Gå til innhold

hvor lenge UTEN mens etter graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har lillemann blitt 1 år, og jeg har ikke sett en bloddråpe siden renselsen. Ammer 3-6 ganger i døgnet enda.

Hvor lenge kan mens være borte etter graviditet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk mensen tilbake like etter endt ammeslutt sist - ett år etter fødsel. Ammet 2 (noen ganger 3) ganger i døgnet siste tiden.

Det gjenstår å se denne gangen. Lillemann er 4 mnd og fullammes.

Skrevet

Jeg fikk tilbake mensen etter 4 mnd, begge gangene.

Kanskje ikke så unormalt med første, da jeg bare fullammet 6-8 uker. Men synes det var merkeligere med andremann, da jeg fullammet til 6 mnd. Jeg syntes det var kjipt, trodde jeg skulle få noen ekstra frimåneder!

Skrevet

Med de to første ca. 6 uker etter fødsel. Nummer tre, 3 mnd. etter fødsel. Nummer 4, 9 mnd. etter fødsel og nummer 5, 5 mnd. etter fødsel.

Skrevet

8 mnd for meg. Tilnærmet fullamming da den kom tilbake.

Skrevet

Lengste jeg gikk uten mens etter fødsel var 21 mnd.

Skrevet

Fikk den ikke tilbake i det hele tatt jeg, men fikk en positiv graviditetstest ca 13 mnd etter fødselen ;)

Fikk den igjen 9 mnd etter neste fødsel.

Skrevet

Husk på at hvis du har begynt rett på hormonprevensjon, så kan det påvirke når du får tilbake mensen. Jeg har fått satt inn hormonspiral et par mnd etter begge fødslene mine og hvis man ser bort fra småblødningene i begynnelsen fikk jeg aldri tilbake mensen. Etter førstemann tok jeg ut spiralen etter ca2år og da tok det ca1mnd før jeg fikk mensen tilbake (tok den ut for å prøve på nr2) og nå er andremann snart 2år og jeg har fortsatt ikke sett antydning.

Skrevet

Fikk mensen tilbake ca elleve mnd etter fødsel, sluttet å amme etter ca ni mnd

Skrevet

Til tross for at jeg fullammet så var den tilbake etter 8 uker :(

Skrevet

Her kom mens etter 4 mnd. Ammet til hun var 7 mnd.

Skrevet

Jeg fikk igjen mensen når jeg sluttet å nattamme ved 8 1/2 mnd.

Skrevet

Går ikke på noen form for prevansjon.. så det kan ikek ha tuklet med noen syklus. Ikke tukler jeg med mannen heller, så tviler på noen "jomfru"fødsel i nær fremtid.

Da får man bare vente. Aldri gått lenger enn 9 mndr uten mens etter fødsel, så dette er rart og fremmed.

Skrevet

Etter 4-5 mnd. Fullammet. Kjipt:-p

Skrevet

Etter 20 uker. 4-5 md altså. Og jeg fullammet til 6 md!! Så amming er ingen prevensjon her i gården ;)

Skrevet

6 uker og 5 dager etter fødsel. De forrige gangene gikk det 7 uker og 3 dager. Føler seg litt snytt - hadde sett for seg litt lenger "fri" fra mensen:( Og jeg har fullammet alle fire.

Skrevet

med nr 1 gikk det 1år, selv om jeg bare fullammet i 4 mnd.

Med nr 2 har det nå gått 7 mnd, ingen tegn til mens enda..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...