Fermpetrollen Skrevet 11. januar 2012 #1 Skrevet 11. januar 2012 Og da mener jeg den som baker, hever og steker brødet Her i huset går det så veldig mye brød og økonomisk sett så burde jeg bake de selv, men dette har jeg ikke tid til... Noen som kan anbefale? Gidder ikke kjøpe inn enda et skapfyll... Takk
Gjest Ganske Skrevet 12. januar 2012 #2 Skrevet 12. januar 2012 Kommer ann på om du skal ha den som baker store eller små brød, hvis du søker på " test brødbakemaskin" vil du nok finne en som passer. Jeg har den som kom best i test av de små, Melissa. Den blir for liten hvis du skal ha brød utover dagen. Veldig greit, du kan gjøre den klar på kvelden og sette på timeren. Så har du nybakt brød neste morgen.
Mandalas Skrevet 12. januar 2012 #3 Skrevet 12. januar 2012 Vi har en fra Wilfa. Jeg må innrømme at den har stått i to år uten å bli brukt... Nå har vi nettopp begynt å bruke den, men det er ikke så lett som man skulle tro. Etter å ha lest litt rundt på internett ser jeg at mange sliter med å få ordentlige gode brød. Vi klarer enn så lenge bare å lage loff, annet blir smakløst, tørt, etc.. Men når man først får det til er det kanskje gull verdt
Gjest Ganske Skrevet 12. januar 2012 #4 Skrevet 12. januar 2012 Deigen må være litt klissete for at den skal heve godt. Ha i ei tsk honning, litt rømme el så får du mer smak på brødet. Du trenger ikke følge oppskriftene i heftet, bare ca mengde. Jeg pleier å ha i speltmel, da hever det ekstra godt. Sammalt rug, havregryn, sammalt hvete. Ta nesten halvparten hvitt mel og resten grovt.
Fermpetrollen Skrevet 12. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 12. januar 2012 Takk for svar dere:) Har veldig lyst til å investere i dette!
Helann og lillebror Skrevet 13. januar 2012 #6 Skrevet 13. januar 2012 Vi har Wilfa og er veldig fornøyd med den. Har hatt den i 7 år nå, men bruker den litt i rykk og napp. Spesielt koselig å servere "hjemmebakt" når man har besøk! Den kan bake brød i 2 str, og jeg bruker den også til bolledeiger, pizzadeiger, osv. Synes brødet holder seg godt første dag, men blir deretter fort tørt.
sologsommer Skrevet 13. januar 2012 #7 Skrevet 13. januar 2012 Vi har en billig fra LIDL, men den er kjempebra!! Jeg bruker ferdig brødblanding. Har et brødmel der heter saftig (et eller annet) på Rema 1000, tror prisen er ca. 17 kr. Det gir knap 2 brød. heller i vann + mel fra posen, trykker på knappen og da er det bare og våkne til duften av nybakt brød
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå