Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #1 Skrevet 10. januar 2012 For ett år? Jeg og mannen vurderer dette. Jeg er student og studiet jeg går har avtale med en skole i Spania som jeg kan ta 2. året av bachelor graden. Mannen må da enten finne seg en jobb der, eller evt. gå kurs der (vurderer spanskstudier, han allerede kan en del, men gjerne vil kunne det flytende) Hadde det bare vært meg og mannen hadde jeg ikke vært i tvil, men tenker på hvordan det vil være å flytte sånn for barn? Har ett barn som skal begynne i 2. klasse til sommeren og som evt. vil gå 2. klasse i Spania. Hvordan er det for ett barn? Tilpasse seg ett helt nytt liv og ett nytt språk? For så å flytte tilbake igjen etter ett år? Jeg er veldig usikker. Han vil evt. gå på engelsk skole. Han kan ikke spansk, og bare noe engelsk, men han er veldig interessert i å lære engelsk og ser på filmer med engelsk tale mens han leser underteksten fordi han vil lære engelsk, så vil tro han lærer det fort Hva tenker dere? Gutten har jo nesten nettopp begynt i 1. klasse, og fått mange nye venner, er det dumt å ta han ut av skolen for ett år til sommeren?
Gjest yrild Skrevet 10. januar 2012 #3 Skrevet 10. januar 2012 Jeg ville nok gjort det hvis ikke gutten din har spesielle problemer sosialt. Det er jo ikke så ofte man har sånne muligheter :-)
marsve Skrevet 10. januar 2012 #4 Skrevet 10. januar 2012 Nei, det syns jeg absolutt ikke.. Barn i den alderen finner seg fort nye venner, og plukker opp språket på null komma niks. Du bør nok være forberedt på at han må begynne i første klasse igjen, om det er internasjonal skole du tenker han skal gå på. Ikke at de går glipp av noe særlig læring av den grunn, de internasjonale skolene ligger langt foran de norske. Også ville jeg anbefale deg at han tar de "norske" fagene på globalskolen i tillegg. Dette er en nettbasert skole for barn i utlandet, og her får de blant annet norsk undervisning. Jeg gikk selv på skole i utlandet i andre klasse, og har slitt litt med det i forhold til grammatikk osv, så jeg ville absolutt anbefale at dere underviser i det selv med hjelp av global skolen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå