Litle Peanut Skrevet 10. januar 2012 #1 Skrevet 10. januar 2012 Har en gutt på 5 1/2 mnd, som smått begynte med grøt og frukt/grønnsaker når han var 4 mnd. Begynte med noen t-skjeer, også økte jeg etterhvert, men fortsatt så spiser han veldig lite. Får i han maks 40 ml. 60 hvis jeg er heldig, men etter 40 vil han som regel ikke ha mer. Begynner å leke, blåse, lukker munnen, spytter ut osv. men tilbyr jeg fruktmos rett etter spiser han opp alt han får. Har prøvd 3 forskjellige grøt, blandet fruktmos oppi, men ingenting hjelper. Har dere noen gode forslag?? Har prøvd å gi grøt på formiddagen/morningen + kvelden, men gir jeg på kvelden får han vondt i magen på natta. Skriker ikke, men vrir seg og sparker med beina, virker utilpass,vanskelig å roe ned. Dette er kun hvis jeg gir grøt på kveldstid. Han bæsjer en gang til dagen og det er om formiddagen som regel. Hadde sviskemos vært noe, eller er det kun hvis han har forstoppelse?? Han våkner 3-4 ganger om natta, derfor oppstart med grøt og jeg håpte det skulle hjelpe på den hyppige nattvåkningen, men neeejda.
Babyønske �� Skrevet 10. januar 2012 #2 Skrevet 10. januar 2012 Sviskemos kan du gi uavhengig av treg mage. Men trenger kanskje ikke gi store mengder. Hva med å gi grøten tidlig på dag til den er vel innført. Og så kan du heller gi grønnsaksmos senere på dag. Og dette med at grøt gir bedre søvn stemmer dessverre ikke alltid. Det er vel det du erfarer nå.... Her har det gitt dårligere søvn med begge mine. Med yngste hadde jeg egentlig ikke hast og ville vente lengst mulig. Men pga dårlig vektoppgang ble jeg anbefalt å begynne ved 5 mnd av helsesøster. Tok ikke mange dagene før søvnstyret var i gang og hun sov i utg.pkt bra om natta. Hun er nå 8 mnd og styrer enda
Litle Peanut Skrevet 10. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 10. januar 2012 Ja, kan kanskje gi sviskemos uansett da. I går lagde jeg litt grøt og hadde en tesje sviskemos oppi. Men hva er full posjon grøt?? Hvor mye grøt skal de egentlig spise hver gang? Vet liksom aldri om han er mett eller ikke. Tilbyr melk rett etterpå, men det vil han ikke ha, tror da kanskje at han er mett, men han har alltid vært spesielt når det gjelder mat, jeg har aldri visst når han har vært mett egentlig. Ja, hverken grøt eller mme har gitt bedre søvn her i gården nei. Er ikke av de heldige på den fronten. Jaja. Håpte for mye der. Sånn kan det gå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå