Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #1 Skrevet 11. januar 2012 kan de se " tegn på kreft/andre sykdommer" på vanlige rutine blodprøver?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #2 Skrevet 11. januar 2012 Ja, det kan de. Jeg har en genfeil som gjør at jeg har økt sjanse for visse kreft typer. Hvert år tar jeg en utvidet blodprøve for å sjekke.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #3 Skrevet 11. januar 2012 Ja, det kan de. Jeg har en genfeil som gjør at jeg har økt sjanse for visse kreft typer. Hvert år tar jeg en utvidet blodprøve for å sjekke. åj så dumt:( men de som bare tar "vanlige" prøver da?(legen krysser jo bare av for noe...) ?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #4 Skrevet 11. januar 2012 Det er visse cancermarkører som måles ved mistanke om visse typer kreft. Men det er kun for visse typer kreft man har slike cancermarkører, og et utslag på disse i seg selv er ikke nok for å stille en diagnose. De er gjerne en del av symptombildet. "Vanlige" blodprøveanalyser vil kunne ha lave/høye verdier ved f.eks leukemi. Men i utgangspunktet så vil man ikke oppdage kreft kun ved vanlige blodprøver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå