Gå til innhold

Et vognspørsmål til erfarne barnevogntrillere :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er egentlig for min søster som er førstegangsgravid. Hun ringer meg og spør om det meste ang. utstyr til babyen. Jeg gir jo råd og tips, og mye blir gitt basert på egne erfaringer.

Jeg lurer nå egentlig på hvilken vogn dere kan anbefale basert på disse kravene til søster'n. Den må bli liten sammenlagt da hun har en liten Polo og ikke vil bytte bil. Den må være stødig og tåle tur i skog og mark. Hun er ingen typisk senter shopper, faktisk hater hun kjøpesentere og butikker. Liker seg mye mer på tur i skog og mark.

Jeg har etter egen erfaring foreslått TFK Joggster III fordi den blir liten sammenlagt (den får hun inn i bagasjerommet), den er stødig, den er romslig, den har fast hjul og funker veldig bra i skog og mark.

Noen venner av henne har denne og kan låne henne babydelen til vogna, men dem påstår at vogna ikke er stødig. Jeg har en helt annen erfaring. Men som jeg sa til søster'n. Alle vogner blir ustødige dersom man har noe tungt på håndtaket. Søstern har prøvd en TFK Twister men likte ikke det svingbare forhjulet.

Hvilken vogn vil dere anbefale og legg gjerne med en link.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ABC cobra er i alle fall perfekt for oss. Kanskje også for henne? Vi kjøpte den da vi hadde citroen c1, en miiinibil, fordi vogna er den aller minste sammenslått. Den veier 11kg på det meste, og er superlett å slå opp og ned. Jeg har en kropp som ikek alltid fungerer helt som den skal, og denne vogna er direkte handicapvennlig fordi den er så enkel og lett. Koster bare 3700 med bag og sportsdel. Den er trehjuling men best i test og utrolig stabil. Fremhjulet er låsbart. Jeg bruker denne på steinete skogsveier, og på elendige vinterveier her i nordnorge og anbefaler den på det sterkeste. Har brukt den i et år nå, og har ikke kunnet klage på den minste ting. ABC Design Cobra - Forbrukerportalen - Best i test. :)

Skrevet

Vi har EasyWalker qtro. Ville ha EW denne gangen også etter gode erfaringer med førstemann. EW er veldig lett pga aluminiums trilledel. Hjulene kan låses eller være svingbare, den kommer med bag del eller sportsdel, kan jogges med, det er gummihjul som fungerer fantastisk i marka (ikke sånne hard-plast hjul) og dette er kanskje det viktigste for vår del. Har også liten bil, en golf, og det er plass til både vognen og handleposene. EW har også stilig design synes jeg og kommer i mange spreke farger. Elsker vognen simpelthen! Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...