Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #1 Skrevet 10. januar 2012 http://www.dagbladet.no/2012/01/10/nyheter/utenriks/okonomi/19736258/
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #2 Skrevet 10. januar 2012 Ja det gjorde skikkelig vondt når jeg nettopp leste det. Tenk hvor vanskelig det er for alle...uff....men hva kan "vi" andre gjøre?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #3 Skrevet 10. januar 2012 Det er vel egentlig ikke så mye vi kan gjøre eller? Fattigdom er jo trist uansett hvor i verden det er. Vi har fattige familer i Norge og som må gå på fattighuset/ frelsesarmeen for og hente mat klær og utstyr. Barn som ikke får delta på aktiviteter pga penge mangel.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #4 Skrevet 10. januar 2012 Eneste jeg kommer på når det gjelder Hellas, er å legge sommerferien dit. Og bo på privateide hoteller, ikke på disse svære maskineriene med all-inclusive som ofte er vestligeid. Spise på lokale restauranter, handle i lokale butikker. Hvis mange gjør dette kan det kanskje hjelpe LITT...
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #5 Skrevet 10. januar 2012 Det er vel egentlig ikke så mye vi kan gjøre eller? Fattigdom er jo trist uansett hvor i verden det er. Vi har fattige familer i Norge og som må gå på fattighuset/ frelsesarmeen for og hente mat klær og utstyr. Barn som ikke får delta på aktiviteter pga penge mangel. Ehm... forskjell på at man ikke kan spille håndball eller gå på kulturskole, og at foreldrene må gi fra seg barna sine fordi de ikke har råd til dem??
Gjest Heartbroken Skrevet 10. januar 2012 #6 Skrevet 10. januar 2012 Det verste er jo at det er deres egen regjering som har ført dem ut i uføret. Hellas var jo et land med ganske god levestandard helt til de fikk en regjering helt uten økonomisk styring. Og at det finnes fattige familier i Norge gjør vel ikke tragedien i Hellas bedre? Jeg blir så lei av sånne kommentarer som uansett hvor ille noen har det i verden, så skal vi ikke bry oss om det fordi det er noen familier i Norge som også har det ille.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #7 Skrevet 10. januar 2012 Det verste er jo at det er deres egen regjering som har ført dem ut i uføret. Hellas var jo et land med ganske god levestandard helt til de fikk en regjering helt uten økonomisk styring. Og at det finnes fattige familier i Norge gjør vel ikke tragedien i Hellas bedre? Jeg blir så lei av sånne kommentarer som uansett hvor ille noen har det i verden, så skal vi ikke bry oss om det fordi det er noen familier i Norge som også har det ille. Det var jeg som skrev at de er norske barn som også har det ille. Jeg skrev ikke det for å ta lyset vekk fra barna i andre land. Men bare for å ikke glemme.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #8 Skrevet 10. januar 2012 Det verste er jo at det er deres egen regjering som har ført dem ut i uføret. Hellas var jo et land med ganske god levestandard helt til de fikk en regjering helt uten økonomisk styring. Og at det finnes fattige familier i Norge gjør vel ikke tragedien i Hellas bedre? Jeg blir så lei av sånne kommentarer som uansett hvor ille noen har det i verden, så skal vi ikke bry oss om det fordi det er noen familier i Norge som også har det ille. Det var jeg som skrev at de er norske barn som også har det ille. Jeg skrev ikke det for å ta lyset vekk fra barna i andre land. Men bare for å ikke glemme. Nå er det jo ingen i Norge som er nødt til å gi fra seg barna sine fordi de ikke har råd til mat da, så det går jo uansett ikke an å sammenligne det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå