Gå til innhold

Flergangsfødende: Har barnet festet seg? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tre uker til termin, men lillejenta har fortsatt ikke festet seg. Hun står riktignok langt nedi bekkenet.. Vet dette ikke trenger å skje før fødselen siden jeg har født før.

Men hvordan er det med dere andre flergangsfødende? Har barnet festet seg? Når gjorde h*n det? Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

er også 3 gangs de andre festede seg tidligt,men er 36

4 og hun har ikke fstet seg enda,men hun har ligget med hovedet ned siden uke 32 og jordmor sae at det kan være hun ikke fester seg før rett til fødslen

Skrevet

Er andregangs og er 36+0 i dag. Hodet er ikke festet, og siden det aldri festet seg på nr 1 så forventer jeg ikke at det skjer denne gangen heller.

Skrevet

Andregangs her, i uke 37. Hodet har ikke festet seg enda, men han har ligget med hodet ned siden uke 32. Jeg kjenner at han skrur seg rundt og at rumpa flytter seg fra min høyre til min venstre side. Med førstemann festet hodet seg før uke 34.

Skrevet

Andregangs i uke 38. Ligger med hode godt nedi bekkenet, og legen sier at hodet er så festet som det blir, men at det går å bevege litt på det, noe som gjør at jeg likevel bør legge meg ned hvis vannet går bare for sikkerhets skyld.

Skrevet

Når jeg var på kontroll i uke 37 så sa jordmor at hodet ikke var festet og at det var lite sannsynlig at det kom til å gjøre det. Jeg kunne kjenne hodet som beveget seg og hadde ungen til tider oppi vranga for den lå så langt oppe. Men nå tror jeg faktisk hodet har festet seg for dette kjenner jeg ikke lengre, ungen ligger langt nede nå. Er en uke på overtid idag.

Skrevet

venter 5 mann her :) småtten har ligget med hodet ned siden uke 30. hodet er bevegelig.er i uke 37 nå:) trodde ikke di pleide å feste seg på fleregangs jeg ? har litt panikk for om vannet skal gå,og om evnt hvor det går ( di har alltid tatt tatt vannet på sykehuset hos meg) tenk om jeg står midt i butikken med unger og handler... skal jeg bare legge meg ned på gulvet? wæææ

Skrevet

Hodet til førstemann festa seg rundt uke 34 tror jeg, og nå med nr. 2 har det vært festa siden uke 36. Har hørt at det ikke er så vanlig hos andregangs, så nå har jeg gått og venta på fødsel i flere uker. er 39+6 i dag, så ser ikke ut som om det har hatt noen effekt på fødselen i hvert fall.

Skrevet

Når det gjelder at vannet går, så spurte jeg en fødselslege om dette med å legge seg ned, og hvorfor dette nå ikke lenger er noe de bryr seg om. Hun sa at det rett og slett ikke er stort nok hull til at navlesnoren klarer å følge med ut. Som hun sa: Livmorhalsen er jo lukket selv om vi har mens, for hullet er så lite. Derimot sa hun at dersom man har vannavgang samtidig med rier, så kan det være lurt å legge seg ned, for da har man sansynligvis åpning også. Synes det var en logisk forklaring, og har slått meg til ro med det ;-)

Skrevet

Jeg er 2. gangs i uke 34 og her ligger lillebror i tverrleie :S

Skrevet

underveis = ja det ga jo mening :) takk

Skrevet

har ligget ned og feset siden uke 32, er nå uke 36 + 4. Er 3 gangs fødene

Skrevet

Her har lillegutt vært festet siden uke 34. Er 37+3 idag:) Er andregangs!

Skrevet

Når det gjelder at vannet går, så spurte jeg en fødselslege om dette med å legge seg ned, og hvorfor dette nå ikke lenger er noe de bryr seg om. Hun sa at det rett og slett ikke er stort nok hull til at navlesnoren klarer å følge med ut. Som hun sa: Livmorhalsen er jo lukket selv om vi har mens, for hullet er så lite. Derimot sa hun at dersom man har vannavgang samtidig med rier, så kan det være lurt å legge seg ned, for da har man sansynligvis åpning også. Synes det var en logisk forklaring, og har slått meg til ro med det ;-)

Har aldri høyrt om at ein skal legge seg ned pga. at navlestrengen kan kome ut livmorhalsen, men for at den ikkje skal kome i klem mellom hovudet til baby og bekken...? :S No vart eg forvirra..

Skrevet

Har aldri høyrt om at ein skal legge seg ned pga. at navlestrengen kan kome ut livmorhalsen, men for at den ikkje skal kome i klem mellom hovudet til baby og bekken...? :S No vart eg forvirra..

Blir vel grader av det samme. Det heter navlesnorprolaps, og prolaps er jo noe som "tyter ut".

Skrevet

Nå er jeg 5 dager over termin med nummer to, og han har fortsatt ikke festet seg.. :) Har ikke noe åpning heller, så da blir det nok noen flere dager på overtid :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...