Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #1 Skrevet 11. januar 2012 Har en jente her med noe som ligner falsk krupp. Hun er hoven i øvre luftveier, puster dårlig og har den typiske bjeffende hosten. Vi har satt ute i kald luft. Hun har roet seg, og puster bedre - men ikke helt bra. Men i tillegg til dette har hun en god del surkling i nedre luftveier når hun hoster, og hun har en kroppstemperatur på 35,4 (målt flere ganger siste timen, hun ligger normalt på ca 37). Jeg syntes dette var rart, og har vært i kontakt med legevakt, men de ville ikke ta oss inn før det eventuelt ble verre. Fikk beskjed om å være våken hele natta for å observere henne. Jeg er aleine med henne, så kjenner at det neste døgnet kommer til å bli langt, med sykt barn uten søvn. Hun er 3 år forresten. Noen med erfaring?
<3 duracellkanin <3 Skrevet 11. januar 2012 #2 Skrevet 11. januar 2012 kan tempen ha sunket mens dere satt ute? jeg har selv en sønn som får falsk krupp nesten hver gang han blir syk, men har ikke opplevd lav temp.. men jeg selv har ennå lavere temp til vanlig.. synes nå det var litt teit av legevakten å ikke ta dere inn siden du er alene. de kan da ikke forvente at du skal klare å gå våken hele natten og dagen i tillegg med et sykt barn?! hvis jeg var deg så ville jeg ringt dem igjen og forklart dem at du er helt alene og at det er fysisk umulig for deg å gjennomføre rådet de gav deg.. blir ikke akkurat noe bedre for datteren din om du skulle bli syk av søvnmangel oppå det hele.. jeg har babycall på rommet til sønnen min da han er syk.. skrur den opp på fullt volum slik at jeg våkner ved minste lille host. på den måten får jeg i allefall litt søvn men får alikevel passet på. men det er kanskje ikke så vanlig å ha babycall i hus lenger når barnet er 3 år.. God bedring til veslejenta di!! <3
Løvetannbarn Skrevet 12. januar 2012 #3 Skrevet 12. januar 2012 Hei, og takk for svar. Ringte opp igjen til legevakten, og de ville at vi skulle komme inn pga den lave tempen. Kruppanfallet er nå over, og legen mente at det ikke var snakk om lungebetennelse. Hvorfor tempen var så lav visste han ikke, men om hun ble verre igjen skulle vi bare ta kontakt igjen. Har lagt henne i min seng nå, og skal sove litt selv også, må bare ha klokken på å sjekke henne med jevne mellomrom. Satser på at hun er bedre i morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå