Gå til innhold

min venninne har fått en baby med ds

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har nettopp født en liten gutt med ds og visste ikke om det på forhånd.

Hun er i sjokk og sier at hun ikke kommer til å klare dette.

Skjønner selvsagt at hun er både trist, skuffet og lei seg, men jeg sier til henne at selvsagt kommer det til å gå bra og selvsagt kommer hun til å elske gutten sin.

Er det noen her inne som har erfaring med hvor lang tid det går før man aksepterer situasjonen og er klar for å kjempe for babyen sin?

Hun sier at hun ikke kan ta bilder av han engang :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De får veldig godd oppfølging på sykehuset, hvor lang tid det tar å akseptere og lære seg å også elske dette barnet er litt forskjellig, men kommer gjerne i løpet av de første dagene. Viktig at alle dere vennene forteller hvor skjønn ungen er og at dere viser at dere skal støtte henne og at barnet hennes er like bra som alle andre osv.

Skrevet

Jeg har selv et barn med ganske usynlig handikap, så vi visste det ikke før barnet var flere år.

Og så har jeg et vennepar som også fikk overraskelsen DS ved fødsel til minste.

Jeg gratulerte faren med siste tilskuddet i familien rett etter fødselen(og jeg visste der var DS). Da sa han "du vet hun har DS?". Ja, sa jeg, men det er likevel siste tilskuddet i familien :) Da takket han :)

Dette barnet går det supert med. De har vært heldige, i det at barnet ikke har hjertefeil og slike ting. Og barnet lærer, selv om det er litt senere enn normalen :)

Det er et sjokk å få beskjed om at ens barn ikke er som alle andre, men man klarer da ikke overse det i lengden, og vil gjøre sitt beste for barnet uansett.

Din venninne er i sjokk nå. Men det går over :)

Og de vil få god oppfølging :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...