Gå til innhold

Vanlig sum på bufferkonto?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg spørre dere hvor mye dere har på bufferkonto? kunne dere tatt med hvor mye dere har i lån og alder? vi skal kjøpe nå å får en total gjeld på 2.9 mill ca. Tenker at 50 000 kr er en ok sum (merk ok), så får vi heller spare mer etterhvert. Vi er 29 og 23 år gamle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg spørre dere hvor mye dere har på bufferkonto? kunne dere tatt med hvor mye dere har i lån og alder? vi skal kjøpe nå å får en total gjeld på 2.9 mill ca. Tenker at 50 000 kr er en ok sum (merk ok), så får vi heller spare mer etterhvert. Vi er 29 og 23 år gamle.

Vi har hver våre bufferkontoer siden vi også har hver vår økonomi.

Vi regner å skulle ha 2 x mnd.lønn på hver av bufferkontoene våre.

ideelt tenker jeg at jeg burde ha 2 x lønn inkl. skatt noe som tilsvarer ca 65 000, men akkkurat nå har jeg ikke mer enn 45 000. Jeg har samlet lån på 920 000,- og er 37 år.

Mannen min har litt over 1 mill i samlet gjeld men tjener mer enn meg så på hans bufferkonto ligger nok litt over min også. Han er også 37 år og vi begge er i fast jobb.

Samlet gjeld på oss begge ligger nok på rundt 2 mill og samlet bufferkonto er 110 000,- kr men tror ikke vi hadde trengt mer enn 60 000 samlet, men kjekt å ha i bakhånd.

Skrevet

32år og 37år. 3,4 i lån, samlet inntekt 1,2. Buffer ønskes å være tre mndsinntekt etter skatt dvs 180 000, men har akkurat flyttet og brukt opp sparepenger, så buffer og sparing er for øyeblikket ned i 75 000.... :(

Vi opererer altså med ca 3xinntekt, mister en av oss jobben så skal det gi rom for 4-5 mnd før vi må stramme inn, og an rekker å gjøre mange tiltak innen da! Så nå skal det spares feriepenger +++ iår slik at vi kan jekke opp buffer litt.

Det vanskelgste er å spare :( veldig lett å shoppe ekstra når man har noe til overs!!!

Skrevet

Jeg har 3 x mndinntekt på en bufferkonto, altså ca 80.000,-

Mannen har også 3 lønninger på sin bufferkonto. I tilegg til dette har vi en utgiftskonto hvor vi setter inn 4000,- hver i mnd til strøm, forsikring, alarm, tv, vedlikehold av huset osv osv.

Vi er 27 og 31. og har 1,8 i lån. Vi kjøpte begge leiligheter i ung alder og solgte med svært god fortjeneste etter 6-7 år. Så vi trengte ikke så mye lån når vi kjøpte oss enebolig for 2 år siden.

Lykke til med boligkjøp og sparing:)

Skrevet

Vi er 30 og 32 år. Lån på ca 2.3 mill totalt. Bygget hus og flyttet inn for ca 1 år siden.. Hadde da egenkapital på ca 1.6 mill. Har ikke bufferkonto akkurat nå, men ønsker å spare opp en på ca 100 000 etterhvert. Tjener 500-600 000 i året. Er i startfase av å bygge garasje, som vi har penger på konto til.

Skrevet

Hei! Vi er 24 og 43år. Totalt lån på 1,5mill. Nytt hus, bil og hytte på samme lån. Men må si at vi solgte vårt første hus med et overskudd på nesten 1mill. i 2007.

Selv er jeg uføretrygded pga leddgikt, mens samboer er snekker. Alt felles og har en "bufferkonto" med litt under 200000kr på og på brukskontoen har vi nå litt over 60000kr. Vi har så vi klarer oss og litt til. For å si det sånn liker vi ikke å sløse, men har nok på konto hvis vi får uforutsette utgifter. Godt å vite at man ikke trenger å sulte.

Skrevet

Har stort lån på huset, men drar inn nesten 10.000 kr i leieinntekt pr mnd. Vi har hatt ca. 100.000 i buffer det siste halvåret, men nå må den fylles opp pga diverse nødvendige store innkjøp. Vi setter av ca 10-15.000 i måneden, så den vil vokse seg større igjen etter hvert, særlig når feriepengene kommer. Hvis skattepengene også kommer i juni så er vi godt i rute igjen ganske snart.

Skrevet

Herregud hvor mye tjener mange av dere egentlig? Har 1500 på bufferkonto akkurat nå jeg....

Skrevet

Hei!

Vi har 2 mill i lån, kjøpte hus rett før nyttår. Jeg er student, mannen ble ferdig utdannet i fjor og er nå i jobb. Vi har to barn og er 22 og 24 år gamle. Har ca 110 000 på bufferkontoen. Har tenkt å pusse opp litt her hjemme snart, så da blir det ikke riktig like mye igjen. Jeg syns 50 000 kr er en grei sum å ha i reserve, selv har jeg hatt den "regelen" de siste årene at jeg må ha minst 20 000 kr i bakhånd for å føle meg trygg på at jeg kan betale for meg om noe uventet skjer .. Lykke til med huskjøp:)

Skrevet

Vi er 24 og 27år, har huslån på 1.9mill. Vi har begge hver vår sparekonto hvor vi setter av litt hver måned. Vet ikke hvor mye samboer har, men jeg har per i dag 23.000kr stående på min sparekonto.

Vi har vært nødt til å bruke litt av vår felles bufferkonto til div. innkjøp i det siste, så nå er vi vel nede på ca 80.000, tror jeg. Vi kommer til å måtte bruke av den kontoen til div. vedlikehold av huset denne våren/sommeren, så det beløpet vil vel synke raskere enn vi klarer å spare inn nye penger.

Nå skal det sies at jeg har vært sykmeldt siste året, og er nå på aap, så økonomisk er ikke ting optimalt. Når jeg derimot er tilbake i jobb igjen kommer vi nok til å ville ha minimum 100.000 på bufferkonto + at jeg vil ha minimum 50.000 på min egen sparekonto.

Følelsen av å alltid ha penger i bakhånd er veldig betryggende, så en stor bufferkonto er gull verdt for psyken, slik at man slipper økonomiske bekymringer :)

Skrevet

Vi har ingen bufferkonto, men vi har flexilån som gjør at vi selv kan øke lånet dersom vi har uforutsette utgifter.

På den måten betaler vi heller ekstra på lånet hver måned istedet for å putte penger inn på en sparekonto til så godt som 0 i rente.

genialt!

Skrevet

Jeg har ingenting på bufferkonto nå... pga boligkjøp, permisjoner osv de siste årene har jeg ikke vært god på å spare. Jeg er 24 år. og vi kjøpte rekkehus for 3 år siden. Har totalt 1,3 i lån nå.. men skal ta opp litt mer ganske snart til oppussing. ca 100-200 000. Men da har vi fortsatt "bare" 1,5 mill i lån, og det er jeg fornøgd med:)

MEN fra neste mnd (da er jeg i full jobb igjen) skal jeg virkelig begynne å spare! For de siste mnd har jeg ikke jobbet noe særlig, og da har det vært litt krise her ja!:P Men null penger tilovers:/ Så det har jeg virkelig lært av!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...