Gå til innhold

Hvilke sinnemestringsstrategier har mannen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker ikke mannen min sin måte å være sint på. Han kaster ting, og noen ganger har han truffet meg eller ødelagt ting. Jeg blir redd når han blir så sint, men vet ikke hva jeg skal gjøre med det eller legge i det. Det er bare blitt en del av forholdet. Det er noen ting jeg ikke kan si (helst kritikk som går på han selv, og som kanskje er berettiget og han vet det i grunn selv) Det er vanskelig å vite når det er "nok" som han sier. Jeg har sagt at han må melde seg på sinnemestringskurs, men han tar det ikke på alvor. Han syns visst selv at han ikke har noe problem. Når han har kastet noe, så sier han etterpå; "ja, hva gjorde du da? Eh. nei, jeg vet ikke? Sa noe du ikke likte kanskje? Jeg er jo ikke slem, men han tar ting ofte veldig ille opp. Det skal så lite til:-(

Hvordan er deres menn når de er sinte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har min medfølelse.

Men er også sånn. Har ingen mestringsstrategier.

Det er slitsomt.

Vi kan ikke reise på ferie med andre i tilfelle han blir sint.

Går stort sett utover meg. Han slår ikke. Men kan smelle hardt med dører, ødelegge ting, rase av gårde med bil uten å gi lyd fra seg, true med skilsmisse og ting jeg er i mot og så videre.

Men mellom slagene kan han være verdens snilleste. God lytter og svært romantisk. Sikker mer enn menn flest.

Flink med ungene og hjelper mye mer til i huset enn de aller fleste menn jeg kjenner.

Så set er synd at ham har dette sinnet. Dukker opp alt fra en gang i måneden til annenhver.

Skrevet

Mannen her er aldri sint. Eller det er iallfall uuuutrolig sjelden. Har knapt skjedd de 9 årene vi har vert ilag.

Her er det jeg som er hissig. Ikke slik at jeg kaster ting, hever stemmen. Skjer helt ubevist og prøver å skjerpe meg, siden jeg vet at mannen hater det.

Har dessverre ingen gode råd. å kaste ting er uansett ikke akseptabelt i mine øyne.

Skrevet

For få!! Han roper, smeller med dører og slenger usaklig dritt. Utrolig slitsomt, for det er så unødvendig. Og det er i så fall min feil, for jeg er så irriterende og provoserer han. I tillegg blir han sint for de utroligste småting. Hans mangel på sinnemestring er absolutt det største problemet i vårt forhold, men han får hjelp og jeg håper det funker. For langt der inne er det en supersnill kjæreste og pappa. Det går bare over styr litt for ofte :o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...