Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #1 Skrevet 11. januar 2012 Vet mange tar de i oppvaskmaskinen? Bruke såpe? Hva med temperatur? Fortell! :-)
dolly29 Skrevet 11. januar 2012 #2 Skrevet 11. januar 2012 Jeg bruker å ha dem i et lite dynetrekk og vaske dem med vaskepulver i vaskemaskinen på 30grader.
It's all about me Skrevet 11. januar 2012 #3 Skrevet 11. januar 2012 Jeg tar de i oppvaskmaskinen på 60 grader og vanlig oppvaskmiddel. Men du kan også vaske de i vaskemaskinen, i et dynetrekk/putevar.
ellen-propellen Skrevet 11. januar 2012 #4 Skrevet 11. januar 2012 Jeg la de. I oppvaskmaskinen på økovask med oppvaskmiddel
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 11. januar 2012 #5 Skrevet 11. januar 2012 oj det var smart med vaskemaskinen! putetrekket bør kanske knytes igjen. hvordan får man til i oppvaskmaskinen- heller man bare alle klossene inni og tar ut stativet?? Har vasket de for hånd jeg, i ei bøtte med såpevann... at jeg ikke har tenkt på dette før!
It's all about me Skrevet 11. januar 2012 #6 Skrevet 11. januar 2012 I oppvaskmaskinen legger jeg alle fint etter hverandre. Smådeler legger jeg i bestikk-kurven eller i et vaskenett.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 11. januar 2012 #7 Skrevet 11. januar 2012 Jeg lar William vaske de i oppvaskkummen eller badebalja. Han syns det er kjempe morsomt
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #8 Skrevet 11. januar 2012 Jeg har ikke kommet så langt enda, da all duploen her er rimelig nyinnkjøpt, men tipper jeg bare fyller såpevann i duploboksen, lukker lokket og rister litt før jeg skyller det. Sikkert greit nok og lett å gjøre ofte.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #9 Skrevet 11. januar 2012 Hvorfor vaske dem så voldsomt, når det er hjemme? Jeg forstår det med barnehager som må gjøre det, men hjemme???
ellen-propellen Skrevet 11. januar 2012 #10 Skrevet 11. januar 2012 Jeg vasker ikke voldsomt eller ofte, men jeg liker at det blir rent når jeg vasker. Ett par ganger i året er bare sunt for duplo'en med bad tror jeg
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #11 Skrevet 11. januar 2012 Jeg vasker ikke voldsomt eller ofte, men jeg liker at det blir rent når jeg vasker. Ett par ganger i året er bare sunt for duplo'en med bad tror jeg Tror du duploen bryr seg? Hva er liksom poenget? Mors renslighetsfølelse, eller noe?
Mrs. Kaizer Skrevet 11. januar 2012 #12 Skrevet 11. januar 2012 Enig med nr 9 her jeg... Hvorfor den vaskingen? Her i huset har vi hatt duploklosser i snart 8 år nå, og har vel aldri vasket dem.. Bare enkle klosser hvis de ser veldig ufyselige ut. Da tørker jeg av dem med en fuktig klut.. Og ungene mine lever fremdeles!!
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #13 Skrevet 11. januar 2012 Det må da være lov til å vaske klossene hvis man vil Eller å la være hvis man ikke vil. Etter å vite at 10 snørrete ettåringer har spist på klossene etter å ha spist en kilo sukker på en bursdag, mens 15 unger som kommer rett fra sanskassa har bygget tårn i treårsdagen, og bare 40 forkjøla andre unger oppigjennom tiden som har spist og klådd på dubloen så frister det med en vask for min del Ikke at bakteriene overlever så lenge, men litt greit å få vasket bort inntørket sikkel og fastgrodde busemenn også synes nå jeg da
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #14 Skrevet 11. januar 2012 Jeg vasker ikke voldsomt eller ofte, men jeg liker at det blir rent når jeg vasker. Ett par ganger i året er bare sunt for duplo'en med bad tror jeg Vi har arvet en haug med klosser og jeg ønsker å vaske dem før bruk. HI
bønni Skrevet 11. januar 2012 #15 Skrevet 11. januar 2012 Jeg kjøpte en stor kasse duplo på loppis og puttet dem i oppvaskkummen ganske enkelt. Det vanskelige var dog å få dem tørre, ikke rene.... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå