Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #1 Skrevet 12. januar 2012 Stebarnet vil passe halvbroren sin (vår felles) hjemme hos sin mor. Min stesønn er ikke gammel nok til å kunne passe 100% alene, så mora måtte ha vært der i tillegg og passet. Noe i meg vil ikke dette. Er jeg helt teit? Det er grunner til at jeg ikke liker/stoler på min manns ekssamboer. Men likevel?
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #2 Skrevet 12. januar 2012 Tror jeg ville tatt det opp med moren til stebarnet og hvis hun synes det er helt greit så skjer det vel neppe så mye gale på en liten stund. Min svigerinne sine døtre har hatt sin lillebror en hel helg hos moren og det var helt greit for min svigerinne. Storesøstrene måtte ta ansvaret, men moren gav hjelp hvis de trengte det. De var jo da 16 og 17 så det kommer jo selvfølgelig an på hvor gammel stebarnet er, tenåringer kan ta mye ansvar når de vil:)
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #3 Skrevet 13. januar 2012 Har egentlig mannen x noe med deres felles barn å gjøre da? Her i hus hadde det aldri vært greit! Mine barn holdes unna det kvinnemennesket der!! (ligger en del bak, så sikkert derfor) men hun går jeg rett forbi, så mye som et HEI har hun ikke muligheten til å gi mine barn!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #4 Skrevet 13. januar 2012 Nei, jeg vil ikke at hun skal komme i nærheten av mitt barn i det hele tatt. Hun er en skrulle som har gjort meg/ oss mye vondt. Jeg tror ikke at mannen egentlig vil det, men jeg merker at han ikke klarer å si det til barnet sitt at felles ikke får bort dit. Han vil ikke såre følelsene til barnet med å si at vi voksne ikke kan godta alt. Felles er ganske liten, så det hadde vært mora som måtte ta stellet og sånn. Isj. Det kommer hele tiden så mange kameler som må konfonteres eller svelges:-( Jeg merker i alle fall at mannen ikke får til å avvise sønnens ønske om å passe. Han kommer bare opp med mange midlertidige unnskyldninger. Til syvende og sist er det vel den fæle stemora sine følelser som det er noe galt med. Hun mangler samarbeidsvilje og empati, er sjalu og kontrollerende. Jeg har lyst å si det rett ut til stebarnet at jeg ikke vil ha felles bort dit, punktum. HI
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #5 Skrevet 13. januar 2012 Skjønner deg godt, det hadde jeg sakt rett ut.. Hvis ikke mannen din skjønner det, så kan han drite å dra spør du meg Akurat samme her, med den jævla mora som har tråkka i salaten litt for mange ganger for å si det mildt Stå på ditt, forklar stebarnet at det går ikke. Han eller hun har sin mamma, men det er ikke mammen til den lille, så den lille skal ikke dit! FERDIG!! Det at mannfolk ikke kan si imot barna sine er en såå stor svakhet at her må man trampe litt inn. DRIT i hva eksen hans vil si og be mannen din selv forklare henne at hun skal ALDRI bortil deres barn om hun spør. Det hadde jeg krevd!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #6 Skrevet 14. januar 2012 Skjønner godt at du er skeptisk. For min del har dette aldri kommet på tale så lenge jeg lever. Kjerringa er ikke til å stole på med noen ting, å da aller minst av alt mitt barn! Grøsser av tanken. Nei du/dere får forklare at det ikke er slik det fungerer (desverre for barnet som sikkert synes dette har vært koselig), men sånn er det.
Zana123 Skrevet 15. januar 2012 #7 Skrevet 15. januar 2012 Tydelig at vi har forskjellige forhold til våre menns exer! Jeg hadde gladelig latt min manns ex passe vårt felles barn. Mine stebarn har spurt om de kan få ha med lillebror til mammaen sin snart, men både hun og jeg synes det er greit om vi er ferdig med amming før han blir med til dem;-) Vi er absolutt ikke enige om alt, men litt pass der innimellom hadde gått bra hos oss.
malingus Skrevet 16. januar 2012 #8 Skrevet 16. januar 2012 Oi her var det mange med "gärne" biomödre! Merkelig... Meeeen, jeg hadde värt skeptisk til å sende min sönn dit. Ikke fordi det på noen måte er noe galt med henne, men det bare föles ikke rett. Min eks har tilbudt seg å väre barnevakt, men jeg er ikke 100% ikker på det heller. Men han er uansett såpass liten ennå det ikke er aktuelt.
ms.preggy Skrevet 16. januar 2012 #9 Skrevet 16. januar 2012 Oi her var det mange med "gärne" biomödre! Merkelig... Meeeen, jeg hadde värt skeptisk til å sende min sönn dit. Ikke fordi det på noen måte er noe galt med henne, men det bare föles ikke rett. Min eks har tilbudt seg å väre barnevakt, men jeg er ikke 100% ikker på det heller. Men han er uansett såpass liten ennå det ikke er aktuelt. Men hvordan skal jeg si det til stebarnet dersom det kommer spørsmål om dette til meg og ikke til mannen? I og med at mannen er så unnvikende i sine svar. Da blir det jo JEG som står i veien, selv om faren er enig med meg (sier han i alle fall). Det er som du over skriver, at det føles ikke rett. I mitt tilfelle, så stoler jeg ikke på henne pga hennes psykiske tilstand. I tillegg til at det ikke føles rett. Det kommer kanskje en tid da jeg ikke kan bestemme slik over felles og han går dit han vil. Men den tid, den sorg:-(
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #10 Skrevet 19. januar 2012 Oi her var det mange med "gärne" biomödre! Merkelig... Meeeen, jeg hadde värt skeptisk til å sende min sönn dit. Ikke fordi det på noen måte er noe galt med henne, men det bare föles ikke rett. Min eks har tilbudt seg å väre barnevakt, men jeg er ikke 100% ikker på det heller. Men han er uansett såpass liten ennå det ikke er aktuelt. Men det ER jo du som står i veien, så da får du stå inne for det da, og ikke bare skyve mannen foran deg! Herregud så mange mødrehatende stemødre det er her inne! Får så vondt av de stakkars barna som skal vokse opp mellom to familier der minst to av partene hater hverandre. Tragisk! Men hvordan skal jeg si det til stebarnet dersom det kommer spørsmål om dette til meg og ikke til mannen? I og med at mannen er så unnvikende i sine svar. Da blir det jo JEG som står i veien, selv om faren er enig med meg (sier han i alle fall). Det er som du over skriver, at det føles ikke rett. I mitt tilfelle, så stoler jeg ikke på henne pga hennes psykiske tilstand. I tillegg til at det ikke føles rett. Det kommer kanskje en tid da jeg ikke kan bestemme slik over felles og han går dit han vil. Men den tid, den sorg:-(
Appelsinpiken Skrevet 20. januar 2012 #11 Skrevet 20. januar 2012 Svar: det er din mamma, og babyen må være her hos sin mamma. Feks
mia_mia Skrevet 2. februar 2012 #12 Skrevet 2. februar 2012 Det er jo hyggelig at stebarnet vil ha med seg søsken hjem. Og søskenrelasjonen er jo kjempeviktig. Jeg synes også at det er hyggelig at moren til stebarnet er villig til å ta i mot barnet ditt, så om du kan sende stebarnet dit med god samvittighet burde det gå fint?
