Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #1 Skrevet 10. januar 2012 Vi vurderer å dra til tyrkia i August, med da en mnd gammel baby. Er det skummelt med tanke på hvor varmt det er der da?? Er så i tvil om det er lurt å dra.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #2 Skrevet 10. januar 2012 Ville aldri tatt sjansen på det. August er en av de varmeste månedene der også med over 40 grader i skyggen.. uansvarlig
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #3 Skrevet 10. januar 2012 For ikke å snakke om kultur, hygiene, mat..... nei, det vill jeg aldri gjort.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #4 Skrevet 10. januar 2012 hvorfor skal dere det? har dere ikke mer enn nok med babyen da?
tingeling71 Skrevet 10. januar 2012 #5 Skrevet 10. januar 2012 En måned gammel dersom ungen kommer til termin! Ærlig talt, det må dere ikke finne på å gjøre. Du som mor kommer ikke til å kose deg et sekund, du kommer bare til å uroe deg for barnet ditt. Barnet har ikke godt av det, 40 grader er voldsomt endring for en måneds gammel baby. Babyen har ingen vaksiner. Dersom dette er din første vet du lite om hvordan barselperioden blir. Utsett ferien til neste år eller langt ut på høsten.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #6 Skrevet 10. januar 2012 Hvis du forhører deg med jordmor, helsesøster eller lege vil de garantert fraråde deg det. Babyer på en mnd. tåler lite i forhold til væsketap, svært lite. Dessuten: 1 mnd.§!! Han/hun er jo nettopp født og du vil sikkert ha nok med å få ammingen til å fungere og få nok mat i barnet. Barselpermisjonen er jo ikke akkurat en ferie....Helt annen bakterieflora der nede også og du eller babyen kan bli syk. Du vil fremdeles være i renselsesperioden og det er frarådet å bade inntill 6 uker så det kan du jo heller ikke. Jeg ville aldri gjort det. Synes også det høres uansvarlig ut. Måtte bare få det sagt...
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #7 Skrevet 10. januar 2012 Her er vi førstegangsforeldre,med termin i April. Har veldig lyst til å bruke endel av permisjonen i utlandet, men ser også at vi aner ikke helt hva vi går til, og må tenke verst tenkelige... Hva om ungen blir prematur? eller om man går over tiden? Hva om man sliter med ammingen, eller plutselig får problemer med den på tur (må begynne med mme osv)? Hva om man sliter med søvn? Hva om barnet får kolikk? hva om det blir ks,så du trenger eksra oppfølging? Vaksiner, sykdom, du kan bli dårlig av mat/drikke osv... Alle disse tingene kan jo skje, og om man skal på tur langt unna kjent helsevesen og familie, så kan det bli ekstra tungt. Så vi velger å vente med å avtale noe som helst, til vi ser hvordan tingene tilstand blir... Har selv reist veldig mye i 3dje verden, og kan syntes det er slitsomt nok med bare meg selv å tenke på.
Slettet bruker Skrevet 11. januar 2012 #8 Skrevet 11. januar 2012 Vi var i Tyrkia august 2011 med vår datter på ca 1,5 år. Det gikk kjempe fint! MEN du burde ikke ta med en så liten baby ditt i august, det er den varmeste mnd der og vi hadde 45 grader i skyggen! Kunne ikke gå uten sko ned til stranden engang uten og brenne seg på føttene! Det lå ett par forann oss på stranden nesten vær dag, som hadde med en baby på 3 mnd, og de sa det var det dummeste de har gjort. Han bare gråt og gråt hele dagen pga varmen.
ingvild1988 Skrevet 11. januar 2012 #9 Skrevet 11. januar 2012 Jeg synes det er dårlig av noen å svare så nedlatende, her skriver hun for å få råd, ikke kritikk. Vi dro til tyrkia da snuppa var 10 uker.Dette var i Mars og jeg synes det var UTROLIG stressende. TENK om noe skulle skje, jenta mi var urolig ++ Mannen min er fra Tyrkia og har bodd der en stund. Jeg vil ikke anbefale deg å dra dit i August med en så liten baby. Ikke fordi babyen vil ta direkte skade av det, men rett og slett fordi det kan bli en utrolig kjedelig ferie. I August er det KOKvarmt og man bør holde babyen inne store deler av dagen. Jeg ville enten ha dratt et annet sted det ikke er fullt så varmt, eller ventet et par måneder. Det er veldig fint i Tyrkia i September. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #10 Skrevet 11. januar 2012 Det lyser førstegangsforeldre av hi's innlegg. Jeg er imponert over hvor lett alle tror det er å få barn,har selv svigersøsken som venter barn nr 1 nå som mener at det er jo ikke noe problem med storbesøk rett etter fødsel og å reise bare uker etter fødsel er jo ikke noe problem feks. Vent til barnet er født med å planlegge noe som helst er mitt råd...
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #11 Skrevet 11. januar 2012 og er vel ingen her som har kritisert henne ?? kan ikke jeg se noen sted..
ingvild1988 Skrevet 11. januar 2012 #12 Skrevet 11. januar 2012 Jeg er ikke ute etter å krangle her, men jeg oppfatter det å kalle noen uansvarlig som kritikk. Det er sånn jeg ser det, kan godt hende det ikke var ment på den måten.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #13 Skrevet 11. januar 2012 Mener vel at det er uansvarlig å ta med en måned gammel baby til Tyrkia. At de som gjør det er uansvarlige, nå har ikke hun gjort det enda...
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #14 Skrevet 11. januar 2012 Jeg ville ikke gjort det, vet hvor uforutsigbart ting kan være etter en fødsel. I tillegg blir man anbefalt å vente med å reise utenfor Nord-Europa til barnet har fått sin første vaksine.
Gutt2011+Spire2012 Skrevet 11. januar 2012 #15 Skrevet 11. januar 2012 Jeg ville ikke gjort det. Her havnet vi på sykehus ca. 2 uker etter baby var født og ble værende i flere dager. Så man vet faktisk ikke hva som kan skje :S (man forventer så klart ikke sykehusopphold, men det kan faktisk skje da...). Går det ikke an å utsette turen til ungen blir liiitt større?
SurreGuri Skrevet 11. januar 2012 #16 Skrevet 11. januar 2012 Syns det er dårligt å svare at det ikke går ann å ha med en baby til tyrkia når det er varmt der borte. De føder faktisk barn der nede også hver dag fødes det babyer, i lange baner! MEN, som en annen sa her oppe- Det kan blir utroligt kjedeligt, for en må belage seg på å sitte inne mye, ivertfall på dagtid der det er svalt og godt. for det skal ammes, skiftes, stelles, sove, gråte, ja osv osv hele dagen og kanskje natten lang.. og dette med at du ikke vet hva som skjer i forhold til fødsel eller komplikasjoner. Syns du skal vente jeg også..ting kan skje.. Ikke for å snakke om maset med Flyplass og venting- Fikser en alt dette uten å svette, så er du god.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #17 Skrevet 11. januar 2012 Takk for alle svar, synes ikke det er kritikk jeg får. Det er jo lov å si det man mener. Og jeg ville bare høre andres synspunkt.. Etter å ha tenkt meg om så blir vi IKKE å dra til Tyrkia når beibien vår er så liten. Vi skal heller feriere i Norge. Så får vi ta det som det kommer med evt en sydentur i slutten av permisjonen:) Jeg har to barn fra før, så jeg er ikke 1. gangs fødende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå