Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #1 Skrevet 11. januar 2012 Jeg skal snart begynne i praksis på legekontoret her. Hvilke arbeidsoppgaver hadde dere når dere var på praksis under utdanningen? Jeg går vg2 helseservicefag nå, og skal gå helsesekretær neste år forhåpentligvis
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #3 Skrevet 11. januar 2012 Tok blodprøver, EKG og assisterte legene under andre us. Analyserte blod- og urinprøver. Skrev inn notater på dataen. Tok imot pas. i luka og registrerte dem inn i pc. Tok tlf. og satt opp timer. Gjorde ikke alt dette første dag da, fikk god opplæring og oppfølging hele tiden
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #4 Skrevet 11. januar 2012 Oæææ jammen jeg er privatist, og har aldri tatt blodprøver før.. Det blir jo ikke praksis før neste år... Uff nå ble jeg nesten litt nervøs... Må man ikke gå kurs for å få ta blodprøver da??
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #5 Skrevet 11. januar 2012 -blodprøver -blodtrykk -ekg -spirometri -audiometri -sårskift -analysere blodprøver -analysere urinprøver -anaylysere avføringsprøver -assistere under gynekologisk undersøkelser - svare tlf -ta imot folk i uken/kassen - ta imot betaling osv - skrive resepter -skrive sykemeldinger -skrive erklæringer sikkert masse jeg har glemt her også, men med andre ord ALT man gjør som helsesekretær skal du gjøre i praksisen din, men det er ikke meningen du skal kunne alt dette på forhånd - du får god hjelp og opplæring! Hilsen helsesekretær på sørlandet
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #6 Skrevet 11. januar 2012 gå på kurs for å ta blodprøver?? det er jo nettopp derfor du skal i praksis, for å lære det !
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #7 Skrevet 11. januar 2012 Ja siden jeg er privatist, så tenkte jeg det kunne være lurt å ta et lab-kurs.. Men kanskje jeg slipper dette da viss jeg må ta blodprøve i praksisen. Jaja det kan jo bli spennende dette da:) Tusen takk for at dere svarte meg!
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #8 Skrevet 11. januar 2012 Er selv helsesekretær. Hovedoppgavene på et legekontor er å ta blodprøver, analysere disse, ta i mot pasienten, telefon,bruke winmed til registere pasienten osv (pc), og generelt være en service person.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #9 Skrevet 11. januar 2012 Er det vanskelig å ta blodprøve? Lett å bomme? HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå