Gå til innhold

Sår som ikke gror:/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Noen som vet hva dette er? Evt har noen råd?

Har i snart 3mnd hatt et sår på låret. Det startet som en liten rød kul (knappenålstr). Nå er det et sår på 1*1cm. Det er rødt rundt, hovent og ømt. Såret verker og blør litt.

Har smurt på fucidin salve 1-2 ganger daglig de siste 3-4ukene. Men syns ikke at det hjelper, annet enn at det drar ut litt verk.

Noen som har tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på.

For jeg har hatt sår her og der på kroppen i ca 1 år, sånn fra og til. Og de gror sakte, væsker og er hovne og røde. Legen fant ikke ut hva det var. Ingen blodprøver slo ut i noe. Jeg fikk en steroid-krem, og den hjelper til en viss grad.

Og jeg har hatt andre sår, som gror i normal fart. Så jeg vet ikke hva det kan være. Jeg har hatt de rare sårene på overarmer, brystkasse og på leggene.

Skrevet

Hei! HI har alle tegn på betennelse; smerte, hovent, og rødt. Betente sår gror ikke. Du bør dra til lege å få tatt en bakterieprøve, det er tydelig at de bakteriene som er der tåler fucidinen du bruker.

Skrevet

Jeg jobber i hjemmesykepleien og når vi har sår som ikke gror prøver vi ofte grønnsåpebad, det har hatt utrolig god effekt på mange. Legg deg gjerne i badekaren 20 min, ta en god slump vanlig grønnsåpe, ikke furunål i vannet.

Men det såret du HI beskriver bør ses på av lege, kan virke som om du bør på en antibiotika kur. Men det er jo opp til legen selvføgelig. Grønnsåpebad ska der uansett ikke, bare renser.

Skrevet

Hi her.

Tusen takk for svar:)

Skal prøve med grønnsåpe noen dager. Om det ikke hjelper får jeg ta en tur til legen.

Skrevet

Du må dra til legen fortest mulig, det der er ikke normalt, og bør ses på av lege. Tror ikke kjerringråd som grønnsåpebad mot betennelse som har vart over tid, hjelper noe særlig. Uansett er det vanligvis lang tid før man får time hos legen, så nå så lenge kan du jo prøve grønnsåpe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...