Gå til innhold

Når sluttet dere å amme og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen fler som slutta så "tidlig" som 7 mnd fordi babyen ikke lengre ville ha?

*gråtkvalt*....!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klapp deg selv på skulderen, sju måneder er ikke verst det. Iallfall ikke dersom babyen har begynt med fast føde.

Gi det litt tid, kan være en fase babyen må over, f.eks dersom han holder på å få tenner.

Skrevet

Sluttet også da tvillingene var ca 7 mnd, ble for mye styr. Hadde delammet fra de ble født. Satt og pumpet hver gang de sov litt, følte jeg aldri fikk slappet av. Gikk i ett med pumping, vasking av pumpe, amming og flasker. Hadde ikke nok MM til begge.

Gjest irismor
Skrevet

Heldige deg som har klart 7 mnd :)

Her varte det ikke en dag en gang :( fikk aldri i gang melkeproduksjonen.

Skrevet

Her er lillemor 8 mnd og jeg sluttet for en knapp uke siden. Har hatt lite melk fra hun var 3 uker og nå var det helt tomt.

Er stolt over å ha klart å amme så lenge. Først tvilte jeg på at jeg klarte det til 3 mnd, så 6 mnd. Så at det gikk til 8 mnd er bra. Har gitt litt mme i tillegg hele tiden.

Eldstemann amma jeg til 18 mnd, omtrent fullamma til 12 mnd. Han tok verken flaske eller smokk, og sovna ikke uten pupp, så da var jeg fullstendig uunværlig. Ikke noe særlig det heller i lengden.

Gjest sug lut
Skrevet

12 og 15 måneder, da ville ingen mer. Første ville egt ikke mer v 10 måneder men mor hadde bestemt seg for et år.

Skrevet

En gang etter 10 dager, en gang etter to mnd. Fordi jeg hatet det, utrolig mye! Og babyene var heller ikke så happy for å måtte die.

Skrevet

12,5 og 14 mnd. Første sluttet selv og med andre måtte jeg slutte siden jeg skulle ha en operasjon og måtte få ut amme hormonene før jeg kunne ta den.

Skrevet

Synes du er heldig som kunne holde på i 7 mndr. jeg hi.

Jeg måtte gi opp etter 2 uker. Hadde ikke næring i melka, babyen fikk vondt i magen av melka, pga. babyen havna på nyfødtintensiven ble h*n koppmata før jeg fikk gitt pupp så babyen klarte ikke ta pupp uten skjold som datt av hele tida og stress

Skrevet

Synes du er heldig som kunne holde på i 7 mndr. jeg hi.

Jeg måtte gi opp etter 2 uker. Hadde ikke næring i melka, babyen fikk vondt i magen av melka, pga. babyen havna på nyfødtintensiven ble h*n koppmata før jeg fikk gitt pupp så babyen klarte ikke ta pupp uten skjold som datt av hele tida og stress

Skrevet

9 mnd, 13 mnd og 5 mnd.

Første bestemte seg bare en dag for at hun ikke ville mer - var mer interessert i alt rundt seg enn puppen ;)

Andre måtte jeg tvangsavvenne, etter å ha vært både smokk, kos og mat i over ett år. Hun våknet fremdeles på natten for å få pupp, så da var det på høy tid å slutte.

Tredje brukte jeg lang tid på å få i gang ammingen skikkelig (mye pumping, koppmating, flaske osv) og så ville hun ikke ha mer etter bare 5 mnd... Det var en skikkelig nedtur, men jeg kunne ikke tvinge henne heller. Hun klarte seg fint med flaske ;)

Skrevet

Har tenkt det kunne være en fase, men det har vart i over en mnd nå, og blir bare verre og verre. Han spiser godt fast føde (morgengrøt, middag og kvelds). Ville så gjerne amme lenge! Hadde liksom sett for meg gutten min komme springende og dra opp genseren selv, ta en sup, og springe og leke videre... SÅ lenge! Så for meg er 7 mnd knapt ja! :(

Lurer til og med på om det er noe jeg kan spise eller slutte å spise for at melka kan bli mer "appetittelig" eller noe..

Skrevet

Ja, jeg er HI ja. Surrer en del med det nye formatet her inne..

Skrevet

11 mnd. Jeg og datteren min ble enige om det. Siste gangen jeg ammet henne så var det som om jeg forstyrret henne i... Ja jeg vet ikke. Hun ville ikke mer. Og det var helt greit for meg og henne.

Skrevet

8 mndr med førstemann, fordi han ikke ville ha lengre. Så 12 mnd, 15 mnd og snupsi får til litt over året hvis hun vil.

Skjønner at du syns det er trist, men de kan jo ikke tvinges heller ;)

Skrevet

Første gang fullammet jeg i de første 3 mnd og delammet til han var 6 mnd. Da var det full puppenekt og det var greit for meg. Hadde nesten ikke melk heller.

2 gang delammet jeg i 3 uker også mistet jeg melken. Hadde bare melk i det ene brystet pga en oprasjon i andre brystet hvor de måtte kappe melkegangene.

Skrevet

Første delammet jeg i seks uker, og da var det slutt. For han ville ikke suge. Flasken var visst lettere, og jeg fikk ikke noe ut om jeg pumpet meg. Han ble tatt med hasteKS, og der var en del komplikasjoner som vanskeliggjorde melkeproduksjonen. JEG syns det var fryktelig synd, men måtte jo bare godta det.

Andremann fullammet jeg i 6 måneder, og delammet til 10 måneder. Da ville han ikke mer. Lå bare å beit meg i puppen, og flirte ;)

Jeg syns også det var synd, for jeg ville gjerne fortsette, siden jeg først hadde fått det til. Men det var ikke opp til meg.

Skrevet

Snakk med en ammehjelper før du gir opp!

Babyer blir i den alderen mer bevisst sine omgivelser og ofte kan de virre en del i den perioden. Så er det et spørsmål om hva du vil selv da.

Lykke til!

Skrevet

slutta etter 3 mnd. hadde masse melk men plutselig ble det bråstopp.. uansett hvor mye jeg prøvde å få det igang igjen :(

håper jeg har melk lit lengre hvis jeg får en til noen gang..

Skrevet

Nr 1: slutta då ho var 6mnd. Ho ville ikkje ha - vrei seg unna og hylte når eg la ho til. Var veldig sårt, då eg hadde melk til ho og ønska å amme lenger.

Nr 2: slutta då ho var 1 år - då orka og gidda eg ikkje meir, og ville ha kroppen min for meg sjølv. Det kjentes heilt greitt å slutte med ho.

Skrevet

Her stoppet ammingen ved 6 mnd og med introduksjon av mat. Fullammet til da.

Fortsatte å pumpe 4 mnd til og ga MM på flaske. Var slitsomt, men verdt det for lillegull.

Skrevet

Noen fler som slutta så "tidlig" som 7 mnd fordi babyen ikke lengre ville ha?

*gråtkvalt*....!

Da jenta var et halvt år mener jeg å huske at det ble mindre og mindre amming i løpet av dagen. Hun spiste grøt og jeg klarte vel å få i henne mm tre-fire ganger om dagen, så mindre og mindre. Hun var opptatt av alt annet enn puppen. Hun slutter selv med kveldspupp ved ca ni mnd og jeg morgenammet til hun var 13 mnd. De siste mnd gikk kjempefint. Hun gadd bare ikke vli ammet på dagen mens det var så mye annet spennende å følge med på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...