Sweetpea Skrevet 3. mars 2012 #13 Skrevet 3. mars 2012 Ser ikke problemet med gjensidig pass av nye barn? eksen min fikk en liten 3 år etter vårt brudd, jeg sa tidlig at jeg syntes det var naturlig at han visste hvem jeg var og jeg han, og dersom de trengte pass en kveld eller noe kunne han være her med meg og sine to halvsøstre...........eksen hadde ikke noe problem med det. Nå er jeg selv gravid og ser ikke bort fra at om eksen er villig til å passe så sier jeg ja takk, selvfølgelig når småen er gammel nok til det Skjønner at ikke alle kan ha gode relasjoner til eksen og nye partnere, men for meg er det ikke et problem, har også en god relasjon til min nye samboers eks.....mulig vi ikke er helt der at pass av vårt nye barn hadde vært aktuellt for hans eks, men hvem vet...er jo halvanne år til det blir aktuellt, minst....mye kan skje på den tiden
Gjest Antarctica Skrevet 3. mars 2012 #14 Skrevet 3. mars 2012 Eksen min og jeg har en sønn sammen som nå er 13. Vi har fått barn etterpå begge, og bor i samme gate. Min sønn på 5 løper gjerne dit for å besøke dem, i alle fall når storebroren også er der, og når eksens lille gutt blir noe større, håper jeg han kommer innom hos oss. Skjønner ikke problemet.
Vimmel Skrevet 5. mars 2012 #15 Skrevet 5. mars 2012 Eksen min og jeg har en sønn sammen som nå er 13. Vi har fått barn etterpå begge, og bor i samme gate. Min sønn på 5 løper gjerne dit for å besøke dem, i alle fall når storebroren også er der, og når eksens lille gutt blir noe større, håper jeg han kommer innom hos oss. Skjønner ikke problemet. Nei, er det ikke noe problem så er det bare å kjøre på Flott når det er slik at nye barn kan besøke halvsøsken!! Ingenting er bedre. Men her forteller HI at hun har dårlig følelser på det, og det er til og med noen spesifikke grunner til at hun tviler. Og dermed råder jeg HI på det sterkeste til å følge intuisjonen sin!! Den er utrolig viktig, og pleier i de fleste tilfeller å stemme. HI, at du føler deg trygg på at barnet ditt har det bra i de første leveårene som helt hjelpeløst prisgitt omgivelsene sine, er adskillig viktigere enn søskenrelasjonen til halvsøsken(e). La de leke mye sammen når stebarnet er hos dere, også kan barnepasset vente til alle er større. Da kan også barnet ditt si i fra om det skulle skje noe.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #16 Skrevet 26. mars 2012 stebarnet mitt vil ofte ha med vår lille hjem til mor, og det får barnet også. men nå stoler jeg på stebarnets mor da. de henter av og til minsten i barnehagen, og så henter jeg der etter noen timer. nå skal det sies at vi har et godt samarbeid, og finner gjerne på ting sammen også. var på dagstur alle fire i helga (min mann var bortreist), så ungene fikk leika hele dagen sammen. stebarnets mor har vært her og passet ungene i vår samværsuke også, hvis både jeg og mannen må noe samtidig. hvis hun trenger barnevakt, så er stebarnet her, ettersom minste her legger seg tidlig.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2012 #17 Skrevet 27. mars 2012 stebarnet mitt vil ofte ha med vår lille hjem til mor, og det får barnet også. men nå stoler jeg på stebarnets mor da. de henter av og til minsten i barnehagen, og så henter jeg der etter noen timer. nå skal det sies at vi har et godt samarbeid, og finner gjerne på ting sammen også. var på dagstur alle fire i helga (min mann var bortreist), så ungene fikk leika hele dagen sammen. stebarnets mor har vært her og passet ungene i vår samværsuke også, hvis både jeg og mannen må noe samtidig. hvis hun trenger barnevakt, så er stebarnet her, ettersom minste her legger seg tidlig. Så utrolig flott for dere! Skikkelig bohem-aktig tilværelse. Kunne like godt ha flytta sammen hele gjengen:-) Nei, slik er det ikke hos oss. Og det syns vi er like greit. Vi samarbeider bare om det praktiske med våre ekser. Hva snakker dere forresten om på disse turene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå