Gå til innhold

Noen helsesekretærer her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal snart begynne i praksis på legekontoret her. Hvilke arbeidsoppgaver hadde dere når dere var på praksis under utdanningen? Jeg går vg2 helseservicefag nå, og skal gå helsesekretær neste år forhåpentligvis

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok blodprøver, EKG og assisterte legene under andre us.

Analyserte blod- og urinprøver.

Skrev inn notater på dataen.

Tok imot pas. i luka og registrerte dem inn i pc.

Tok tlf. og satt opp timer.

Gjorde ikke alt dette første dag da, fikk god opplæring og oppfølging hele tiden :)

Skrevet

Oæææ jammen jeg er privatist, og har aldri tatt blodprøver før.. Det blir jo ikke praksis før neste år... Uff nå ble jeg nesten litt nervøs... Må man ikke gå kurs for å få ta blodprøver da??

Skrevet

-blodprøver

-blodtrykk

-ekg

-spirometri

-audiometri

-sårskift

-analysere blodprøver

-analysere urinprøver

-anaylysere avføringsprøver

-assistere under gynekologisk undersøkelser

- svare tlf

-ta imot folk i uken/kassen - ta imot betaling osv

- skrive resepter

-skrive sykemeldinger

-skrive erklæringer

sikkert masse jeg har glemt her også, men med andre ord ALT man gjør som helsesekretær skal du gjøre i praksisen din, men det er ikke meningen du skal kunne alt dette på forhånd - du får god hjelp og opplæring!

Hilsen helsesekretær på sørlandet

Skrevet

gå på kurs for å ta blodprøver?? det er jo nettopp derfor du skal i praksis, for å lære det !

Skrevet

Ja siden jeg er privatist, så tenkte jeg det kunne være lurt å ta et lab-kurs.. Men kanskje jeg slipper dette da viss jeg må ta blodprøve i praksisen. Jaja det kan jo bli spennende dette da:) Tusen takk for at dere svarte meg!:)

Skrevet

Er selv helsesekretær. Hovedoppgavene på et legekontor er å ta blodprøver, analysere disse, ta i mot pasienten, telefon,bruke winmed til registere pasienten osv (pc), og generelt være en service person.

Skrevet

Er det vanskelig å ta blodprøve? Lett å bomme?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...