Gå til innhold

Burde jeg vært på jobb i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var syk i går med omgangssyken, mest på natten, og ble bedre utover dagen. Jeg er lærer og omgås derfor mange mennesker hver dag, og har av den grunn valgt å være hjemme i dag (for å ikke smitte noen altså) selv om jeg rent fysisk føler meg så pass bra at jeg nok hadde klart å kreke meg gjennom dagen med litt viljestyrke. Men mener DiB-damene at det er god nok grunn å holde seg hjemme for å unngå å spre smitte?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Her jeg bor har omgangssyken gått som en fasott og i sirkel siden jul. Vi har heldigvis ikke hatt det og jeg blir veldig glad når folk holder seg hjemme hvis det er en sjanse for at de er smittefarlige.

Skrevet

Spør du meg, vil sannsynligvis både dine kolleger og elevene dine takke deg for at du er hjemme mens du er smittefarlig, for omgangssyken er noe dritt, og hvem vil vel ha det? Så JA, jeg synes det er helt riktig at du er hjemme!

Skrevet (endret)

Om du hadde omgangssyke natt til i går, skjønner jeg at du var hjemme i går, men ikke i dag..? Selv om du omgås mange mennesker, har du likevel litt avstand, så jeg tror det hadde gått fint.

øhmm... nå sjekket jeg litt, og leste dette:

Regelen er vel slik du nevner at etter 3 dager er det relativt trygt å være sammen med folk som har hatt omgangssyke, men skal du være sikker på at rotaviruset ikke rammer deg og din familie bør du nok utsette besøket en ukes tid.

3 dager? å hjelp, det synes jeg var lenge. Nå har vi aldri omgangssyke da *bank i bordet*, men da vet jeg det.

Endret av ☀ Lille prinsesse - juli2011 ☀
Skrevet

Haha Alva du er søt! :)

Du vet du har rett, og så underholder du deg selv på sykedagen med de morsomme og til tider vanskelige dib damene som stort sett alltid mener at den som spør har feil. Jeg har gjennomskuet deg. Ha en god dag! ;)

Skrevet

Om du hadde omgangssyke natt til i går, skjønner jeg at du var hjemme i går, men ikke i dag..? Selv om du omgås mange mennesker, har du likevel litt avstand, så jeg tror det hadde gått fint.

øhmm... nå sjekket jeg litt, og leste dette:

Regelen er vel slik du nevner at etter 3 dager er det relativt trygt å være sammen med folk som har hatt omgangssyke, men skal du være sikker på at rotaviruset ikke rammer deg og din familie bør du nok utsette besøket en ukes tid.

3 dager? å hjelp, det synes jeg var lenge. Nå har vi aldri omgangssyke da *bank i bordet*, men da vet jeg det.

Jeg har bare hørt om 48-timers regelen jeg. Og grunnen til at jeg er hjemme er vel at jeg selv blir rimelig forbanna på de som kommer på jobb igjen dagen etter at de har spydd. Det er aldri noe kjekt med omgangssyken, og for oss med mange barn er det ekstra belastende fordi det da gjerne er veldig mange flere som må igjennom det og det går mye dager ut til både egen sykdom og hjemme med sykt barn. Har også sent hjem elever flere ganger som kommer grønnbleke på skolen etter å ha spydd samme natten, og lurer i mitt stille sinn på hva i svarte foreldrene tenker med som sender syke barn på skolen...

Skrevet

Haha Alva du er søt! :)

Du vet du har rett, og så underholder du deg selv på sykedagen med de morsomme og til tider vanskelige dib damene som stort sett alltid mener at den som spør har feil. Jeg har gjennomskuet deg. Ha en god dag! ;)

Of course! ;) Jeg må jo ha noe å gjøre på, hehe... Visste jo ikke at jeg skulle bli syk, så har ikke tatt med meg noe arbeid hjem.

Skrevet

Jeg ser ikke bare an når jeg kastet opp sist. Jeg tenker sånn at hvis jeg fortsatt nesten ikke har fått i meg noe mat, så er jeg ikke frisk nok til å gå på jobb. Da er sannsynligheten for at man blir dårlig igjen ved å feks gå på jobb stor.

Jeg var dårlig i jula og kastet opp flere ganger 1.juledag, var frisk og spiste etterhvert en del 2.juledag, for så å gå på jobb 3.juledag og avsluttet etter det 3.dag med å begynne å kaste opp igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...