Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #1 Skrevet 11. januar 2012 Beklager, men dette ble kanskje litt vrient å lese, men håper noen kan gi meg sine synspunkt/erfaringer! Jeg har blitt gravid igjen! Var ikke planlagt, men etter en spontanabort i sommer, merker jeg at gleden ble veldig stor i dag da jeg tok testen! Dessverre var det ikke samme reaksjon jeg fikk hos samboer. Han ble bare helt stille og sa at det er sikkert bare noe feil med testen, får kjøpe ny så får du ta en til om noen dager igjen. Så fikk jeg rett i fleisen at da må vi selge leiligheten, vi har ikke råd til noen ny baby nå, og det ville han ikke, når vi akkurat har kjøpt og flyttet inn her vi bor nå. Etter jobben i dag regnet jeg vel egentlig med at han kom til å komme hjem til normal tid, spise middag som vanlig og være sammen med vår felles datter på snart 4 år. Det gjorde han ikke, han kom innom etter jobb for å skifte for så å dra ut med gutta. fordi han trengte å lufte seg litt sa han. skjønner ikke hvorfor han blir så sur når vi har snakket om det at om vi skal ha et barn til, må det bli snart, slik at barna da kan få glede av hverandre som søsken. Jeg orker ikke tanken på å gjennomgå en abort selv om jeg synes det er fint at man kan velge det om det føles riktig for den jenta som velger det. Kan han ikke bare bli litt glad? Er det så dyrt med to barn istedenfor ett? Føler meg ganske tilsidesatt og alene akkurat nå. Vil ikke fortelle det til noen andrre før jeg har fått tatt en prøve hos legen vet jo ordtaket en er som ingen to er som ti.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #2 Skrevet 11. januar 2012 Hei. Har du snakket med mannen nå? Synes det var en merkelig reaksjon av han å bare stikke av! Som voksne mennesker burde man jo kunne klare å sette seg ned og prate om ting, selv om det kan være vanskelig! Det høres jo ut som om dere ikke har brukt prevensjon, og mannen burdde jo dermed med ha skjønt at dette kunne skje, sammen med det faktum at dere har snakket om flere barn tidligere er dette en veldig merkelig reaksjon! Her høres det rett og slett ut som han ble tatt litt på senga og kanskje han er nervøs for at dere skal miste igjen, kanskje det gikk mer inn på han enn det du har tenkt.. det kan være mange ting som spiller inn... den eneste måten å finne det ut på er jo å snakke med han. Jeg håper han kommer seg hjem til deg og tar en skikkelig prat med deg, du skal absolutt ikke sitte alene igjen og lure på hva han tenker på.. det er barnslig oppførsel av han!! Ps, jeg har to barn med to års mellomrom, og for å være ærlig så synes jeg ofte det er "lettere" med to enn med ett.. barna har mye glede av hverandre og kan underholde og leke med hverandre... søskenkjærlighet er utrolig fint!!
ny på vei? Skrevet 11. januar 2012 #3 Skrevet 11. januar 2012 Hei. Har du snakket med mannen nå? Synes det var en merkelig reaksjon av han å bare stikke av! Som voksne mennesker burde man jo kunne klare å sette seg ned og prate om ting, selv om det kan være vanskelig! Det høres jo ut som om dere ikke har brukt prevensjon, og mannen burdde jo dermed med ha skjønt at dette kunne skje, sammen med det faktum at dere har snakket om flere barn tidligere er dette en veldig merkelig reaksjon! Her høres det rett og slett ut som han ble tatt litt på senga og kanskje han er nervøs for at dere skal miste igjen, kanskje det gikk mer inn på han enn det du har tenkt.. det kan være mange ting som spiller inn... den eneste måten å finne det ut på er jo å snakke med han. Jeg håper han kommer seg hjem til deg og tar en skikkelig prat med deg, du skal absolutt ikke sitte alene igjen og lure på hva han tenker på.. det er barnslig oppførsel av han!! Ps, jeg har to barn med to års mellomrom, og for å være ærlig så synes jeg ofte det er "lettere" med to enn med ett.. barna har mye glede av hverandre og kan underholde og leke med hverandre... søskenkjærlighet er utrolig fint!! Har ikke fått snakket med han siden han dro, utenom at han kan ventes hjem om en liten stund. Passer mye andre barn også, både jevngamle med jentungen og mindre/eldre. synes det nesten er lettere, men det kan jo ikke sammenliknes med å ha to hele tiden. Håper han bare fikk litt panikk og at det roer seg snart. Jeg går ikke på prevensjon, tåler ikke hormonbaserte produkter, bare gummi på farlige dager.
Yasmin ♡hvor.e.du.lille.spire♡ Skrevet 11. januar 2012 #4 Skrevet 11. januar 2012 Kanskje han føler at de er litt skummel tanke siden dere hadde en spotanabort i sommer, kan jo være at han ikke vil ta de inn helt enda. Lykke til med mannen:) eg og tåler ikke prevasjonene så nå får eg blodfortynnende gjennom prøverør perioden pga hormonene.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #5 Skrevet 11. januar 2012 huffda! utrolig lite voksent gjort, men guri så forståelig likevel.. vi hadde en sa før vårt første barn kom til verden, og da jeg ble gravid ville mannen omtrent ikke ta på meg.. det viste seg, når han klarte å sette ord på ting, at han var redd vi skulle miste igjen.. første fødsel endte med et akutt keisersnitt, hvor ting skjedde i full fart og han ble sittende alene igjen på fødestua, denne gangen skal han ikke være med på fødselen.. han fikk seg en skikkelig skrekkopplevelse.. det er synd du ble sittende alene igjen hjemme, men prøv likevel og gi han litt tid til å summe seg.. prøv å få han i tale, selv om han kanskje ikke vil.. kanskje blir han sint, irritert, hvis du pusher på, men da kan du bare vente litt.. synes ikke du skal ta en abort hvertfall, om ikke du er 100 % sikker.. du kommer til å angre! hvor liten bolig har dere? vet mange par med to barn som har bare to soverom.. barn har ikke vondt av å dele rom en stund.. så kan dere kjøpe noe større etterhvert.. det går seg til.. man klarer seg på et vis! du skal bare kjenne på lykken, og ta godt vare på deg selv! Gratulerer med et frø i magen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå