Gå til innhold

hjelp til smokkeslutt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på snart 2 år som enda bruker sutt.

Måtte gå over til latex smokk pga hun biter i sutten slik at den deles(farlig!!) nå biter hun tilogmed hull i late smokkene(små hull, men uansett....)......

Har lyst til å slutte med smokken til henne og trenger sårt noen tips.....

noen GODE tips?:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med et såpass lite barn må du gå hardt til verks og være hard, ingen annen måte. Hun kommer til å savne den sårt, gråte etter den og slite med å roe seg uten den...

Mange som har en periode hvor de tygger på smokken, jeg har tatt den vekk når jeg ser det og sagt de får den igjen når de slutter bruke tennene på den. De har kjapt sluttet med det.

Jeg har fra ca 1.5 års alder innført regelen om at smokken bor i sengen, ikke lov å ha den noen andre steder. Legger den igjen i sengen når de står opp og der ligger den til neste sengetid. Bare hatt den på dagtid ved sykdom o.l.

Sluttet helt har vi gjort når de er litt større og skjønner at de begynner bli for store. Da har vi lagt dem i et glass vann i vinduskarmen til tannfeen og morgenen etter har de vært borte og erstattet med noen penger. Tannfeen her i huset samler nemlig ikke bare på tenner, men også på smokker ;)

Skrevet

Med et såpass lite barn må du gå hardt til verks og være hard, ingen annen måte. Hun kommer til å savne den sårt, gråte etter den og slite med å roe seg uten den...

Mange som har en periode hvor de tygger på smokken, jeg har tatt den vekk når jeg ser det og sagt de får den igjen når de slutter bruke tennene på den. De har kjapt sluttet med det.

Jeg har fra ca 1.5 års alder innført regelen om at smokken bor i sengen, ikke lov å ha den noen andre steder. Legger den igjen i sengen når de står opp og der ligger den til neste sengetid. Bare hatt den på dagtid ved sykdom o.l.

Sluttet helt har vi gjort når de er litt større og skjønner at de begynner bli for store. Da har vi lagt dem i et glass vann i vinduskarmen til tannfeen og morgenen etter har de vært borte og erstattet med noen penger. Tannfeen her i huset samler nemlig ikke bare på tenner, men også på smokker ;)

Takk for svar:)

hehe genialt det med tannfeen da;)

Hun bruker den mest på natterstid og i bhg når hun skal sove. Hvis jeg har et ekstremt viktig ærend jeg må på og ha henne med så tar jeg sutt med sånn just in case hun blir sur og lei:S Men eller blir ikke sutt brukt på dagtid:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...