Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 10. januar 2012 #1 Skrevet 10. januar 2012 Veide akkurat snuppa vår til ca 8,5 kg...og syns det var så lite. Hun veide 8050gr 2. november. Ble litt bekymret for at hun ikke legger på seg nok??? Hva syns dere?
<3 lykkeligeida er mamma <3 Skrevet 10. januar 2012 #2 Skrevet 10. januar 2012 Jeg har ei jente på to år som veier 9,5 kg. Hun har vert lita hele veien. Bruker str 80 og noe 86 i klær. (på to års kontrollen var hun 83 cm) så så lenge hun ikke ser undervektig ut og følger sin egen kurve skal du ikke bekymre deg. Normalen er stor! Og for vår del har hun litt å slekte på. Jeg var bittelita og er fortsatt lita. 160 høy og normal vekt 46-52. Litt mer nå som jeg er gravid. Og pappaen er 176 bare og normalvektig. Så helsesøster sa at hun nok aldri vil bli noen stor jente. Men frisk, rask og akurat passe for seg og være. Så så lenge ikke helsestasjon sier noe eller du ser drastiske endringer ville jeg slappet av. Dessuten er det ikke vanelig med like høy vekt oppgang som det har vert til nå. De flater litt ut når de nærmer seg året. Men er du bekymret så tar du turen til helsestasjonen. Men hun spiser vel godt? Og er frisk?
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 10. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 10. januar 2012 Jeg har ei jente på to år som veier 9,5 kg. Hun har vert lita hele veien. Bruker str 80 og noe 86 i klær. (på to års kontrollen var hun 83 cm) så så lenge hun ikke ser undervektig ut og følger sin egen kurve skal du ikke bekymre deg. Normalen er stor! Og for vår del har hun litt å slekte på. Jeg var bittelita og er fortsatt lita. 160 høy og normal vekt 46-52. Litt mer nå som jeg er gravid. Og pappaen er 176 bare og normalvektig. Så helsesøster sa at hun nok aldri vil bli noen stor jente. Men frisk, rask og akurat passe for seg og være. Så så lenge ikke helsestasjon sier noe eller du ser drastiske endringer ville jeg slappet av. Dessuten er det ikke vanelig med like høy vekt oppgang som det har vert til nå. De flater litt ut når de nærmer seg året. Men er du bekymret så tar du turen til helsestasjonen. Men hun spiser vel godt? Og er frisk? Takk for svar Ja, ho spiser grøt både til frokost og kvelds, ca et middagsglass til middag, fruktpure etter middag og litt som mellomåltid, og 120 med NAN før hver soving, så jeg føler jo at ho får i seg nok egentlig. Men som du sier...de følger sin egen kurve, og hennes kurve har steget slakt men jevnt...så det er vel bre ei lita snuppe dette å. Jeg er vant med skikkelig valkebabyer, jeg , skjønner du Storesøstra veide 1 kg mer på samme alder, og storebror 2 kg mer på samme alder
<3 lykkeligeida er mamma <3 Skrevet 10. januar 2012 #4 Skrevet 10. januar 2012 Bare hyggelig. de er jo så forskjellig disse barna. Alle sammenlignet sine med vår lille jente også men skjønte at det ikke gikk når ei på 7 mnd brukte samme klær som ei på over to. De er så forskjellige. men du, høres jo ut som hun får i seg bra med mat da. Fordelen med at de holder seg litt jevnt i str er jo klærne. De får jo brukt det lenge. Kos deg med lille tuppa di.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå