ayon Skrevet 12. januar 2012 #1 Skrevet 12. januar 2012 Jeg er nyskjerrig på om noen har erfaring med 1 og 2 åring på samme soverom? de står opp tidlig begge to, men de ligger på rom ved siden av hverandre, og jeg tror minste jenta vekker storesøster når hun våkner om morningen og skriker. Så jeg lurte på om de likegodt kunne ligge på samme rom. Både for å spare plass og så syns jeg at jeg har hørt et sted at de kanskje blir tryggere med å sove ilag? Jeg er redd de vil vekke hverandre på natten , men viss noen har erfaring vil jeg gjerne ha tilbakemelding:)
mammatetogansketette:)) Skrevet 12. januar 2012 #2 Skrevet 12. januar 2012 Flyttet vel lillemor inn på broren sitt soverom da hun var ca 6-7 mnd tenker jeg! Og de ligger der begge fremdeles, han er snart tre, hun er snart 20 mnd. Skriker den ene på kvelden etter at den ene har sovnet, så sover enten den andre uforstyrret, eller h*n kan i "værste" fall glippe med øynene, kanskje sette seg opp i senga og se hva som skjer for så å i neste sekund legge seg ned igjen for så å sovne etter kort tid.... De føler nok tryggheten i hverandre, men har også prøvd å ligge på separate rom innimellom (når vi har vært borte på besøk) uten at det har skapt problemer. I tillegg sparer vi plass, - og er veldig kjekt på reise, de har til og med delt seng en gang Finner ingen ulemper pr.nå Er bare å prøve, kan jo være det blir en innkjøringstid for dine siden de er litt eldre, men som du sier er de jo kjent med hverandres lyder, så burde ikke by på store problemer:)
Tante Gustava Skrevet 14. januar 2012 #3 Skrevet 14. januar 2012 Storebror på 3,5 og lillebror på 2,5 deler rom, og har gjort det siden litt før lillebror fylte året. Det går kjempefint. De legger seg samtidig, og står vanligvis opp samtidig. Ofte kan vi høre de på morgenen hvor de ligger og småprater sammen før de tusler ut og inn til oss. De elsker å ligge sammen, og vi kommer ikke til å skille de før de ber om det selv. Jeg var bekymret for om den ene ville vekke den andre hvis en våknet, men det skjer ikke. De blir tydeligvis vant til å sove gjennom litt lyder
81-Mamma<3<3 Skrevet 15. januar 2012 #4 Skrevet 15. januar 2012 Vi vurderer å legge barn med to års aldersforskjell sammen i ei dobbelseng når den minste blir gammel nok. Tenkte iallefall å prøve. Noen som har erfaring med det? Når er de gamle nok? 1&3 år?
ayon Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 16. januar 2012 tusen takk for svar.... da tror jeg at vi prøver samme rom. De legger seg stort sett samtidig, så akkurat leggingen skal nok gå bra. Håper det fører til at de kanskje sover litt lenger på morningen, de står opp tidlig begge to. Eldste jenta er en del våken på natten, så er spent på hvordan det blir, men kanskje hun roer seg litt viss hun får en romvenninne:) To stykker i samme dobbeltseng har jeg ikke hørt om før. Kan jo gå bra, men barn er jo ganske urolig om natten, så kan jo hende det blir trangt om plassen? Jeg tror jeg ville hatt de i separate senger. Eller så kan det jo også hende de ikke får sove uten den andre der viss de blir for godt vandt også.
81-Mamma<3<3 Skrevet 17. januar 2012 #6 Skrevet 17. januar 2012 Var faktisk jordmora mi som gav meg tipset om dobbelseng. Hennes barn lå sammen, og likte det veldig godt! Men litt usikker på hvor tidlig man kan prøve.
ayon Skrevet 22. januar 2012 Forfatter #7 Skrevet 22. januar 2012 ja, kan hende det går bra, men jeg har to barn som sover urolig og ligger i alle deler av sengen gjennom natten, så her ville det nok ikke gått, men om du prøver, må du si fra hvordan det går:)
holaho Skrevet 28. januar 2012 #8 Skrevet 28. januar 2012 Har ingen erfaring, men synes det høres koselig og fint ut å dele seng!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå