Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #1 Skrevet 12. januar 2012 klarte å slå meg selv i magen da jeg holdt på hjemme med husarbeid nå, det gjorde ikke så vondt men var litt hardt. Morkaken ligger ytterst og er bekymret for at det har skjedd noe (lest at den kan løsne).. ble kvalm og er kvalm enda, men det er vel mest psykisk tror jeg..
Kosemosepose Skrevet 12. januar 2012 #2 Skrevet 12. januar 2012 Ring til jordmor/lege hvis du er bekymret - de vet sikkert symptomer på morkakeløsning, og kan gi deg råd/berolige deg. Tror det skal mye til for at morkaken skal løsne, vi klarer det sikkert ikke med et uheldig slag selv... men better safe than sorry! LYKKE TIL!
dincene Skrevet 12. januar 2012 #3 Skrevet 12. januar 2012 http://nhi.no/foreldre-og-barn/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/morkakelosning-abruptio-placenta-2639.html Jeg leste på jordmødre forumet her en gang at det skal mye til for at et slag mot magen skal gjøre noe skade. Der var ei som jobber i barnehagen som hadde blitt sparka av en unge i magen og spørte jordmora om det er farlig. Da var svaret at ungen er så godt innepakka der inni at det er ingen fare for skade.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå