Gå til innhold

Han raserte huset....:(((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er i et behandlingsopplegg i regi av bv.....som vi har bedt om selv.

Han er 16, og jeg skal ha tilbake kontrollen. Han er en god gutt, men blir utagerende og voldelig om han ikke får det som han vil.

Vel, i går satte en ny regel i gang, internettstenging 22.30. Det resulterte i at han knuste alt han kom over på sin vei her, kasting av esker, alt han fant. Huset så virkelig rasert ut. I dag har min sambo tatt med seg barna for å sove borte. Jeg er her alene, min datter, guttens søster på 19 har reist til sin far for å få fred. BV sier jeg ikke skal være alene med han. Men, hva skal jeg gjøre når ingen av de andre voksne rundt han støtter meg( min sambo eller hans far). BV sier jeg må ringe politi og få han på glattcelle om det skulle skje noe. For å slippe dette har jeg gitt litt slipp i kveld og gitt han tid til kl 24. Tapt igjen.....spent (og litt redd) for hva som skjer kl 24....)

Noen synspunkter????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner at det er svært vanskelig, men når du belønner ham, med mer pc-tid, for å ha rasert huset så vil du ALDRI vinne tilbake kontrollen. Eneste han lærer er at å utagere og å rasere gir ham goder.

Skrevet

Du gjør som barnevernet anbefaler- ring politiet. Gutten er så pass voksen at han vet forskjell på rett og galt, så sant han ikke har en eller annen diagnose.

Og som de over her skriver, du ligger dårlig an hvis du belønner han for å bråke.

Skrevet

Jeg skjønner at det er svært vanskelig, men når du belønner ham, med mer pc-tid, for å ha rasert huset så vil du ALDRI vinne tilbake kontrollen. Eneste han lærer er at å utagere og å rasere gir ham goder.

Jeg vet jo det sååå godt. Er ikke lett det her...

Skrevet

Jeg tenker at det var dumt du gav etter og lot Internett være "åpent" til kl 24, men jeg her også at det er enklere for meg å si dette enn det er for deg som faktisk står oppe i situasjonen.

Er du redd sønnen din? Viser du frykt? Om du er redd han, vet han det? Utnytter han det? Og hvilken reaksjon fikk han fra dere da han raserte huset i går? Har han fått noen konsekvenser for det han gjorde (annet enn at reaksjonen hans førte til at han fikk det som han ville)?

Dt er jo håpløst for deg å stå oppi dette alene uten andre voksne som støtter deg... Greit nok at datteren din drar, men du burde kunne stole på guttens far og din samboer. Egentlig så burde guttens far komme bort til deg og vært der med deg og tatt kampen slik at gutten forstår litt mer av alvoret. Det høres ut som om du kommer til å tape denne kampen alene, og kanskje har du allerede gjort det siden alle har rømt huset, men det er aldri for sent for verken far eller stefar å involvere seg. Du er knalltøff, men det virker sol om de andre enten ikke ser alvoret, har gitt opp, fraskriver seg ansvaret eller rett og slett er noen skikkelig reddharer.

Lykke til, håper alt ordner seg

Skrevet

Vi er i et behandlingsopplegg i regi av bv.....som vi har bedt om selv.

Han er 16, og jeg skal ha tilbake kontrollen. Han er en god gutt, men blir utagerende og voldelig om han ikke får det som han vil.

Vel, i går satte en ny regel i gang, internettstenging 22.30. Det resulterte i at han knuste alt han kom over på sin vei her, kasting av esker, alt han fant. Huset så virkelig rasert ut. I dag har min sambo tatt med seg barna for å sove borte. Jeg er her alene, min datter, guttens søster på 19 har reist til sin far for å få fred. BV sier jeg ikke skal være alene med han. Men, hva skal jeg gjøre når ingen av de andre voksne rundt han støtter meg( min sambo eller hans far). BV sier jeg må ringe politi og få han på glattcelle om det skulle skje noe. For å slippe dette har jeg gitt litt slipp i kveld og gitt han tid til kl 24. Tapt igjen.....spent (og litt redd) for hva som skjer kl 24....)

Noen synspunkter????

Slutt med dumme regler, som likevel ikke påvirker det dere er hos barnevernet for.

Jeg forstår tanken bak internett-slutt til et visst klokkeslett. Og du skal vite at jeg forstår bedre enn mange her inne. Jeg har selv skrevet innlegg her om noe det samme(hn vil melde meg for barnemisshandling, og driver med rus).

Og vet du - ring heller politiet, enn å tape kampene du velger! Hver eneste gang!

Barnevernet har ikke så mye å komme med, og det er bedre å komme i godt samarbeid med politiet her. Dette er sannheten, selv om de fleste er mer redd barnevernet enn de er politiet.....

Skrevet

#6 her igjen. Er det FNT og ART dere har fått gjennom barnevernet?

Gjest Morn du
Skrevet

Kanskje det er lurt å sette opp grensene sammen. Spør han når han synes det er ok å stenge internett, spør han om når han synes det er greit å komme inn på kvelden. La han bli hørt. Si din mening og forklar hvorfor du mener det du mener. At gutten skal få si sin mening betyr ikke at det er det som skal gjelde, men å møtes på halvveien kan være en grei deal. Far bør vel og være med på den samtalen og være sitt ansvar bevisst. Det skal jo ikke bare være du som skal sitte igjen som den store stygge ulven.

Hvordan er han ellers da? Står han opp når han skal, har han respekt for autoriteter, språkbruk? Regner med at det ligger mer bak enn internett siden BV er inne?

Skrevet

LisaGikkTilSkolen, tror du det nytter? Det der er den idealistiske tanken, og den bommer altfor ofte.

Vil mor ha tilbake kontrollen, far ikke gidder og alt er på trynet, så må det hardere lut til! Det der dikkedikke-greiene er tullete, og nytter ikke for mange slike ungdommer.

Så klart respekterer han ikke autoriteter når han gjør slik HI beskriver, bare fordi internett blir stengt! Mor ER en autoritet, og faktisk en av de viktigste når en er 16 år, selv om en på 16 ikke mener det samme!

Skrevet

Han har en diagnose, ja. Det glemte jeg å skrive. Har ADHD og store lærevansker, samt sosiale forstyrrelser, adferdsvansker og de fleste instanser mener han har en liten kognitiv svikt utenom. Har ikke klart å utrede han på nytt.

Han har hatt utrolig mange nederlag i skolesammenheng, og morshjertet blør, ikke fordi jeg må sette grenser, mer fordi jeg er redd han ikke forstår....

Gjest Morn du
Skrevet

Han har en diagnose, ja. Det glemte jeg å skrive. Har ADHD og store lærevansker, samt sosiale forstyrrelser, adferdsvansker og de fleste instanser mener han har en liten kognitiv svikt utenom. Har ikke klart å utrede han på nytt.

Han har hatt utrolig mange nederlag i skolesammenheng, og morshjertet blør, ikke fordi jeg må sette grenser, mer fordi jeg er redd han ikke forstår....

Da er det jo 100 ganger verre enn det jeg sikkert kan forestille meg. Huff, stakkars gutt. Og stakkars deg som må oppleve dette. Det verste er jo å se at sitt eget barn har det vondt uten å kunne hjelpe det. Masse lykke til i hvert fall!

Skrevet

Nå tenker jeg på deg, og håper du vinner "middnattskampen". Stå på det du mener, eller ta telefonen til politiet....

Skrevet

Det der kjenner jeg litt

til. Er ikke gutten medisinert?

Har du hatt noe kontakt med bup? Det kan være mer å hente der enn hos bv.

I de tilfellene jeg kjenner til,så har noen foreldrene fått en god del hjelp til utredning /behandling ved å gå via politiet.

Skulle du finne på å ringe politiet, så forklar de når du ringer , at gutten har diagnoser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...