Gå til innhold

Vektoppgang hos dere som er ca i uke 20 nå da?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I dag er jeg 19+4, og i dag viste vekta +4.7kg.... Uff liker det IKKE. Er overvektig fra før. De siste 2-3 ukene merker jeg at vekten har gått litt "lettere" oppover.. Hvordan er det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke kommet lenger enn 19+1 da, men er på minus 7 (dvs ett kg opp i forhold til bunnivået)! Håpet er å ta igjen meg selv pluss noen ekstra kg, må bare kvitte meg med den kjedelige kvalmen først . Synes det høres ut som du er perfekt i rute jeg! Litt bør man jo legge på seg etter hvert! Lykke til videre!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ca 19,5 uker på vei, og opp ca 3,5 kg. Plager meg ikke.. Sist var jeg pluss 10 kg i uke 25.. Og det har jeg planer om å unngå :-)

 

Klarer endelig trene igjen, så målet er å være aktiv og spise sunt! Unner meg ikke noe ekstra siden "jeg jo er gravid".. Er vel heller ekstra forsiktig, siden det gikk som det gikk sist.. Føler meg fortsatt flott, så det er jo noe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere er rare!!! Man SKAL gå opp i vekt år man er gravid. Jeg er 26 uker og + 10 kg. Herlig!!!!

 

Blir så provosert av sånne damer som dere. Hva hvis dere eller baby blir syke? Hva har dere å gå på da? HERREGUD!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym 16.45:

Hvis du leser hovedinnlegget mitt en gang til, uten fordommene dine så tett til brystet, så ser du der at jeg skriver jeg er overvektig fra før!!!!!!!!!!!!!!! Så jeg har NOK å gå på...

Trodde "sånne damer som deg" (dømmende, skrikende, kranglende, osv...) var vekke fra BIM jeg nå etter endringene her inne... For " dere " blir jo sint og sur og skrikete av alt...

Vennlig hilsen HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei

kigger inn fra 3 trimester,

jeg tok på 20 kg med nr 1 og litt over 10 med nr 2 nå med nr 3 og 37 fullgåtte uker bak meg imorgen har jeg bare tatt knapt 5 kg på,jeg hadde litt å ta av,men både jordmor og jeg selv har vært litt bekymret,heldigvis følger babyen sin kurve og vokser godt.

Jeg skjønner det ikke altid er like lett å se vekten gå oppover,og ja det kan være vanskeligt å kaste alle kiloene etterpå.

og det blir også vanskeligt å træne bort alt da kroppen forandrer seg.

Men dette er et tidspunkt hvor man med go samvittighet skal ta på både for babyen og ens egen skyld,og at vi ikke er de helt samme etterpå er jo prisen uansett og mange tar mye på og kaster enda mere når de ammer

¨Mit råd er ikke fortvivl over vekten ta det etterpå å kos deg med det mirakel din kropp skaper ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viser 4kg i pluss her etter bare 16+5, synes det er litt mye ettersom jeg også har nok å ta av. Visst man som overvektig ikke skal legge på seg mer enn 10kg så er det jo tidlig å legge på seg 4 allerede nå.

 

Og til du som synes vi som bekymrer oss for dette er rare, så handler det for min del ikke om at vekta viser for mye, det gjør den jo allerede fra før. Det handler om å passe på seg selv og barnet for å unngå alle tilleggsykdommene man lettere pådrar seg når vekta allerede viser for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere er rare!!! Man SKAL gå opp i vekt år man er gravid. Jeg er 26 uker og + 10 kg. Herlig!!!!

 

Blir så provosert av sånne damer som dere. Hva hvis dere eller baby blir syke? Hva har dere å gå på da? HERREGUD!!!!

 

Vi er da fullstendig klar over at vi skal opp i vekt, men det er da lov til å ønske en regulert vektoppgang. I tillegg har vi alle forskjellige utgangspunkt, så det som er riktig for meg er ikke nødvendigvis riktig for deg.. Noen er uheldige og er fryktelig dårlige i svangerskapet. Det er neppe et ønske i seg selv å gå ned i vekt, men noe man dessverre ikke klarer kontrollere.

 

Kommentér saklig er du snill, og i det minste stå inne for kritikk med navn ;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 20, og har egentlig ikke gått noe opp. Kanskje noen hundre gr opp og så ned igjen. Men det kommer vel etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...