Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #1 Skrevet 11. januar 2012 Jeg sliter skikkelig denne måneden og har ingen anelse hva jeg skal gjøre. Problemet mitt er som mange andre økonomi. Jeg har ikke mulighet til å betale husleie for neste måned. Var da innom sosialkontoret og spurte om hjelp,men fikk avslag. I ren frustrasjon sa jeg til sa til saksbehandleren: " Dere kan hjelpe ei som jobber 100% som ikke er med å bidra i samfunnet og hun får kr. 8000 ekstra på noe hun ikke har krav på, men meg kan dere ikke hjelpe fordi jeg er med å bidra til samfunnet (da mener jeg at jeg betaler skatt. Noe den andre ikke gjør)." Saksbehandleren spurte hvem det var og ville ha navn. Uff, vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Ble skikkelig redd og sa navnet til vedkommende. Jeg vet at vedkommende jobber svart og tjener over 300 000 kr i året og ikke har skattet noe av de pengene. Nå får jeg sikkert skikkelig refs her, men aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Synes bare at det er så urettferdig at andre får hjelp uten problemer mens andre som virkelig trenger må sliter og maser for å få hjelp. Jeg er ikke stolt å gå til sosialen og det tok meg laaaang tid før jeg tok mot til meg å gå dit. Vet ikke helt hva jeg vil med det innlegget her, men heldigvis så er det ikke så mange her som leser det.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #2 Skrevet 11. januar 2012 Helt greit at man sier fra, men jeg synes at måten og settingen du sier fra i er toskete. Du sier ikke fra fordi du mener at det er en riktig ting å gjøre, men fordi du selv ønsker å oppnå goder fra samme system.
pip pip Skrevet 11. januar 2012 #3 Skrevet 11. januar 2012 uff jeg skjønner hva du mener. Det er veldig mye urettferdighet i velferdssystemet. Men du burde ikke ha sagt navnet på den det gjelder.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #4 Skrevet 11. januar 2012 Det er ikke å dumme seg ut å rapportere noen som svindler. Det er riktig! Jeg er en av de mange fysisk uføre som ikke får en eneste krone, men som har krav på det, om jeg bare hadde maktet å kjempe mer mot nav. Hadde det ikke vært for at samfunnet er fullt av svindlere og drittmennesker som får ting de ikke har krav på, så hadde sånne som meg fått den hjelpen vi fortjener og bør ha. Så jeg er glad for at du rapporterte mennesket, hvem enn hun er. Regner med det er en nær venninne av deg, og at det er barn inne i bildet, siden du angrer deg. Men du har gjort det rette. Lykke til med økonomien. Håper du får en form for nødhjelp, eller lån.
Gjest sug lut Skrevet 11. januar 2012 #5 Skrevet 11. januar 2012 Njæ, gjort er gjort og spist er spist, du får kanskje ikke poeng for form, men innholdet er jo greit nok - snyltere gidder i hvert fall ikke jeg betale for, så greit nok å få meldt så mange som mulig. Hva det gjør for din egen sak annet enn potensiell fred i sjela - et potensiale det ser ut som du ikke helt har realisert ennå - er vanskelig å si.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #6 Skrevet 11. januar 2012 Helt greit at man sier fra, men jeg synes at måten og settingen du sier fra i er toskete. Du sier ikke fra fordi du mener at det er en riktig ting å gjøre, men fordi du selv ønsker å oppnå goder fra samme system. Det var ikke meningen å tyste på vedkommende i det hele tatt og jeg var skikkelig frustret, så uten å tenke over det så sa jeg det...Jeg ønsker ikke å oppnå noen goder i det hele tatt og sosialen var den eneste utvei som kan hjelpe meg ut av situasjonen, men nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Tro meg, jeg vil ikke ha noe med Nav å gjøre og vil unngå de så mye som mulig. Hilsen HI
Gjest ronja røverdatter Skrevet 11. januar 2012 #7 Skrevet 11. januar 2012 Kjempeflott hver gang en snylter taes. All ære til deg for det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå