Gå til innhold

Bobledress og voksipose for mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det er 5-7 minus?? Eller går det greit med ull undertøy og bamsedress+ voksipose?? Vanskelig å vite hva man skal kle på dem! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å svare på, for barn er jo utrolig forskjellig. Kle på det du tror er ok, så kan du sjekke i nakken på barnet. Er det klamt/varmt har barnet for mye på, er det tørt og behagelig varmt er det passe :)

For min tass hadde nok det blitt for mye, men nå er han en varm type hehehe :) Her holder det med ullundertøy, ullsokker, strikkegenser og ulllue oppi posen :) Skal han ut av vognen blir jo saken litt anderledes.

Skrevet

Jeg synes det hørtes voldsomt ut!

Vi bor et kaldt sted, og har hatt vesla ute i vognen frem til det har vært omkring minus 12 grader. Har stort sett alltid kledd henne i ull undertøy og en ulldress utenpå. Og selvsagt votter, lue og gode sokker på beina. Har aldri opplevd at hun har vært kald.

Så tenker at en bobledress i en voksipose puster altfor lite....

Gjest happyfeet<3
Skrevet

Ja syns også det med påkledning er vanskelig. Ikke lett å vite hvor kalde de blir når de ligger stille i vogna.

Her pleier jeg å ha ved ned til -3 gr; ullbody og ull strømpebukse og nøstebarn ullfleecedress i Dunposen.

Er det kaldere (og ned mot -7) pleier jeg å i tillegg ha på det "vanlige tøyet", altså bukse og cardigan etc under ullfleecedressen og gjerne et lite ullteppe over beina nedi posen. (og så klart lue og votter og sokker i ull:) )

Har aldri vært svett og tenker at hvis de er kalde så vil de sikkert våkne..

Skrevet

Ok da går jeg for ull body, strømpebukse, ull genser + ull bukse i voksiposen ;) Vi skal bare gå i 20 min på kaffebesøk ;) He he... Takk for svar :)

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Jeg pleier å ha det samme som du skal ha på i dag C.L.H85 og det er som regel perfekt =)

Skrevet

Det hørtes alt for mye ut. Jeg har bare på vanlige klær pluss lue og votter og hals når han ligger i posen. Likevel er han nesten for varm. Poenget med posen er vel at man skal slippe alt det andre?

Skrevet

jeg syns det høres mye ut.

på gutten på 6 uker hadde jeg i dag ullbody, bommullstrømpebukse, strikket genser i ull, ullstrømper og lue, her var det -5 til -7.. jeg har sydd egen dunpose med fleecetrekk som legger seg tett intill kroppen, så den slipper ikke inn kald luft gjennom åpningen eller sprekker og er varmere og lunere enn toåringens voksi urban..

toåringen ligger for øvrig i ullundertøy, ullfrottedress og lue/votter i voksiposen sin i barnehagen helt ned i -20 grader og er varm og god til tross for lite klær.. han er liten og tynn og ikke unormalt varm av seg til vanlig..

så sammenlignet med det jeg er vandt til hørtes det mye ut.. men samtidig er det jo ikke så veldig lun åpning i voksiposen (vår ivertfall) så det trekekr kanskje mer for en mindre baby enn en toåring?

Skrevet

jeg syns det høres mye ut.

på gutten på 6 uker hadde jeg i dag ullbody, bommullstrømpebukse, strikket genser i ull, ullstrømper og lue, her var det -5 til -7.. jeg har sydd egen dunpose med fleecetrekk som legger seg tett intill kroppen, så den slipper ikke inn kald luft gjennom åpningen eller sprekker og er varmere og lunere enn toåringens voksi urban..

toåringen ligger for øvrig i ullundertøy, ullfrottedress og lue/votter i voksiposen sin i barnehagen helt ned i -20 grader og er varm og god til tross for lite klær.. han er liten og tynn og ikke unormalt varm av seg til vanlig..

så sammenlignet med det jeg er vandt til hørtes det mye ut.. men samtidig er det jo ikke så veldig lun åpning i voksiposen (vår ivertfall) så det trekekr kanskje mer for en mindre baby enn en toåring?

Vi har en sånn svær voksipose som de kan bruke fram til de er 6 år...(som sovepose).. Den er ikke så tett i toppen, så har lagt merke til at hun kan bli litt kjølig på overkroppen. Tror jeg skal skaffe meg en litt mykere og tettere vognpose;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...