sjansen for at mensen kommer tilbake. Jeg har ammet og vært gravid, mistet melka ganske fort etter at jeg ble gravid. Hvorfor det skjedde vet jeg ikke, men babyen mistet interessen for melka mi, ville ikke ha mer.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #4 Skrevet 12. januar 2012 1-3 av 100 blir gravide første 6 mnd etter fødsel når de fullammer. Når du begynner amme sjeldnere og ungen får mer fast føde øker sjansen for å bli gravid. http://ammehjelpen.n...-prevensjon-LAM Det er ikke noe problem å amme mens du går gravid, du kan også amme begge ungene når lillesøster/lillebror kommer. Det kalles tandemamming og melkeproduksjonen tilpasser seg at du ammer to barn. Det eneste som er viktig er at babyen får spise først også får eldste det som er igjen i puppen. Men det som også kan skje er at nytt svangerskap og etterhvert fødsel forandrer smak og konsistens såpass mye på melken at det eldste barnet ikke vil ha den. Jeg fikk ikke igjen mensen i det hele tatt mellom mine svangerskap, men jeg ble ikke gravid før storesøster var rundt året. Ble 21 mnd mellom barna..
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #5 Skrevet 12. januar 2012 Jeg innbiller meg å ha hørt at faren for en spontanabort er mye større hvis man ammer, men vet ikke om dette er fakta altså!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå