bebebe Skrevet 11. januar 2012 #1 Skrevet 11. januar 2012 Jeg var uheldig og fikk mensen 8 uker etter fødsel tross fullamming.. Hadde det 2 ganger og nå er det 2 måneder siden sist! Fullammer fortsatt så kan det være at mensen er borte igjen?
May the force be with you Skrevet 11. januar 2012 #3 Skrevet 11. januar 2012 Jeg hadde det også sånn! Eller, lillegutt er født 28.april, og jeg fikk igjen mensen 16.juli (2 1/2 mnd. Da ca.).. hadde da mensen i juli og august, tross fullamming! Men etter august så har "tante rød" ikke vært på besøk:) Men det er bare bra det, godt å slippe lengst mulig:)
blond Skrevet 11. januar 2012 #5 Skrevet 11. januar 2012 Vil du ikke bli gravid må du/dere bruke prevensjon, selv om du fullammer.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #6 Skrevet 12. januar 2012 Jeg trodde, etter noe jeg leste her inne, at om man fullammet ble man ikke gravid. Jeg fikk mensen en uke etter renselsens slutt. Hurra liksom. For å være på den sikre siden spurte jeg legen min, som anbefalte på det sterkeste at jeg kom inn for å få spiral. Jeg bør ikke bli gravid igjen med det første, på grunn av en skade, så den spiralen ble fort satt inn. Legen sa på den timen at det er en stor misforståelse det der, og at det er noen få som opplever at de ikke blir gravid når de fullammer. Han mente at straks du overskrider tre timer i mellom ammingene på natta, så er du sansynligvis fruktbar igjen. Vil anbefale deg å ringe legen din snarest, for om du er gravid bør du jo finne ut av det fort, og om du ikke er det bør du få prevensjon.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #7 Skrevet 12. januar 2012 Jeg kjenner flere med to tette som ble gravide iløpet av de første månedene med fullammimg.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #8 Skrevet 12. januar 2012 Jeg fikk også høre fra min lege at det er misfortått at fullamming er prevansjon. At man fullammer gir ingen garanti for at man ikke skal bli gravid sa han.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #9 Skrevet 12. januar 2012 Selvsagt kan man bli gravid selvom man fullammer. For meg blir det like fjernt somå tro at man kan hoppe av i svingen.
✿Hildegirl er hjemmemamma✿ Skrevet 12. januar 2012 #10 Skrevet 12. januar 2012 Selvsagt kan man bli gravid selvom man fullammer. For meg blir det like fjernt somå tro at man kan hoppe av i svingen. God sammenligning. Det blir vel ca det samme. Tror man kan legge det i kategorien "feilinformasjon fra gamledager."
3småtroll♥ Skrevet 12. januar 2012 #11 Skrevet 12. januar 2012 Hehe- har en jente på 8 år som er beviset på at fullamming ikke er prevensjon ja Nå gikk jeg på minipiller også mens jeg fullammet, men det ble barn av det også gitt... Så vi har 13 mnd mellom våre to eldste. Jeg fikk mensen tilbake raskt etter første fødsel, men rakk ikke å ha det så mange ganger da.. Så ville nok tatt en test om jeg var deg. OG begynt på prevansjon
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #12 Skrevet 12. januar 2012 Om du ammer hver tredje time hele døgnet og barnet ikke får annen føde er amming omtrent like sikker prevensjon som minipille. Men det er statestikk, noen blir gravide når de fullammer, noen blir gravide når de går på minipille og noen blir gravide når de hopper av i svinger, ingen av disse regnes om sikre prevensjonsmetoder. Ca 2 av 100 blir gravide sier statestikken. Fullamming og minipillen i sammen regnes som ganske sikkert. Har du fått tilbake mensen påvirker ikke ammingen din fruktsommelighet, alle med mensen er i alle høyeste grad fruktbare selv om de ammer. Mensen kan riktignok være uregelmessig første tiden etter fødsel, men jeg ville definitivt tatt en test om jeg var deg. http://ammehjelpen.n...-prevensjon-LAM
Gjest Filifjonka Skrevet 12. januar 2012 #13 Skrevet 12. januar 2012 På verdensbasis er fullamming prevensjon, og forhindrer nok en god del svangerskap. Men som med all statistikk så sier ikke det nødvendigvis noe om hvordan det funker for _deg_. Lommelegen sier at fullamming som prevensjon er 98 prosent sikkert - av hundre kvinner som bruker dette som prevensjon vil kun to bli gravide. Men noen må jo være de to prosentene også... Ta en test, og hvis du ikke er gravid så skaff deg prevensjon.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #14 Skrevet 12. januar 2012 Veldig enkelt, har du fått tilbake mensen igjen, så har du også mest sannsynlig også eggløsning ca 2 uker før mensen. Fullamming kan forhindre graviditet, ja, men ikke for de som har fått tilbake mensen. De fleste som fullammer får ikke mensen og kan derfor ikke bli gravide og for dem fungerer fullamming som en slags prevensjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå