Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #1 Skrevet 11. januar 2012 Hvordan var det å være student samtidig som du hadde barn? Anbefaler du det videre? Hva er dine arbeidsoppgaver, og hvor jobber du? Hvordan er\var skolen lagt opp? Mye praksis, eller mye teori? Jeg går med en drøm i magen om å bli sykepleier, og det ser kanskje ut til at jeg kan søke meg inn på sykepleien allerede nå, og begynne til høsten. Men vet ikke om jeg tør å ta steget fullt ut. Jeg jobber av og til på sykehjem, og tenker på å ta lærlingtid og helsefagarbeider, men det er jo sykepleier jeg egentlig vil bli når jeg tenker meg ordentlig om. Dette er så vanskelig, for jeg har en sønn på 2år, som går i barnehagen, men vet jo ikke hvordan det blir å studere med en 2åring. Regner med at det er en del oppgaver som må skrives etter skolen og på kvelden. Nå er jeg samboer med pappaen hans, så han kan jo ta han selvsagt, men siden vi er samboere, så får jeg jo ikke noe støtte, så jeg må ha 8+ vakter i mnd for at vi skal klare oss, er og derfor jeg er litt tankefull på om jeg klarer alt. Mann barn, skole, jobb og det sosiale.. Men jeg vil jo klare det!!
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #2 Skrevet 11. januar 2012 Studerte til til sykepleier da jeg hadde 3 små barn alle under 5 år! Det gikk helt fint, men måtte selvsagt være strukturert og lese når barna var i seng! Ellers jobbet jeg hver 2.helg og 1-2 ganger i uken selv de gangene vi hadde praksis! Funker jo fint med nattevakter om du er på jobb med andre kollegaer og har studiedag dagen derpå etter nattevakten! Stå på dette klarer du, var ferdig for 3 år siden og stortrives i jobben min. Jobber på Kirurgisk avdeling nå!
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #3 Skrevet 11. januar 2012 Takk for svar. Hmmm. 3små barn og fullført studie er jo faktisk kjempebra da. Er mest det med å være strukturert og lese når han er i seng som er det verste, men man må jo bare skjerpe seg. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå