Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så utrolig sliten jeg er i dag!! Har stort sett bært jenta på armen i hele dag, hun våknet med hoste/øyekatarr/forkjølelse så er nok i dårlig form, sutrer hele tiden, vil ikke ligge på gulvet i det hele tatt uansett hva jeg gjør av underholdning/sang/regler osv så holder det bare i 2 minutter.. samme hvis hun sitter i fang og leser bok (som hun ellers er veldig glad i), vil ikke sitte i vippestol, vil ikke være i bæseselen bare bli bært i armene og gå rundt.

Ja mye vil-ikke, hehe, skjønner jo at hun trenger ekstra kos og plages med å være sliten selv, men så utrolig tappende det er! Føler meg helt tom for energi og teller minutter til samboeren kommer hjem så han kan ta henne litt. Nå skal hun heldigvis sove i 30 minutter så nå legger jeg meg strak på sofaen selv....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er en sånn dag her også idag. Og i går... Stupende trøtt selv og tålmodigheten er rimelig kort... I tillegg sover ho ikke noe særlig i det hele tatt selv om ho er kjempetrøtt. Frustrert.... Men, på den positive siden får vi henta storebrødrene ganske tidlig i bhg idag;)

Skrevet

Jeg skal vel ikke klage som ikke har enda flere og faktisk kan ta meg en hvil når hun hviler ;)

Men man må få klage litt innimellom likevel, hehe. Håper dagen din blir bedre i morgen! Og min også ;) Nå er snuppa mi lagt for kvelden, håper på en rolig kveld og natt.

Skrevet

Sender varme tanker til andre slitne mammaer! Vet hvordan dere har det.

Jeg har hatt en grei dag i dag, selv om det var litt styr med tur til veterinær og hund som har tisset på seg på alle teppene sine pga narkosen... Men babyen oppført seg eksemplarisk! Og i dag er pappaen en tur hjemme, så jeg fikk hjelp til å holde han litt mens jeg lagde middag!

Håper det blir bedre!

Skrevet

Hehe er det ikke babyen så er det hunden liksom ;) Håper det blir bedre til dere også og det blir det nok, bare i blant er det de dagene som man tror aldri skal ta slutt, får prøve å komme meg i seng tidlig i kveld selv også, men så er det såå godt med litt egen/voksentid også når snuppa endelig har tatt kvelden :)

Skrevet

Vi har også hatt en slitsom dag! Snuppisen har begge tennene ved siden av fortennene opp på vei igjenom. Rett før jul kom det 3 tenner på 1,5 uke, så jeg håpte på litt fri en liten stund for oss alle 3, hehe.. Men syns veldig synd på henne da, selvom jeg blir frustrert..jeg brukte 2 timer på å få henne til å sove første luren, den pleier ikke å være noe problem i det hele tatt. Hun har våknet 2 ganger hver natt siden før helgen, og kl 5 inatt tok jeg henne med inn i sengen, jeg orket rett og slett ikke mer. Kommer til å gjøre det samme inatt kjenner jeg meg selv rett :)

Sambo ble sååå lei seg når han kom hjem fordi hun var i så dårlig humør, men sånn er det :) Håper dere alle får en bedre dag imorgen ja! :)

Skrevet

ja begge dagene nå når samboer kom hjem så har vesla hyylt når han tar henne..tydelig at hun ikke er i form for hun pleier ellers å bli så glad, sårt for ham da :/ Men etter litt trøst er hun blid igjen da :)

I natt har jeg nesten holdt henne sittende sovende hele natta for hun er så utrolig tett i nesa at hun sliter med å puste, pøser på med saltvann men ser ikke ut til å fungere noe særlig. Har hevet hodeenden også. Fortsatt ikke feber så er vel ikke noe å dra til lege for, håper hun blir snart frisk igjen for dette er ikke noe gøy. Synes så synd i henne når hun strever sånn og har det tungt, og selv er jeg såå trøtt.

lillelykkelig skjønner godt at du bare tok henne med inn i sengen, man gjør jo det man må for å få litt hvile for både seg og de små når det blir sånn.

Skrevet

Zazzy :) dra på apoteket og kjøp nazamer :) den fungerer mye bedre enn saltvannssprayen... Når min ble forkjølet var bare jeg bra nåkk,pappan var ikke populær men det gikk over med forkjølelsen... du kan prøve å gi henne sukkervann, viktig med mye veske :) Har du nesesuger?? Ja det er kjempe slitsomt :/

Skrevet

Nesesuger er smart, det har reddet loppa mi gang på gang. Men da den typen som jeg må suge selv, ikke en sånn liten ting.

God bedring til frøkna di!

Skrevet

Kjenner meg igjen..! Jenta mi har vært sånn i en uke nå; øyekatarr, stygg slimhoste (som ble ekstra ille på natta såklart), pottetett/rennende nese:S Og så litt knot med tenner i tillegg. Bah, har vært strevsomme netter med nesesuging, nesespray, hostesaft og fortvila lita jente:´( Og veldig sutrete og "skjør" på dagen. Dro til legen i går siden det hadde vart så lenge; fikk en runde med innhalasjon og ellers beskjed om at det bare var forkjølelse (heldigvis!) Blir jo så bekymra når de ikke er i form..

Huff, ikke et veldig oppmuntrende innlegg dette ser jeg! Men jenta er bedre nå altså; hosten og nesa henger i, men mye mer pigg, glad og aktiv. Sov mye bedre i natt. Blir jo rent lykkelig av å se at jenta er "seg selv" igjen - etter en stusselig uke! :-D

God bedring til jenta di!:)

Skrevet

Vet du hva Zassy, når jenten vår har vært så forkjølet har vi tatt vognen inn på rommet og brukt den. Når hun våkner triller vi litt og hun sovner igjen! Kan godt våkne 5 ganger, men det er bedre enn å ha henne våken i flere timer. Vi triller annenhver gang så vi begge får oss litt søvn:)

Skrevet

Takk for tips :) men hun sover som regel ikke så veldig bra i vogn, med mindre vi er ute på tur da.

Og tips om nesesuger, usj bare ordet gjør meg kvalm..hehe, jeg er litt skjør ang snørr :P så får se om jeg går til innkjøp eller satser på at det holder med dråper.

I dag har hun vært i overraskende bra form! Veldig glad, lett å legge, lekt på gulvet litt mer alene enn i går :) Men så har hun bæsjet, to ganger til og med, virker som hun blir i såå mye bedre form alltid når bæsjebleiene kommer, så er jo ganske tydelig at det er magen som gjør henne urolig. Har vært flink å ha henne på mage i dag også og det putrer som bare det baki der, hehe, godt hun får det ut!

PetitAnge så godt å høre at jenta di begynner å bli bedre nå, jeg har også lurt på om jeg burde dra til lege, men regner med at det går fint å ikke dra så lenge det bare er forkjølelse og ingen feber osv, men er jo litt godt å bli betrygget at det ikke er noe annet sikkert.

Skrevet

Ja, var litt betryggende å få vært hos legen:) Er ikke den som flyr til lege for den minste ting egentlig, men nå hadde det vart såpass lenge og vært kraftigere enn tidligere forkjølelser.

Forresten ang nesesuger´n; den er ikke så ekkel som den høres ut!;) Jeg fikk også brekningsfornemmleser bare av ordet, men etter noen dager med krisetett og surklete baby måtte jeg bare prøve. Den er helt super! Brukes flittig her i huset for tia;)

Skrevet

Godt at dagen idag har vært bedre. Og helt klart lov å klage. Man trenger det iblant:) Og slitsomt er det, enten man har 1 eller flere;) Her har også dagen til knøttet vært bedre. Hun sover veldig mye bedre på lurene sine idag. Har nå nesten sovet 2 timer!!! Fantastisk :D Da blir ettermiddagen så mye enklere og bedre:)

Skrevet

Så bra det ser bedre ut i dag :))

Slitsomt med havlsyke barn.

Og den nesesugeren anbefales på det sterkeste! Lillemann her var forkjølet rett før jul. Gikk bare ett par dager så var snørret borte :)) Hadde da bare litt hoste, men han kunne ihvertfall puste med nesen :))

Skrevet

Slitsomt når de er syk.

Syntes ikke saltvann funka på mi tøtte, men jeg dryppa nesen med morsmelk og det funka kjempe godt. Så ammer du er det et tips.

Ellers er nesesugern et must når hun er snørrete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...