Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #1 Skrevet 12. januar 2012 Jeg har lite jern, lav blodprosent, dette gir kraftig hodepine, svimmelhet, slapphet og jeg besvimer innimellom. Dette kommer på toppen av kvalme og oppkast pga graviditet (sykemeldt med hyperemesis). Lege og jordmor maser om jerntabletter, men jeg får ekstreme magesmerter, smertefulle hemoroider+++ av dem, og klarer ikke gå på dem over mer enn et par dager... Jeg har spurt legen om det finnes injeksjoner eller lignende, men han han meg ikke noe ordentlig svar. Så, dere kloke damer, hva kan jeg gjøre for å fikse dette? Brokkoli, jerngryter og mye kjøtt er allerede i gang, men det blir som dråper i havet føler jeg, samtidig som mat i det hele tatt ikke går godt overens med kvalmen, liten matlyst, og mye kommer opp igjen....
Gjest Ganske Skrevet 12. januar 2012 #2 Skrevet 12. januar 2012 Har du prøvd flytende jern? Tror det finnes injeksjoner med jern også, men ikke helt sikker.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #3 Skrevet 12. januar 2012 Jeg har prøvd flytende floradix, eller hva det heter, men jeg takler ikke smaken, det kommer rett opp igjen.... Og jeg har prøvd diverse tabletter, men magen slår seg helt vrang. Injeksjoner hadde vært perfekt, noen som vet mer om det? HI
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #4 Skrevet 12. januar 2012 Jeg har ikke klart å bruke jerntabletter tidligere heller, men de legen min anbefalte med nå sist på grunn av dette klarer jeg å bruke. De heter Ferro-Retard. Har du prøvd de?
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #5 Skrevet 12. januar 2012 Disse tipset jordmor meg om ja, jeg merker ikke forskjell på dem og andre meker... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå