Gå til innhold

Reise i svangerskapet...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min kjære tenker å reise til Thailand i løpet av februar... Hva synes dere om det? Er det farlig å reise da man er gravid? Hva ville dere gjort? Noen som vil dele erfaringer her? Er 20 uker på vei nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var i India når jeg var i uke 11 og 12, gikk helt fint det ;)

Er jo bare å være litt ekstra forsiktig... Kos deg på tur du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser i påska (uke 27-29) visst legen sier det er greit (bør jo ha med legesttest uansett). Og visst formen er fin!

Har heldigvis alle vaksinene i orden fra før og tenker det går fint visst vi holde oss i sør og unngår malariaområdene og bor på trygge steder. Blir ikke akkurat backpackerturen vi hadde tenkt oss uka før vi tok en positiv test gitt :-D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres deilig ut da. Så lenge du får råd om kosthold (nå aner ikke jeg hvilke bakterier som kan være i maten der nede) og prøver å holde deg unna de varmeste timene, hadde ikke jeg sett noen problemer med å dra. Vi var i NYC i romjula (rundt uke 15) og det gikk veldig fin (men der er det jo mye av de samme bakteriene som her- var bare litt mer forsiktig med kjøtt og sånt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du kan fiiint reise.. Jeg har reist mye med fly i alle mine svangerskap (dette er nummer 3)

Bare ta litt forhåndsregler med hva du spiser og hygiene.

Du trenger heller ikke legeattest hvis du bare er 20 uker på vei.

Det strengeste flyselskapet er Ryan Air tror jeg, der må man ha legeattest for å få lov til å fly fra uke 26..

God tur! Misnunner deg ut av en annen verden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar med legeattest selv om det fortsatt er ti uker igjen før de kan nekte oss med mage å fly, tenk om magen er gigantisk og det ser ut som man går på overtid. Vil heller ta med en attest for

mye enn å risikere å være støkk i Thailand på hjemreisedagen altså! Hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, lurt å ta med legeattest.... Nå tror jeg jaggu at vi drar på tur:) gleder meg!! Fint at dere er så positive til det, har vært sååå usikker og følt meg veldig egoistisk! Men godt det er flere som mener at tur er digg gravid eller ikke;) siste reise vi kun er to på en stund, tihi:)

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lege sa strengt at det IKKE var anbefalt, så vi avbestilte tur til Thailand i påsken :/

Prøver å få til en tur til varmere strøk uten at flyreisen er så lang! :)

GOD tur - Thaiand er det herligste landet.

Vi planlegger 10-12 uker med baby på tur i november/desember. Australia & Thailand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer fra legen nå.... Hun frarådet meg det på det sterkeste!! Hun sa at hadde det vært hennes døtre hadde hun NEKTET dem å dra... Jaja....da blir det nok ingen tur...:(

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Hvofor ikke det? Ser at flere leger mener det er et land man bør holde seg unna om man er gravid og om man har små barn, men jeg kjenner mange som har reist nettopp hit på permisjon ol...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var rart. Min jordmor mente det skulle gå helt fint så lenge jeg hadde støttestrømper, gikk mye og drakk godt med væske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal straks til Thailand. Er i uke 22-24 når jeg reiser. Har fått legeattest om at jeg har et ukomplisert svangerskap, og når jeg har termin. Jeg har ordnet meg ekstra stramme støttestrømper som går til lårene. Og planlegger å være oppe å gå hver time, samt drikke mye. Tror det skal gå helt fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lenke bubbs :) Hørte med min bedriftslege i går, jeg skal uansett mye ut på jobbreiser (da korte turer men hørte også om lange når skravla først var i gang) og han "personlig" så på det som uproblematisk. Men som i lenken- graviditet er jo noe av det viktigste som er og det er jo viktig å gjøre det en føler seg komfortabel med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...