Gå til innhold

40,3 i feber, ringe legen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hun blir ett år i morgen. Startet med feber i går, på litt over 38. Hatt feber i hele dag på mellom 39,2 og 40,3. Ammer masse. Når bør man evt ringe lege?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er hun slapp og dårlig? Spiser dårlig og drikker lite? Da kan man godt ta en tlf til legen, men som du sier du ammer masse så får hun masse væske i seg og da går det nok over skal du se :) De fleste sykdommer er bare virus og da kan ikke legen gjøre noe som helst.

Skrevet

Gi Paracet. Om ikke feberen går ned med paracet så kan man ringe legen.

God bedring til den lille.

Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet

Gi Paracet. Om ikke feberen går ned med paracet så kan man ringe legen.

God bedring til den lille.

Når jeg spurte på apoteket etter paraset for sånne små så sa de at man alltid skulle konferere med lege før man gir febernedsettende. Men mulig de bare er "overhysteriske".

Skrevet

Det har jeg aldri hørt før, William hadde mye høy feber når han var rundt året pga tenner og han fikk paracet. Og det er ganske vanlig å gi paracet om feks de har vondt når de får tenner.

Men, har de så høy feber så la 1 åringen bare gå i bleie, ha et tynt laken over når hun sover. Bruk en kald våt klut for å avkjøle kroppen. Gi en ispinne. ( det ga de Will på legevakten en gang da feberen ikke ville gå ned)

Skrevet

Takk for svar. Hun er i forholdsvis bra form etter feberen å dømme. Jeg har senvakt i morgen og pappaen har pappaperm, så han er jo hjemme med henne, men tør ikke dra på jobb siden den eneste væsken hun får i seg er mm. Tar ikke mm/mme på flske/kopp. Allikevel har jeg dårlig samvittighet for å ikke dra på jobb. Huff..

Skrevet

Takk for svar. Hun er i forholdsvis bra form etter feberen å dømme. Jeg har senvakt i morgen og pappaen har pappaperm, så han er jo hjemme med henne, men tør ikke dra på jobb siden den eneste væsken hun får i seg er mm. Tar ikke mm/mme på flske/kopp. Allikevel har jeg dårlig samvittighet for å ikke dra på jobb. Huff..

Oj, ikke værst at du får lov av arbeidsgiver å være borte av den grunn. Ulønnet da? Greit nok at man har rett på ammetid intill to timer (ulønnet riktignok det også med mindre du jobber i stat eller bedrift som er velvillig), men at man får være hjemme pga det var nytt for meg, men veldig bra da :) De fleste godtar vel bare at man er hjemme om man er i permisjon eller i tilfeller hvor begge er i arbeid kan man jo være hjemme med sykt barn. Eller om barnepasser er syk. Skjønner du vil bli hjemme når det er slik. Du er heldig som har en slik arbeidsgiver som lar deg få lov og ser igjennom fingrene med reglene. Så får babyen din den melken den trenger. God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...