Gå til innhold

Noen som har kjørt til Paris her? :)

Anbefalte innlegg

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Skal ha oss en biltur til Paris i sommer med våres to barn, noen som har noen erfaringer med denne strekningen? Vi (mannen) har bestemt oss for å kjøre i ett strekk fra Oslo- Danmark (det har vi gjort mange ganger før), for så å overnatte på hotell nært Tyskegrensa..Men så står det helt stilt her, mannen min er en sånn litt på sparken kar, tar ihvertfall ting sånn rett før vi skal kjøre, men jeg vil gjerne planlegge litt :) Jeg har jo ikke peiling engang hvor vi bør kjøre..Noen som har en kjørerute "etter" Danmark? Noen gode tips feks? Tenkte vi skulle kjøre Danmark - paris på en dag forresten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kjørt til Middelhavet mange ganger, både Kroatia, Italia og Spania. Det finnes mange ruteplanleggere på nett. Du kan bare google ruteplanleggere i Europa. Og en del info en bør være obs på. Bla. må en kjøpe autopass om man skal gjennom østerrike. Dyrt og bli stoppet uten. Sveits er veldig dyrt bare å kjøre inn i.

Det finnes jo en haug med hoteller og overnattingssteder på veien.

Jeg ville selv aldri kjørt nedover igjen uten en gps med Europakart. Denne finner alt til deg. Bensinstasjoner, butikker, minibank, overnatting, mcdonald, polilti osv. Alt unødvendig og nødvendig :)

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Tusen takk for svar :) Ja gps er nok et must for oss hehe ;) Vi er veldig spent på veiene og trafikken i Frankrike, har hørt noen skrekk historier om folk som har blitt ranet mens de stod i kø i Paris (sentrum)..Håper det ikke skjer med oss... Vi har vært i Paris før, dog da med fly. Tror vi skal prøve å holde oss unna sentrum av Paris med bil ihvertfall, skal ligge 3 netter ved Disneyland så 4 netter et annet sted (som vi ikke helt har bestemt oss for). Vi elsker Disneyland :D Er litt bekymret for at det kommer til å bli sinnsykt varmt i parkene, satser på å ha med masse vann, og godt kø humør ;)

Noen flere som har noen gode tips? Tar imot alt :D

Skrevet

Jeg har ikke kjørt selv, men var på mange slike ferier med mamma og pappa da jeg var liten.

Har masse god minner fra dette og gleder meg til ungene blir litt større så vi kan gjøre det samme.

Dette var før gps'en sin tid og vi dro uten store planer og med en kartbok. Overnatting fant vi på veien når sjåføren syntes det var nok kjøring for den dagen. Er alltid et overnattingssted i nærheten, og vi brukte mye gasthaus :)

Et år kjørte vi også innom Paris. Selv om jeg ikke satt bak rattet selv husker jeg godt den voldsomme trafikken og hvor vanskelig det var å komme seg ut av byen igjen. Var nesten umulig å få parkert og alle billister var sinnsykt aggressive. Hvis det var slik på 80-tallet, hvordan er det der nå da?

Så jeg hadde parkert utenfor og tatt taxi inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...