Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #1 Skrevet 12. januar 2012 Er det veldig upraktisk? Har skinnsofa men har lyst til å bytte den ut i stoff, synes det er så mye finere...
Anette_33 Skrevet 12. januar 2012 #2 Skrevet 12. januar 2012 Jeg tenker det samme... Min første baby gulpet veldig mye første halvår, og da er det veldig upraktisk med stoff sofa... Jeg får vel forsøke å holde ut med skinn litt til...:-/
LileMy89 Skrevet 12. januar 2012 #3 Skrevet 12. januar 2012 Veldig upraktisk, har stoff og skinn i vår stue, når uhellet er ute må jeg ta av trekka og vaske de i maskin, av å til må putene tørkes og det tat tid før du kan ordne sofaen igjen! I skinn sofaen bruker jeg bare våtservietter som jeg kjøper på møbelforretning, enkelt å vaske rent å lukter godt:) Om barnet er liten er stor, skinn er enklest:)
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #4 Skrevet 12. januar 2012 æsj, ikke det jeg ville høre, hehe hva om man bruker mye pledd når man har ungen der da..blir kanskje søl uansett :/
LileMy89 Skrevet 12. januar 2012 #5 Skrevet 12. januar 2012 Her må både pledd og sofa vaskes hvis gutten er syk og kanskje har oppkast osv.. Han vil jo gjerne ligge å se barnetv når han er dårlig.. Prøvde en gang å legge tisselaken under han i sofaen, nyttet ikke for å si det sånn:/ Anbefaler det ikke, blir mye ekstra vasking når uhellet er ute.. Babyer er enda vanskeligere, da man vet jo aldri hvor gulpen fyker, hehe:)
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #6 Skrevet 12. januar 2012 Har gulpebaby og stoffsofa. Ingen prob, men han ligger på saueskinn eller oppå meg når vi er i sofaen, da. Har også en fireåring, men det går helt fint med sofaen, for den er ikke et spise- eller drikkested (før etter barnas leggetid, moahaha). Det er vel å merke mørkt stoff på sofaen, da. Hadde lys sofa før, og den var ikke så pen etter hvert, men det hadde den nok ikke vært uten barn, heller.
MrsMilla Skrevet 14. januar 2012 #7 Skrevet 14. januar 2012 Vi har kjøpt en brukt hjørnesofa på finn.no i stoff, grå, til stua. Hadde en nydelig hvit bolia-sofa for noen år siden, men med snart tre barn i småbarnsalder tenker vi at å ha en midlertidig sofa vi ikke er redd for at de søler i er veldig praktisk. Dermed kan vi gjerne sende alle ungene med venner til å spise popcorn og snop i sofaen mens de ser lørdagsfilm uten å tenke en centimeter over hvordan sofaen blir å se ut. Denne skal selvfølgelig byttes ut når tiden og barna er klar for det.
hallå Skrevet 14. januar 2012 #8 Skrevet 14. januar 2012 Jeg har stoffsofa fra Ikea og den er super..har tre unger som herjer i huset.. super fordi stoffene er utrolig lette å tørke av, de er lette å at av og på og vaske i maskinen...og det beste er at blir de slitt koster nye trekk på ikea ikke mye..og da kan en jo variere fargen så ofte en vil..rød til jul..gul til påske...neida er ikke så ekstrem..men muligheten er der..I tillegg er den god å sitte i og å ligge på!! perfekt så lenge barna er små !!
kaklemor Skrevet 14. januar 2012 #9 Skrevet 14. januar 2012 nei, det er ikke det:) vi har stor stoffsofa, og er vel bikkja mer enn ungen som griser i sofaen;))
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2012 #10 Skrevet 15. januar 2012 Alltid hatt stoffsofa. Ser ikke problemet, aldri vært masse drit i sofaen. Dessuten er det bare å ha et pledd el. hvis det sitter unger med mat eller dritt der. (ev. bare ikke tillate sånt i sofa) Og når det er en nyfødt baby som kanskje gulper - trenger ad ikke ligge rett på sofaen? Min gjorde aldri det, alltid på en dyne, tepper, og sånt. Går fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå