Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #1 Skrevet 10. januar 2012 Dette er sikkert logisk, men som grønn førstegangs må jeg spørre.. gutten er4,5 mnd får mm og grøt på kvelden.. bør de drikke vann da? Hvordan får dere i de vann? han vil virkelig ikke ha vann..
Litle Peanut Skrevet 10. januar 2012 #2 Skrevet 10. januar 2012 Jeg har lest at man burde gi de vann fra de er ca. 3 mnd, slik at de skal bli vandt til det, så jeg har gitt min vann fra flaska hver dag siden han var 3 mnd, og han drikker det som om det var melk jeg gir kun litt....1-2 ganger daglig kanskje.
Prinsen og mamma`n :) Skrevet 10. januar 2012 #3 Skrevet 10. januar 2012 Likte han vann med en gang? Jeg har prøvd å få i prinsen vann i ca 14 dager, men han liker det ikke...
abella Skrevet 10. januar 2012 #4 Skrevet 10. januar 2012 Når de begynner med fast føde kan det være greit å samtidig innføre vann som tørstedrikk ved siden av maten. Mormelk er jo egentlig først og fremst mat for babyene. Det er ikke store mengder i begynnelsen, bare for at de skal bli vant til det. Noen liker det umiddelbart, andre bruker litt tid. Hvis du har begynt tidlig er det ikke noe stress om han ikke vil ha i begynnelsen, bare forsett å tilby så løsner det før eller siden.
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 11. januar 2012 #5 Skrevet 11. januar 2012 Her var det sånn at minsten ble nyskjerrig på hva mamma hadde i glasset og i vannflaska, så vi begynte sånn at han fikk smake fra flaska mi når vi var ute på tur (Sånn med Imsdal-tut). Han var da ca 4,5 måned og vi hadde sluttet å koke flasker. Han hadde sluttet å ville ha flaske ellers. Han hadde sin egen "imsdal"-flaske etter det. Det er vel viktigere om sommeren at de får i seg væske mellom måltidene, og da kan det være lurt å innføre vann. Det er ingeting i veien for at du gir melk som tørstedrikk når han ikke vill ha vann.
☀ Lille prinsesse - juli2011 ☀ Skrevet 11. januar 2012 #6 Skrevet 11. januar 2012 Lillemor fikk en morsom grønn flaske av noen vi arvet klær fra, og hun får vann på den, og får lov til å drikke selv fra den. Hun elsker den flasken, og smatter i vei. Mye kommer ut igjen, men mye blir nok igjen. Nå har vi kjøpt en rosa flaske som hun liker like godt, hun stråler når hun får se de fargede flaskene. Hun drikker også fra kopp og glass når vi drikker vann
Litle Peanut Skrevet 11. januar 2012 #7 Skrevet 11. januar 2012 Ja, han likte det med engang. Vær tålmodig Tilby litt hver dag, han må jo til slutt venne seg til det ikke gi opp. Vann er viktig, og myyye bedre å gi enn saft/juice.
zassy☆ Skrevet 11. januar 2012 #8 Skrevet 11. januar 2012 Koker dere vannet? gir dere det kaldt? Min er 5 mnd, har bare prøvd en gang å gi kokt vann, da ville hun ikke ha noe særlig, visste ikke at man burde begynne å gi vann allerede.
Mikkemafian Skrevet 11. januar 2012 #9 Skrevet 11. januar 2012 Jeg har ikke begynt med vann ennå (minsten er snart 6 mnd), og gjorde ikke det så tidlig med de andre to heller (2+4 år).. Men de drikker vann som tørstedrikk nå
☀ Lille prinsesse - juli2011 ☀ Skrevet 11. januar 2012 #10 Skrevet 11. januar 2012 Jeg koker vannet, men setter i kjøleskap, for hun liker bare kaldt vann. Har prøvd lunkent, men det er ikke godt. Ikke romtemp heller. Det er nok godt å ha den kalde smokken mot gommene også
zassy☆ Skrevet 11. januar 2012 #11 Skrevet 11. januar 2012 Hvor gammel er jenta di og når begynte du å gi Lilleprinsesse-juli2011 ?
☀ Lille prinsesse - juli2011 ☀ Skrevet 11. januar 2012 #12 Skrevet 11. januar 2012 (endret) Hun er straks 6 mnd, og jeg begynte da hun fikk fast føde ved 4 mnds alder. Først trodde jeg det var best med romtemperatur eller varmt, da det var det hun var vant til.. Og det var ikke noe særlig. Men så prøvde jeg med iskaldt en gang, og som sagt den grønne, spennende flaska, og etter det har det vært toppers med vann! Jeg kan ikke ta den frem før hun har spist, for da vil hun ikke ha mat, nesten Men det er klart, jeg aner ikke hvor mye som blir i kroppen, for mye kommer ut på sidene også, men jeg tror hun får i seg litt ved hvert måltid. Endret 11. januar 2012 av ☀ Lille prinsesse - juli2011 ☀
zassy☆ Skrevet 11. januar 2012 #13 Skrevet 11. januar 2012 åja så man kan bare gi kaldt, det har ikke noe å si? trodde også det måtte være lunkent
☀ Lille prinsesse - juli2011 ☀ Skrevet 11. januar 2012 #14 Skrevet 11. januar 2012 Nei, man velger jo, men det er kun kaldt som fungerer på jenta mi, ellers kommer grimasene
☀ Lille prinsesse - juli2011 ☀ Skrevet 11. januar 2012 #15 Skrevet 11. januar 2012 Har også begynt med iskald frukt etter middag (har fryst ned og tint opp igjen i små posjoner). Hun synes det er rart å få det i munnen, men smatter i vei, og gaper villig. Jeg tenker det er lurt at hun får litt forskjellig temperatur og konsistens nå, men så fort det er noe klumper eller lignende i maten, brekker hun seg, så hun er ikke helt der ennå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå