Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 12. januar 2012 #2 Skrevet 12. januar 2012 Det er nesten bare førstegangsforeldre med barn mellom 0 og 2 år som gjør dette, så jeg tenker egentlig bare at vedkommende mest sannsynlig er førstegangsmamma Rent personlig synes jeg også at det er litt rart, det er jo en personlig profil og da er det jo mer naturlig å ha bilde av seg selv.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 12. januar 2012 #3 Skrevet 12. januar 2012 Enig med Alva, bortsett fra at jeg har flest venner som er flergangsforeldre som gjør dette, men enig i at det er rart og at det er mer naturlig å ha bilde av seg selv
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #4 Skrevet 12. januar 2012 Hehe, det er helt sant det du sier. Førstegangsforeldre med små barn ja. Jeg er en av de Hvis jeg får tatt et blinkskudd og et nydelig bilde (nå er hun nydelig på alle bilder da ) av jenta mi, så bruker jeg det som profilbilde Og hun er 1,5 år
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #5 Skrevet 12. januar 2012 Jeg har skolebarn og har han på min fb profil.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #6 Skrevet 12. januar 2012 Utrolig rart, da hele poenget med fb er å ha en profil med fjeset ditt (mao bilde av deg selv) på... Bilder av barn og lignende - ok! Men ikke på profilbildet.
cheni Skrevet 12. januar 2012 #7 Skrevet 12. januar 2012 Jeg er stolt mamma til 4, og har gjerne bilder av ungene som profilbilde. Nå har jeg logoen til favorittlaget, så det varierer veldig hva jeg har. Men tar jeg et fint bilde av ungene, så bruker jeg det gjerne. Liker å "skryte" av ungene
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 12. januar 2012 #8 Skrevet 12. januar 2012 med den nye tidslinjen har man jo to profilbilder, og det ene mitt er av barna. Ellers så tenker jeg at de er stolte av barnet sitt, selv om jeg ikke tror at de som ikke bruker det ikke er stolte av sitt.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #9 Skrevet 12. januar 2012 Jeg sier meg også enig med Alva her. Jeg tror at etterhvert som barnet vokser til, og det kanskje kommer flere barn til, så er man fremdeles like uutholdelig stolt over barna sine, og har lyst til å vise hele verden at man har verdens vakreste barn og at verden aldri før har sett en sånn morskjærlighet som den du føler. Men på et eller annet tidspunkt, så innser man at sånn føler jo faktisk alle andre foreldre det også, og at verden der ute faktisk ikke synes dine unger er The Shit, verken å se på eller høre om Også "roer" man det ned deretter. Det er litt det samme med nyforelsekde på FB, i starten er de gjerne desperate etter å vise verden sin kjærlighet og hvor uanstendig lykkelige de er. Men etter hvert som nyforelskelsen går mer over i "rolig", balansert kjærlighet, så faller dette behovet for å hyle ut sin lykke til verden bort Så fjerner man babybildet eller kyssebildet fra profilen sin, og setter fokus tilbake til seg selv igjen
<3 duracellkanin <3 Skrevet 12. januar 2012 #10 Skrevet 12. januar 2012 jeg er en ung førstegangsmor med en gutt på 11 mnd. jeg har hatt gutten på profilbildet noen ganger før.. så ble det et bilde av meg OG han. og etter han ble 6 mnd har jeg kun hatt bilde av meg selv.. det var liksom veldig stas i begynnelsen, men nå er det like greit å bare legge ut bilder av han på siden..
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #11 Skrevet 12. januar 2012 Utrolig rart, da hele poenget med fb er å ha en profil med fjeset ditt (mao bilde av deg selv) på... Bilder av barn og lignende - ok! Men ikke på profilbildet. So? Hva folk gjør er vel deres problem. Om dem velger å viser frem barna sine eller seg selv, er vel et fett. Skjønner ikke hvorfor noen skal gidder å bry seg om det..
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #12 Skrevet 12. januar 2012 Jeg liker godt at andre har bilder av barna som profibilde. Det er ikke alltid jeg gidder å trykke meg inn på profilene til folk for å se om de har bilder av barna der, men hvis de har det som profilbilde, så ser jeg når de har oppdatert bildet. Folka er jo stort sett de samme som de har vært, mens barna endrer seg mye raskere.
PeppaPig Skrevet 12. januar 2012 #13 Skrevet 12. januar 2012 Syns verken det ene eller andre... Folk får ha hvilket profilbilde de selv ønsker. Eller - hadde kanskje syns det hadde vært litt rart om en mamma (eller pappa for den saks skyld) hadde lagt ut bilde av 18åringen sin som profilbilde av seg selv. Eller besteforeldre som hadde lagt ut barnebarna som profilbilde.. Så egentlig trekker jeg tilbake at jeg syns verken det ene eller andre og sier heller at når barna er over en viss alder er det merkelig å ha profilbilde av ungen sin med mindre man er med på bildet selv... Ja, jeg tror jeg er enig med meg selv nå...
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #14 Skrevet 12. januar 2012 Poenget er jo vise en del av seg selv, for meg er datteren min veldig viktig i livet mitt. Dessuten er det sjelden jeg har nye bilder av meg selv uten at barnet er med. Så synes det er helt greit at stolte foreldre viser frem barna på profilbildet Gjør et selv, men skifter profiblidet ganske sjeldent (hvert halvår?) Men synes ikke det er greit når noen andre enn foreldrene gjør det samme. Enten det er profilbilde eller annet bilde. Jeg synes ingen skal legge ut bilder av barna uten å spørre foreldrene først. Samme gjelder bilder av andre voksne også i grunnen. Og foreldrene bør også tenke litt på hvor mye de legger ut av barnet både når det gjelder bilder og informasjon... noen er altfor åpne synes jeg. Men samtidig så synes jeg noen er litt overhysterisk og ikke "tør" å legge ut et eneste bilde på facebook, selv om de ikke nøler med å legge ut bildet i fødsels/bursdags annonse i avisa. Vel litt utenom tema det her nå men
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #15 Skrevet 12. januar 2012 Jeg er 2 barns mamma og etter min mening så synes jeg det er tragisk å legge ut bilder av sine barn på fjaseboka. De skal ha ett liv etterhvert de også og nå med den nye tidslinje saken som er kommet vil ikke ting forsvinne om man sletter det heller Kommer vel til å få mye pepper nå, men det er nå min mening. Ungene må få velge selv når de blir store nok til å ta det valget om de vil være på sosiale medier eller ei.
3 er nok! Skrevet 12. januar 2012 #16 Skrevet 12. januar 2012 Synes der er helt ok jeg, egentlig ganske koselig også å se andre bruker det også. Selv varierer jeg med bilder av meg selv og bilder av barna, men jeg tror faktisk ikke det er tatt ett eneste bilde av bare meg (uten et barn eller to sammen med meg) det siste året... Barna er jo en stor del av livet mitt.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #17 Skrevet 12. januar 2012 Jeg er 2 barns mamma og etter min mening så synes jeg det er tragisk å legge ut bilder av sine barn på fjaseboka. De skal ha ett liv etterhvert de også og nå med den nye tidslinje saken som er kommet vil ikke ting forsvinne om man sletter det heller Kommer vel til å få mye pepper nå, men det er nå min mening. Ungene må få velge selv når de blir store nok til å ta det valget om de vil være på sosiale medier eller ei. På hvilken måte mener du at det ville påvirke livet deres negativt?
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #18 Skrevet 12. januar 2012 Jeg har nesten alltid bilde av min 6-åring eller hunden vår, eller de to sammen. Det er fordi jeg selv er så lite fotogen. Det finnes svært få bilder hvor jeg syns jeg selv ser normal ut. Derimot finnes det mange flotte bilder av barnet mitt eller hunden vår, og de to sammen. Derfor lar jeg heller folk se fine bilder av de, enn meg brettet ut over skjermen. Er ikke det at jeg stygg osv, men jeg er veldig lite fotogen. Orker ikke ta 100 bilder for at jeg skal få ett bra. Finnes jo noen bilder av meg på facebook som folk har tagget meg inn i, men har ikke lyst til å ha noen av de som profilbilde. Så det er min grunn. Handler ikke om at jeg skal vise frem barnet mitt, eller at jeg er en gal hundekjerring som tror hunden min er en baby osv..hehe.. kun fordi jeg er svært ufotogen selv. Enkelt og greit!
Nikamo Skrevet 13. januar 2012 #19 Skrevet 13. januar 2012 Er ikke førstegangsmamma, men har likevel bilde av minsta som profilbilde akkurat nå... Men det er som andre her sier; over en viss alder så kan man ikke bruke bilde av barnet på profilen, derfor er det bare bilde av minstemor eller av alle tre sammen som funker. Jeg har få bilder av meg selv, både fordi jeg ofte er den som er bak kamera og fordi jeg ikke er så glad i å bli tatt bilde av. Men jeg bruker heller ikke FB som en profesjonell kontakt-greie, og de som er vennene mine på FB skjønner det er meg selv uten bilde
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #20 Skrevet 13. januar 2012 Jeg er 2 barns mamma og etter min mening så synes jeg det er tragisk å legge ut bilder av sine barn på fjaseboka. De skal ha ett liv etterhvert de også og nå med den nye tidslinje saken som er kommet vil ikke ting forsvinne om man sletter det heller Kommer vel til å få mye pepper nå, men det er nå min mening. Ungene må få velge selv når de blir store nok til å ta det valget om de vil være på sosiale medier eller ei. Jeg kunne ikke vært mer enig! Jeg og mannen har bevisst ikke lagt ut et eneste babybilde, av flere grunner, men ikke minst det at den lille skal få bestemme selv når den tid kommer hva slags bilder som skal publiseres på nett. Det vi voksne synes er søtt nå kanhende de synes er utrolig flaut og dumt når de blir større. Dessuten er det null personvern og ingen hinder i at folk kan laste ned bildene til sin egen pc og bruke de som de vil. Har også lest om flere som har brukt andres barnebilder på sine egne profiler, og jeg vil gjerne skåne min lille fra sånt. Man vet heller aldri hvem som ender opp med å få bildene når de først er lagt ut på nett. Mulig jeg blir sett på som hysterisk, men jeg kaller det sunt nettvett. Og ja, jeg er både nettvant og jobber med pc og nett hver dag. Det er vel kanskje heller derfor jeg ser hva det kan brukes til.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #21 Skrevet 13. januar 2012 Det er jo bare å slette brukerprofilen sin, så er problemet løst!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #22 Skrevet 13. januar 2012 Jeg er 2 barns mamma og etter min mening så synes jeg det er tragisk å legge ut bilder av sine barn på fjaseboka. De skal ha ett liv etterhvert de også og nå med den nye tidslinje saken som er kommet vil ikke ting forsvinne om man sletter det heller Kommer vel til å få mye pepper nå, men det er nå min mening. Ungene må få velge selv når de blir store nok til å ta det valget om de vil være på sosiale medier eller ei. Jeg kunne ikke vært mer enig! Jeg og mannen har bevisst ikke lagt ut et eneste babybilde, av flere grunner, men ikke minst det at den lille skal få bestemme selv når den tid kommer hva slags bilder som skal publiseres på nett. Det vi voksne synes er søtt nå kanhende de synes er utrolig flaut og dumt når de blir større. Dessuten er det null personvern og ingen hinder i at folk kan laste ned bildene til sin egen pc og bruke de som de vil. Har også lest om flere som har brukt andres barnebilder på sine egne profiler, og jeg vil gjerne skåne min lille fra sånt. Man vet heller aldri hvem som ender opp med å få bildene når de først er lagt ut på nett. Mulig jeg blir sett på som hysterisk, men jeg kaller det sunt nettvett. Og ja, jeg er både nettvant og jobber med pc og nett hver dag. Det er vel kanskje heller derfor jeg ser hva det kan brukes til. Er ikke det å sette seg selv litt vel høyt? å kalle seg selv som den med mest nettvett fordi du har en annen mening? Du sier jo selv at du kanskje er en smule hysterisk, hvordan kan da det gjøre deg til den med mest forstand? Dert er greit du har en mening om dette og tar et standpunkt utfra det. Men at andre vurderer den risikoen du legger frem som minimal utfra sine kriterier, gjør dem ikke mindre smart en deg.Bare annerledes.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #23 Skrevet 13. januar 2012 Jeg er 2 barns mamma og etter min mening så synes jeg det er tragisk å legge ut bilder av sine barn på fjaseboka. De skal ha ett liv etterhvert de også og nå med den nye tidslinje saken som er kommet vil ikke ting forsvinne om man sletter det heller Kommer vel til å få mye pepper nå, men det er nå min mening. Ungene må få velge selv når de blir store nok til å ta det valget om de vil være på sosiale medier eller ei. Jeg kunne ikke vært mer enig! Jeg og mannen har bevisst ikke lagt ut et eneste babybilde, av flere grunner, men ikke minst det at den lille skal få bestemme selv når den tid kommer hva slags bilder som skal publiseres på nett. Det vi voksne synes er søtt nå kanhende de synes er utrolig flaut og dumt når de blir større. Dessuten er det null personvern og ingen hinder i at folk kan laste ned bildene til sin egen pc og bruke de som de vil. Har også lest om flere som har brukt andres barnebilder på sine egne profiler, og jeg vil gjerne skåne min lille fra sånt. Man vet heller aldri hvem som ender opp med å få bildene når de først er lagt ut på nett. Mulig jeg blir sett på som hysterisk, men jeg kaller det sunt nettvett. Og ja, jeg er både nettvant og jobber med pc og nett hver dag. Det er vel kanskje heller derfor jeg ser hva det kan brukes til. Er ikke det å sette seg selv litt vel høyt? å kalle seg selv som den med mest nettvett fordi du har en annen mening? Du sier jo selv at du kanskje er en smule hysterisk, hvordan kan da det gjøre deg til den med mest forstand? Dert er greit du har en mening om dette og tar et standpunkt utfra det. Men at andre vurderer den risikoen du legger frem som minimal utfra sine kriterier, gjør dem ikke mindre smart en deg.Bare annerledes. Hvor har jeg sagt at jeg er smartere enn andre? Og at jeg er den med mest nettvett? Jeg sa jeg synes det er sunt nettvett å ikke poste bilder av barna mine på fb, men det er min mening, og ikke dermed sagt at jeg ser ned på andre som ikke er enig med meg. Må da får komme med mine meninger uten at jeg skal bli sett på som om jeg hever meg over alle andre - selv om de utfordrer andres meninger?
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #24 Skrevet 13. januar 2012 Jeg er 2 barns mamma og etter min mening så synes jeg det er tragisk å legge ut bilder av sine barn på fjaseboka. De skal ha ett liv etterhvert de også og nå med den nye tidslinje saken som er kommet vil ikke ting forsvinne om man sletter det heller Kommer vel til å få mye pepper nå, men det er nå min mening. Ungene må få velge selv når de blir store nok til å ta det valget om de vil være på sosiale medier eller ei. Jeg kunne ikke vært mer enig! Jeg og mannen har bevisst ikke lagt ut et eneste babybilde, av flere grunner, men ikke minst det at den lille skal få bestemme selv når den tid kommer hva slags bilder som skal publiseres på nett. Det vi voksne synes er søtt nå kanhende de synes er utrolig flaut og dumt når de blir større. Dessuten er det null personvern og ingen hinder i at folk kan laste ned bildene til sin egen pc og bruke de som de vil. Har også lest om flere som har brukt andres barnebilder på sine egne profiler, og jeg vil gjerne skåne min lille fra sånt. Man vet heller aldri hvem som ender opp med å få bildene når de først er lagt ut på nett. Mulig jeg blir sett på som hysterisk, men jeg kaller det sunt nettvett. Og ja, jeg er både nettvant og jobber med pc og nett hver dag. Det er vel kanskje heller derfor jeg ser hva det kan brukes til. Er ikke det å sette seg selv litt vel høyt? å kalle seg selv som den med mest nettvett fordi du har en annen mening? Du sier jo selv at du kanskje er en smule hysterisk, hvordan kan da det gjøre deg til den med mest forstand? Dert er greit du har en mening om dette og tar et standpunkt utfra det. Men at andre vurderer den risikoen du legger frem som minimal utfra sine kriterier, gjør dem ikke mindre smart en deg.Bare annerledes. Hvor har jeg sagt at jeg er smartere enn andre? Og at jeg er den med mest nettvett? Jeg sa jeg synes det er sunt nettvett å ikke poste bilder av barna mine på fb, men det er min mening, og ikke dermed sagt at jeg ser ned på andre som ikke er enig med meg. Må da får komme med mine meninger uten at jeg skal bli sett på som om jeg hever meg over alle andre - selv om de utfordrer andres meninger? Synes dette sier en god del om at du høyer deg selv opp "men jeg kaller det sunt nettvett. Og ja, jeg er både nettvant og jobber med pc og nett hver dag. Det er vel kanskje heller derfor jeg ser hva det kan brukes til." "
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #25 Skrevet 13. januar 2012 Jeg er 2 barns mamma og etter min mening så synes jeg det er tragisk å legge ut bilder av sine barn på fjaseboka. De skal ha ett liv etterhvert de også og nå med den nye tidslinje saken som er kommet vil ikke ting forsvinne om man sletter det heller Kommer vel til å få mye pepper nå, men det er nå min mening. Ungene må få velge selv når de blir store nok til å ta det valget om de vil være på sosiale medier eller ei. Jeg kunne ikke vært mer enig! Jeg og mannen har bevisst ikke lagt ut et eneste babybilde, av flere grunner, men ikke minst det at den lille skal få bestemme selv når den tid kommer hva slags bilder som skal publiseres på nett. Det vi voksne synes er søtt nå kanhende de synes er utrolig flaut og dumt når de blir større. Dessuten er det null personvern og ingen hinder i at folk kan laste ned bildene til sin egen pc og bruke de som de vil. Har også lest om flere som har brukt andres barnebilder på sine egne profiler, og jeg vil gjerne skåne min lille fra sånt. Man vet heller aldri hvem som ender opp med å få bildene når de først er lagt ut på nett. Mulig jeg blir sett på som hysterisk, men jeg kaller det sunt nettvett. Og ja, jeg er både nettvant og jobber med pc og nett hver dag. Det er vel kanskje heller derfor jeg ser hva det kan brukes til. Er ikke det å sette seg selv litt vel høyt? å kalle seg selv som den med mest nettvett fordi du har en annen mening? Du sier jo selv at du kanskje er en smule hysterisk, hvordan kan da det gjøre deg til den med mest forstand? Dert er greit du har en mening om dette og tar et standpunkt utfra det. Men at andre vurderer den risikoen du legger frem som minimal utfra sine kriterier, gjør dem ikke mindre smart en deg.Bare annerledes. Hvor har jeg sagt at jeg er smartere enn andre? Og at jeg er den med mest nettvett? Jeg sa jeg synes det er sunt nettvett å ikke poste bilder av barna mine på fb, men det er min mening, og ikke dermed sagt at jeg ser ned på andre som ikke er enig med meg. Må da får komme med mine meninger uten at jeg skal bli sett på som om jeg hever meg over alle andre - selv om de utfordrer andres meninger? Synes dette sier en god del om at du høyer deg selv opp "men jeg kaller det sunt nettvett. Og ja, jeg er både nettvant og jobber med pc og nett hver dag. Det er vel kanskje heller derfor jeg ser hva det kan brukes til." " Det var nå heller ment som en forklaring til hvorfor jeg har meningene jeg har, ikke som et forsøk på å sette meg høyere enn andre. For jeg mener VIRKELIG IKKE at jeg er bedre enn noen, snarere motsatt. Det virker som at hvis man ikke kommer med en forklaring på hvorfor man mener ting her inne så blir man kalt uvitende og hysterisk, derfor jeg slang på den på slutten. Men for all del, beklager utsagnet, det var ikke meningen å tråkke noen på tærne eller gi inntrykk av at jeg vet best! Meningene mine, derimot, de får stå, og så får folk synes hva de vil om dem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå