Naomigirl Skrevet 10. januar 2012 #1 Skrevet 10. januar 2012 Snart får vi en jente, og navnet Adele står på listen. Navnet synes jeg er nydelig og egentlig min favoritt av de navnene vi har valgt. Men...Det eneste jeg synes høres litt rart ut er når hun må lære å dele lekene sine f eks: "Adele, nå må du dele lekene med store søster". Hehe, en teit ting å henge seg opp i... Noen som har erfaring med navnet? Vil ha meninger:)
Serepta Skrevet 10. januar 2012 #2 Skrevet 10. januar 2012 Synes det var et fint navn. Men kjenner ikke noen som heter det da.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #3 Skrevet 10. januar 2012 Fint navn, men jeg synes det gjør seg dårlig på norsk og med norsk uttalelse. Høres mer teit ut enn det er pent
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #4 Skrevet 10. januar 2012 Dette navnet er fint, men passer bedre i England eller ett annet Engelsk talende land.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #5 Skrevet 10. januar 2012 Vet om en hest som heter det, så jeg tenker bare hest. Er uansett enig i at det ikke klinger så godt på norsk.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #6 Skrevet 10. januar 2012 Jeg syns det er Adele er ett nydelig navn. Jeg kjenner ingen som heter det, men likevel er det ett navn som alle har hørt før. Jeg syns det er pent med norsk uttale også.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 10. januar 2012 #7 Skrevet 10. januar 2012 jeg synes Adele er kjempefint med norsk uttale. Jeg kjenner 2 som heter det, en voksen og et barn.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #8 Skrevet 10. januar 2012 Jeg er litt usikker på om man uttaler det A-dell eller A-dele? Har faktisk hørt om et par babyer som har fått det navnet siste året, så tror nok navnet er på vei inn. Slike populære navn som havner på listen kommer som regel raskt og plutselig, "alle" har valgt et "sjeldent" navn samtidig. Så ikke vær for sikker på at det er så skjeldent. Det vil vise seg om en fem års tid. Men ikke for det- har valgt et navn til jenta vår som er ganske vanlig også, så så lenge man synes det er greit så har jo ikke det noe å si!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #9 Skrevet 10. januar 2012 Skal det uttales "Adéll" eller "Adéle"? Pent navn, åkke som da
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #10 Skrevet 10. januar 2012 Jeg vet om ei nydelig jente som heter Adelle, og synes nok det klinger hakket bedre enn Adele... Men begge deler er pent! Om jeg skulle hatt flere barn hadde det nok havnet på navnelista mi.
Tidsbadekaret Skrevet 10. januar 2012 #11 Skrevet 10. januar 2012 Jeg synes Adele er et flott navn! Kjenner en voksen og et barn som heter dette og har kun gode assosiasjoner.
Love my kidz Skrevet 10. januar 2012 #12 Skrevet 10. januar 2012 Adele uttales på norsk; adeele. Fint navn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå