Gå til innhold

Når søke foreldrepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gjort dette en gang før, men husker ikke hvor langt på vei jeg var da jeg søkte.

Stod lite på NAV`s sider.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gjort dette en gang før, men husker ikke hvor langt på vei jeg var da jeg søkte.

Etter fullgåtte 26 uker (26 + 0)- husk bekreftelse fra jordmor på termindato =)

Du kan også gjøre det senere, men det KAN være lang behandlingstid :)

Skrevet

Etter fullgåtte 26 uker (26 + 0)- husk bekreftelse fra jordmor på termindato =)

Du kan også gjøre det senere, men det KAN være lang behandlingstid :)

Takk for svar fra meg også :)

Husket ikke helt dette heller så nåvet jeg ;)

Skrevet

Ps: Ser hun over har svart at du må ha bekreftelse fra jordmor, men du kan også ha fra fastlegen din altså ;)

Skrevet

Det er i snitt ca 3 mnd saksbehandlingstid på foreldrepenger.

Skrevet

Ps: Ser hun over har svart at du må ha bekreftelse fra jordmor, men du kan også ha fra fastlegen din altså ;)

Ja, hehe.. Jordmor, fastlege eller annet helsepersonell som kan bekrefte termin :P =)

Skrevet

Jeg sendte inn søknaden et par uker før jeg gikk ut i permisjon, og fikk den innvilget dagen før permisjonen startet :-)

Skrevet

Tror jeg gjorde det ganske rett etter rutine ultralys sist gang, da sendte vi med papirene fra ultralyden som dokumenteasjon.

Nå er jeg 22 uker ve vei, men har ikke søkt enda. Tror ikke jeg stresser med der heller. Er jo greit å få det unnagjort, men synes jeg har veldig god tid fortsatt. Dessuten betaler jobben ut penger til meg for så å få tilbake fra nav. Så jeg sitter ikke uten penger om det går treigt hos nav.

Skrevet

Det held også med kopi av gravidhelsekortet, om ein ikkje har noko imot at NAV forvaltining får sjå det grunna informasjon i søknadden ein finn for personleg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...