Gå til innhold

Burde jeg vært på jobb i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var syk i går med omgangssyken, mest på natten, og ble bedre utover dagen. Jeg er lærer og omgås derfor mange mennesker hver dag, og har av den grunn valgt å være hjemme i dag (for å ikke smitte noen altså) selv om jeg rent fysisk føler meg så pass bra at jeg nok hadde klart å kreke meg gjennom dagen med litt viljestyrke. Men mener DiB-damene at det er god nok grunn å holde seg hjemme for å unngå å spre smitte?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Her jeg bor har omgangssyken gått som en fasott og i sirkel siden jul. Vi har heldigvis ikke hatt det og jeg blir veldig glad når folk holder seg hjemme hvis det er en sjanse for at de er smittefarlige.

Skrevet

Spør du meg, vil sannsynligvis både dine kolleger og elevene dine takke deg for at du er hjemme mens du er smittefarlig, for omgangssyken er noe dritt, og hvem vil vel ha det? Så JA, jeg synes det er helt riktig at du er hjemme!

Skrevet (endret)

Om du hadde omgangssyke natt til i går, skjønner jeg at du var hjemme i går, men ikke i dag..? Selv om du omgås mange mennesker, har du likevel litt avstand, så jeg tror det hadde gått fint.

øhmm... nå sjekket jeg litt, og leste dette:

Regelen er vel slik du nevner at etter 3 dager er det relativt trygt å være sammen med folk som har hatt omgangssyke, men skal du være sikker på at rotaviruset ikke rammer deg og din familie bør du nok utsette besøket en ukes tid.

3 dager? å hjelp, det synes jeg var lenge. Nå har vi aldri omgangssyke da *bank i bordet*, men da vet jeg det.

Endret av ☀ Lille prinsesse - juli2011 ☀
Skrevet

Haha Alva du er søt! :)

Du vet du har rett, og så underholder du deg selv på sykedagen med de morsomme og til tider vanskelige dib damene som stort sett alltid mener at den som spør har feil. Jeg har gjennomskuet deg. Ha en god dag! ;)

Skrevet