Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #1 Skrevet 10. januar 2012 Jeg har ei på 5.5 mnd nå og ammer.. Og i går hadde vi sex, og dumme som vi var hadde vi ikke beskyttelse i begynnelsen... Og det ble ikke lenger enn begynnelsen, før det var over JA, eg vet at vi må beskytte oss fra begynnelse til start, men slik ble det ikke. Nå er jeg livredd for å bli gravid igjen, allerede.. Jeg ammer ca 4 ganger på dagen og 1 gang pr natt.. Erfaringer?Noen som har blitt gravide mens de ammer? Hvor fort market du at du var blit gravid? Når kan jeg ta test. Har jo ikke fått mensen etter fødsel enda...
Lykkelig_4♥♥♥♥ Skrevet 10. januar 2012 #2 Skrevet 10. januar 2012 Du merker nok på kroppen om du har blitt gravid... Jeg hadde ei på 3 mnd da hun plutselig ikke ville har mer morsmelk! Melka endrer seg på smak når du blir gravid... : ) Var også ekstremt sliten, og kvalmen kom snikende igjen... Håper ikke noe skjedde som du ikke ønsker deg! Her ble det lykke, og vi har fått enda en siden...
Mamma til en Prins<3Juli-spire Skrevet 10. januar 2012 #3 Skrevet 10. januar 2012 Ok, så koselig .. Jeg hadde jo selvfølgelig ikke blitt lei meg Men vi har hun på 5,5 mnd og en på akkurat 2 år. Så viss vi skal/skulle hatt en til ville jeg nok ventet litt til Jeg er jo i permisjon enda, og jeg vil vel ikke da kunne få foreldrepenger om jeg er gravid nå? HVordan fungerte det for deg? HAdde du fått mens igjen etter fødsel før du ble gravid?? Noen som vet hvor tidlig jeg kan teste?
hen73 Skrevet 10. januar 2012 #4 Skrevet 10. januar 2012 Du kan teste 14 dager etter samleie, men for å være helt sikker ville jeg ha venter noen dager ekstra. Jeg har en liten på 4 mnd, og testet positivt for 4 dager siden. Hadde ikke gått igjen mensen. Fullammer, men han sover stort sett 8 timer uten mat om natten, men ingen ting er umulig.... Lykke til;)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #5 Skrevet 10. januar 2012 Jeg ble gravid da ungen min var 4 mnd. Fullammet. valgte abort, og har ikke angret på det. Er planlagt gravid igjen nå, førstemann er 2, 5 år og jeg gleder meg!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #6 Skrevet 10. januar 2012 Gratulerer hen73 Men hvordan fungerer det med foreldrepenger å sånn når en allerede er i permisjon og blir gravid på ny? Hvordan merket du at du var gravid?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #7 Skrevet 10. januar 2012 Har du fått igjen mensen? Om du ikke har fått mensen enda er amming ca. like sikkert som om du skulle brukt spiral. Har du derimot fått mensen så kan du bli gravid lettere igjen selv om du ammer.
JenteOgGutterMamma! Skrevet 10. januar 2012 #8 Skrevet 10. januar 2012 Ble gravid selv om jeg ammet også på natten forrlige gang....men det var planlagt og nurket er nå 9 mnd! :-) Ta en test ca 14 16 dager etter sex da vet du sikkert! ;-)
Mamma til en Prins<3Juli-spire Skrevet 10. januar 2012 #9 Skrevet 10. januar 2012 Har du fått igjen mensen? Om du ikke har fått mensen enda er amming ca. like sikkert som om du skulle brukt spiral. Har du derimot fått mensen så kan du bli gravid lettere igjen selv om du ammer. Jeg har ikke fått igjen mensen nei...
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #10 Skrevet 11. januar 2012 Har du fått igjen mensen? Om du ikke har fått mensen enda er amming ca. like sikkert som om du skulle brukt spiral. Har du derimot fått mensen så kan du bli gravid lettere igjen selv om du ammer. Ehm.... Du vet at eggløsningen kommer FøR mensen??
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #11 Skrevet 11. januar 2012 Tror det er mange som ikke vet hva fullamming vil si. Selv om det eneste barnet spiser er morsmelk, så er det ikke dermed sagt at man fullammer. Om barnet sover mange timer på natten og det går lang tid mellom hver amming så er man ikke like sikret mot en graviditet. Amming er uansett ikke et prevansjonsmiddel man bør stole på. Blir litt sjokkert over kunnskapen enkelte av dere har ifh til egen kropp...... Vet ikke alle at eggløsning kommer før mensen? Dermed er man ikke sikker selv om man ikke har fått mensen tilbake.
Emmilo Skrevet 11. januar 2012 #12 Skrevet 11. januar 2012 Jeg ble gravid med nr 2 når første mann var 6 måneder. Ammet døgnet rundt og hadde ikke fått mensen. Det holdt med et samleie så satt det egget....ikke planlagt, men hyggelig. Første mann sluttet med pupp av seg selv når han var 10 måneder. Ble gravid med nr 3 ved første samleie etter at spiralen var fjernet, uten å ha fått tilbake mensen og han ammer fortsatt 18 måneder gammel, til tross for at jeg er fem måneder på vei med nr 4. Som forresten også ble til ved et uhell fra mannens side når jeg ikke engang skulle hatt eggløsning. Så kan det gå...
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #13 Skrevet 11. januar 2012 Jeg ble gravid med nr 2 når første mann var 6 måneder. Ammet døgnet rundt og hadde ikke fått mensen. Det holdt med et samleie så satt det egget....ikke planlagt, men hyggelig. Første mann sluttet med pupp av seg selv når han var 10 måneder. Ble gravid med nr 3 ved første samleie etter at spiralen var fjernet, uten å ha fått tilbake mensen og han ammer fortsatt 18 måneder gammel, til tross for at jeg er fem måneder på vei med nr 4. Som forresten også ble til ved et uhell fra mannens side når jeg ikke engang skulle hatt eggløsning. Så kan det gå... Dette er et veldig godt eksempel på at amming ikke skal brukes som prevansjon. Med mindre man har lyst på en til da
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #14 Skrevet 11. januar 2012 Har ikke blitt det selv nei, men vet om ganske mange som har blitt det. Amming er ikke prevansjonsmiddel, utrolig mange som tror det. Blir nesten skremt over kunnskapsnivået!
Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 11. januar 2012 #15 Skrevet 11. januar 2012 Ja. Men da hadde jeg hatt mensen et par ganger og fullammet ikke lenger heller. Vær uansett forsiktig om du ikke ønsker å bli gravid!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #16 Skrevet 12. januar 2012 Takk for alle svar.. Ja, eggløsning kommer jo alltid FøR mensen.. Men med førstmann fikk jeg mensen igjen etter 5 mnd, så jeg tror egetnlig den er rett rundt hjørnet, og dermed er nok eggløsning og snart her, eller at jeg allerede har hatt.. Litt ok å høre hvor "mange" som bli gravide når de ammer.. Er så mange som sier at det skal såå mye til for å¨bli gravid når man ammer, og bruker det som prevansjonsmiddel.. Vi har allrid brukt kondom, den perioden jeg ammer, men denne ene gangen "rakk" vi ikke å ta den på.....
solamora Skrevet 8. januar 2016 #17 Skrevet 8. januar 2016 Jeg ser at innlegget er gammelt, men jeg delammer en gutt på 8 mnd, og jeg er blitt gravid nå. Så det er på ingen måte prevensjon. Jeg fikk mens for noen måneder siden. Men det klaffet første gang vi hadde sex rundt eggløsning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå