Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #1 Skrevet 10. januar 2012 Min datter har fått barnehageplass, og dette er jo heeelt nytt for oss.. Har du noen gode tips angående oppstart, klær, timing etc ? Tar i mot alt dere har, da jeg er helt blank på dette Trodde ikke vi skulle få plass før i august, så dette kom fort på gitt.. Trneger spesielt tips om barnehageklær, hva hun trenger, hvor mye, hva som er bra/ dårlig..
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #2 Skrevet 10. januar 2012 Ta med mye skiftetøy og la henne få ha korte dager i barnehagen den første tiden. Vi har bare brukt de vanlige ytterklærne til barnet - viktig å ha med nok klær så barnet ikke blir vått / kaldt, da de er mye ute ...Det meste du får kjøpt i butikken duger vil jeg tro Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #3 Skrevet 10. januar 2012 Min gutt(3 år) begynte nå i høst. Nå på vinteren har han dette av klær liggende i bhg: Vanntett/vindtett vinterdress To-delt regndress Goretex vintersko Cherrox Hel el to-delt ulldress Fleecebukse og fleecegenser Vindtett lue Regnvotter Vanntette votter I skiftekurven har han 2 bukser, 1body, 1 genser, 1 bomulls strømpebukse, 2 par sokker, 1 sett ullundertøy.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #4 Skrevet 10. januar 2012 Han er 16måneder og sover i barnehagen -vogn med regntrekk, stormtrekk og myggnett. -vognpose, ullteppe og lammeskinn. vognseler er kjekt om det ikke er i vogna fra før. -bleier Av ute klær har han -vinterdress vind-/vanntett -hel og 2 delt ulldress -ekstra lue -regnvotter -2par vanlig votter -sove votter (tynne som vanter og uten tommel) -2delt regntøy -cherrox (skrives det sånn tro, støvler med for inni) hvis barnet ikke går anbefaler jeg stonz med ullinnlegg vanlig vinterstøveletter har han på når han kommer. I skiftekurven -2 bukser, 2gensere, 2 bodyer, 2 strømpebukser og 2 par sokker. pluss ekstra smokker og kosefiller itilfelle ett sett forsvinner i løpet av dagen jeg synes det er bedre med for mye enn for lite så lenge det er plass i hyllene hans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå