pip pip Skrevet 11. januar 2012 #1 Skrevet 11. januar 2012 Vi får et vennepar på besøk i helgen hvor en er vegetarianer. Jeg lurer på om det er noen som har noen middagstips eller oppskrift på noe godt å servere? Jeg er en skikkelig kjøttspiser og ikke helt oppdatert på gode vegetarretter. Hadde tenkt å servere svin indrefilet helstekt til oss andre. Noen som vet om godt tilbehør og vegetarrett som passer til. Har lyst å servere en god vegetarmiddag og ikke la stakkaren bare få tilbehøret
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #2 Skrevet 11. januar 2012 ER personen helt vegetarisk.eller spiser hun ost og melk?
pip pip Skrevet 11. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2012 Hm jeg det er jeg ikke sikker på. Men tror hun spiser melk og ost
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #4 Skrevet 11. januar 2012 Så bra at du tenker på vegetarianeren også! Er veggis selv og blir oppgitt og amper når jeg er i selskap eller på restaurant og kun får servert tilbehøret til kjøttmiddagen! Anbefaler veganmisjonen.no for mange bra oppskrifter. Evnt kan du gjøre det enkelt for deg selv å kjøpe et kjøtterstatningsprodukt som soya-kjøttboller, quorn-filet etc (fåes i velassorterte butikker som Meny, og godt utvalg hos litt større helsekostbutikker). Dette kan du da servere istedenfor svinefilet med samme tilbehør som dere spiser (bare pass på å ikke bruke kjøttkraft i sausen). Lykke til
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #5 Skrevet 11. januar 2012 Urteburger er godt.kjøpt ferdig i helsekost eller på ultra-.med ris til eller bakt potet er godt.kikert gryte.eller grønnsaker i sterk kokos .kjempe godt
pip pip Skrevet 11. januar 2012 Forfatter #6 Skrevet 11. januar 2012 supert. Tusen takk for gode tips her Ja jeg syns det er viktig at vegetarianere også skal få en god middag når vi har selskap Kjøttkraft husker jeg at jeg ikke skal bruke. Husker fra en tidligere nyttårsaften. kom heldigvis på i god tid at jeg ikke kunne servere saus søm hørte till kalkunen til nøttesteken.
maryM Skrevet 11. januar 2012 #7 Skrevet 11. januar 2012 Anonym 12:20: En vegetarianer spiser pr definisjon melkeprodukter og egg. (selvfølgelig unntak om en ikke liker/tåler el.) Du tenker på veganer, de spiser ikke dyreprodukter, da inkl. melk, egg, honning osv. madamB: Er selv vegetarianer og vet at man fort kan føle seg litt utenfor om man føler seg til bry eller blir satt til å spise et tilbehør som ikke kan klassifiseres som middag så syntes det er kjempefint at du vil lage noe ordentlig Til det du skal lage ville jeg nok tenkt at å steke Quorn filet el. blir noe av det beste (og letteste). Dem kan du steke noen min i panna litt før og legge i folie i stekeovnen så det blir gjennomvarmt og holder seg varmt. De har også Quorn på ICA maxi og noen ICA supermarked. Lag en ferdig fløtesaus (fra Knorr, Toro har kjøttkraft i) el. bare se etter at den ikke har kjøttkraft i seg. Ellers er jo fylte paprika en fin og god rett, tar bare litt lenger tid da. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå