Gå til innhold

baby med kraftig raserianfall... noen som har erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille baby er nå blitt 5mnd, og jeg begynner å bli utrolig sliten av raserianfall (vet ikke helt hva det egentlig er).

Dette har hun hatt allerede fra 2mnd alder, og det er ingen sammenheng i når disse episodene kommer... Og det er ikke fordi hun er sulten,trøtt,tørst,har vondt eller trenger ny bleie, for disse gråtene kjenner jeg godt nå.

Helt plutselig slår hun seg totalt vrang, hun går i bue med hele kroppen, skriker,hyler og til slutt mister hun pusten, blir helt rød i ansiktet, og så fortsetter hun sånn. Det kan vare i opp til 20 minutter noen ganger, og trøst, vugging, avledning,kos, smokk,flaske, leker hjelper ingenting. Til slutt er hun så sliten at hun bare sovner....

Dette er utrolig slitsomt, og det er det nok for henne også. Det er nesten hver dag en slik episode, og den kan komme når som helst og hvor som helst.

Er det noen her som har erfaring med dette? Noen som vet hva det er, og hva jeg kan gjøre?

Jeg vurderer å dra til legen med henne, men er redd han ikke tar meg seriøst...

Jeg syns det er litt for tidlig med trass siden dette startet allerede da hun var 2 mnd.

Utenom disse episodene er hun stort sett blid og fornøyd. Prater, smiler og leker. Elsker å hoppe og sprette på fanget mitt, er kosete og spiser bra. hun har ingen sykdommer, ingen som er oppdaget ihvertfall, og vokser som hun skal...

uff, dette ble langt... Men jeg håper noen der uten kan svare meg. Det må finnes et eller annet jeg kan gjøre for henne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Velger å svare selv om jeg ikke har erfaring med dette.

Jeg tviler på at din 5 mndr gamle baby har raserianfall...

Jeg ville garantert tatt kontakt med enten lege eller helsesøster, for å sjekke hva dette kan være. Har du tenkt på at det kan være kolikksmerter??? For meg høres det slik ut!

Lykke til!

Skrevet

Eller evt nakkelåsning av no slag?

Enig med hun over, det er nok ikke raseri, det må være en annen grunn. Synes du skal ta kontakt med legen.

Dersom du er redd for at han/hun ikke skal tro deg, eller ta deg særiøst, så kan du jo "filme" på no vis, for å vise/bevise hva som skjer...

Huff, høres helt forferdelig ut.. Lykke til, og god bedring til skatten din..

Skrevet

Takk for svar begge to. Det er hverken kollikk eller nakkelåsning, har værtt hos kiropraktor 8 ganger. Det var det første jeg tenkte på selv. Burde kanskje skrevet det i innlegget mitt.

filme det kan jeg jo prøve på, så får legen se. Det var lurt.

takk for svar,råd og lykkeønskninger :-) Hi

Skrevet

Dette er et skudd i blind, men jeg husker en bekjent fikk forklaringen på hvorfor hennes sønn var så enormt sint helt fra han var baby. Han har ADD. Jeg ville definitivt tatt kontakt med lege og hørt om lignende tilfeller.

Lykke til!

Skrevet

Vår lille hadde noe lignende. Startet da han var et par mnd gml. Ble spesielt utløst når han var trøtt og fikk et uventet stimuli. Skrek på utpust til han ble blå og svimte av. Det var affektanfall og for mini sin del var de utløst av jernmangel. Begynte på neofer (flytende jerntilskudd) etter anbefaling fra fastlegen, og anfallene ble betydelig færre og mildere. Tror jeg ville tatt med barnet til lege for å få skikkelig undersøkt at det ikke er noe annet galt :) lykke til med den lille!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...