Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #1 Skrevet 10. januar 2012 toåringen min har ikke likt yoghurt frem til nå nylig da han ville han når jeg spiste vanlig tine melon-yoghurt. Er dette en ok yoghurt for han? Eller burde han spise noe annet? Mener jeg har hørt at Litago er proppfull av sukker, og egentlig uegnet for barn... Hva gir dere? (og, nei, jeg gidder ikke gi naturell yoghurt med friske bær i.. det blir for mye styr.. )
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 10. januar 2012 #2 Skrevet 10. januar 2012 Min datter har heller ikke likt yoghurt frem til nylig og i dag befant jeg med leeeeenge foran youghurt-skapet på Kiwi. Landet på Safari. Tror den er bra? Jeg håper det og den gikk iallfall ned på høykant;)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #3 Skrevet 10. januar 2012 Gir Safari eller Danonini(egentlig kesam). Det er vel de to som kommer best ut på tester(bortsett fra naturell) Litago finnes ikke lenger, den er erstattet av Sprell. Og Sprell fikk en del kritikk når den kom fordi den inneholder unødvendig mye sukker. Den vanlige yogurten(Nyt?) inneholder også en del sukker. Men den som heter Ja!, har vel mindre sukkerinnhold.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #4 Skrevet 10. januar 2012 Jenta mi liker bare litago. Eller SPRETT som det heter nå... Så da kjøper jeg den...
Cruella De Vil Skrevet 11. januar 2012 #7 Skrevet 11. januar 2012 Vi pleier å kjøpe Safari, den er populær her hjemme, og ikke av de "verste". Det var nylig en test av youhurter, se http://bramat.no/kosthold/tester/517-bramat-tester-yoghurt.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #8 Skrevet 11. januar 2012 Her går det i Danonino og Safari. Liker de best selv og.. Sprett spises ikke her i huset, for mye sukker, også syns jeg ikke at de er noe gode, og barnet er fornøyd med Safari og Danonino Noen ganger gir jeg den bambilinio(?) fra nestle bare for å bytte litt.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #9 Skrevet 11. januar 2012 Hva med å blande i nype, blåbær eller svisker fra disse små glassene fra småfolk eller nestle. Det trenger ikke være frisk frukt i naturell yoghurt, og det trenger ikke være vanskelig.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #10 Skrevet 11. januar 2012 Vanlige fra tine som skogsbær, jordbær osv. Har også kjøpt sprett og nå idag kjøpte jeg noen som lignet, men om det er sant at de inneholder myye sukker så dropper jeg dem. Mine liker heldigvis vanlig tine yoghurt:)
EinFrosk Skrevet 11. januar 2012 #11 Skrevet 11. januar 2012 Det stemmer vel ikke at det er så mye mer sukker i sprett. Det er 6% i den de har over alt og 4% i den økologiske. Vanlig Yoghurt hare fra 7-13%. Det som er sant er at det er mer frukt i den enn i andre typer, det gir mer karbohydrater. Den yoghurt-testen er bare svada, det blir helt på trynet å teste barneyoghurt sammen med lettprodukter for voksne.
ellen-propellen Skrevet 11. januar 2012 #12 Skrevet 11. januar 2012 Jeg gir alle slags " vanlige" youghurt. Om jeg kjøper barneyoughurt så kjøper daninino. Men begge mine spiser alle typer
Serepta Skrevet 11. januar 2012 #13 Skrevet 11. januar 2012 Alt uten klumper i. Det blir sprett, den med apekatt på eller den kesamsaken.
Løvinna30 Skrevet 11. januar 2012 #14 Skrevet 11. januar 2012 Safari.. Safari vant best i test i F&B for en stund siden også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå